Spring naar inhoud

- - - - -

Is mijn poes ziek?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Brm
Brm
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 11 augustus 2016 - 18:11

Hallo,

Ik heb al jaren een kat (volgens mij een Britse korthaar).
Mijn kat leeft buiten en in onze garage waar er speciale dekentjes enz. liggen voor haar.
Sinds een week gedraagt mijn kat zich echter raar.
Normaal zoekt mijn kat altijd bescherming tegen de regen, maar nu blijf ze rustig in de regen zitten.
Daarbij komt dan nog dat ik sinds enkele dagen plukjes haar van haar zie liggen.
Is dit een teken dat ze ziek is of is het gewoon iets onschuldigs?

Alvast bedankt !

Bewerkt door Brm, 11 augustus 2016 - 18:12.

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2016 - 19:26

Als je er niet gerust in bent, zou ik voor de zekerheid eens met haar naar de dierenarts gaan.
Beter een keer teveel dan te weinig...
Hopelijk is ze helemaal ok!
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2016 - 19:52

Mij lijkt het gek dat een kat in de regen gaat zitten (bewust). Mijn katten komen ook buiten (wel HTK katjes, maar dat doet er niet toe) en als het enorm hard regent, slaagt Tijger erin droog thuis te komen. Als ineens uit het niets het enorm hard regent, roepen we hem ook niet meer. We weten dat hij komt als het mindert met regenen. En dan komt hij altijd zo goed als droog thuis, een teken dat hij schuilt. Hij zal niet door de gietende regen gaan als het niet moet.
Wat zijn plukjes haar? Ik vind elke dag plukjes haar van mijn katten hier :-) :-). Maar als het echt anders is dan anders en zeker als je kat zich anders gedraagt, naar de DA.

Ik zou met je kat langs de DA gaan.