Spring naar inhoud

- - - - -

zwangere kat gered

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
akiray
akiray
  • 341 berichten

#1 Geplaatst 11 augustus 2016 - 20:27

hoi,
ik ben nieuw hier en eigenlijk niet nieuw. Het is heel lang geleden dat ik hier actief was,
Ik ben 7 juli een kattin gaan halen, het baasje was overleden, en de huisbaas wou die dumpen, de buurvrouw was wanhopig op zoek naar een warm nest, zij zelf kon die niet binnennemen vanwege haar honden.
Achteraf bleek dit verhaal niet helemaal te kloppen, maar dat maakt niets uit, want de kat is dan beter af ergens anders.
Ik kon ze zelf niet houden, omdat ik geen tuin heb, en vollop in vernaderingswerken zit,
Maar ik wist iemand die een kat wou en heb dit ook eerst besproken
Samen zijn we die kat gaan halen en zijn we de nodige spullen gaan kopen.
Ik weet dat die vriend van me het financieel niet breed heeft, maar ik ga regelmatig langs en spring bij indien nodig. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, en de kat komt vaak knuffelen en op de schoot zitten.
Toen ik voor mijn verlof nog even langs ging viel het me op dat de kat aan de heupen was uitgezet, bij het aaien vielen de gezwollen tepels op. ik had direct door dat ze zwanger was, ookal had men mij gezegd dat ze gesteriliseerd was. Die kat is eerst een paar weken niet buiten geweest en ging pas een week buiten toen ik merkte dat ze zwanger was.
Nu een week later is ze zoveel verdikt, maar ik weet niet hoelang ze zwanger is.
Mijn vriend moet opgenomen worden voor langer termijn, maar weet nog niet juist wanneer, maar zeker ten laatste binnen enkele weken.
Ik wil de kat gaan halen, en ze bij mij laten bevallen en terugbrengen als de kittens groot genoeg zijn om naar een nieuwe thuis te mogen, maar hij wil de kat bij hem houden tot zijn opname in het ziekenhuis.
Ik ben van mening dat als ik terug ben uit vakantie ( nu zondag) dat ik de kat beter al kan gaan halen.
Ik denk, maar jullie kunnen me zeker meer info geven, dat ze nog tijd nodig heeft om te wennen voor ze kan bevallen, en dat ik ze beter verhiuis voor de bevalling , dan erna. O f klopt dit niet
ik heb ook geen ervaring met nestjes, want heb al mijn katten laten steriliseren en castreren
Dus jullie advies is zeker welkom.
Ik heb met de mevrouw via wie ik de kat heb contact opgenomen. Zij schrok wel even dat de kat zwanger was, maar zei dan plots dat ze in december al een nestje heeft gehad van 5 kittens die ze verkocht heeft voor 5 a 10 euro, en dat ik daat ook maar moet doen. Toen was ik zeker dat het haar kat was, en dat die weg moest omdat de vrouw zwanger is, en dan geen zin meer had in een kat of bang is voor toxoplasmose.
Maar goed.
wij wisten niet dat we een zwanger kat binnenhaalden. ik wil het beste voor de kat en de kittens.
Kunnen jullie ons advies geven ?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2016 - 21:03

Mijn enige advies is aborteren.
Maar dat is puur mijn visie als kattenopvang met meer dan 200 kittens in opvang.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

akiray
akiray
  • 341 berichten

#3 Geplaatst 11 augustus 2016 - 21:28

aborteren? je voelt de kittens al bewegen, das wat laat om te aborteren he.  blijkbaar hebben we ze in juli zwanger opgehaald, Ze is dus al wel te ver

akiray
akiray
  • 341 berichten

#4 Geplaatst 11 augustus 2016 - 21:42

Bekijk berichtEvyke81, op 11 augustus 2016 - 21:03, zei:

Mijn enige advies is aborteren.
Maar dat is puur mijn visie als kattenopvang met meer dan 200 kittens in opvang.

en eerlijk gezegd vind ik deze opmerking kort door de bocht, ge raadt ook niet een zwanger vrouw van 7maand aan om abortus te plegen, omdat er al veel kinderen in pleeggezinnen ckg's en weeshuizen zijn

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2016 - 22:15

gezien je in Belgie woont, raad ik aan de kat af te staan aan een opvang.

Waarom?
Omdat je in BE verplicht bent de kittens te laten chippen, registreren EN castreren voordat ze het ouderlijk huis verlaten.

denk dat ze in een opvang de meeste kans krijgen met ervaren mensen.
Wat als ze bv geen melk geeft?
Is de vriend of jij bereid om 4 weken lang om de 2 uur dag EN nacht te flessen?

Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Aborteren zou ik zelf absoluut niet meer doen als ze al zover zwanger is dat je ze voelt/ziet bewegen.
Dat weigerden wij in onze opvang toen ook bij poezen die in de laatste 3 weken zaten

Bewerkt door Tripkippiej, 11 augustus 2016 - 22:15.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#6 Geplaatst 11 augustus 2016 - 23:45

De kat afstaan is geen optie. De kat is verhuisd van de overleden vrouw, naar de buurvrouw, naar de nicht van de buurvrouw en naar een vriend van mij. en dit allemaal op 3 dagen tijd. De kat heeft nu terug rust, en is gehecht aan die vriend en ook aan mij en mijn kinderen.
Ik wil die opvangen. ik heb ook zwangere ratten opgevangen en moest ook rittens met de hand voeden en grootbrengen. Zelfs een ritten dat door dierenarts opgegeven was, heb ik erdoor geholpen. En ja ik heb het er over om mijn nachten ervoor te laten, dat deed ik ook met de rittens.
Ik heb 4 kinderen en heb niet veel slaap nodig
En een vriendin van me, vangt vaker kittens op  zonder moeder, maar haar wil ik nu niet lastig vallen hiermee, omdat ze momenteel vollop met chemo bezig is en dus niet met mijn problemen wil lastig vallen.

maar raad kan ik wel vragen als ik echt nodig heb

En over de belgische wetgeving ben ik op de hoogte. ik zelf ben bij prins laurent stichting en daar is sterrislisatie en chip verplicht.
Ik vraag mij af hoe je bij de conlusie komt dat dit niet in orde zou komen?

Ik weet dat julloie het goed menen, maar de kat gaat neit weg, die vriend is er echt aan gehecht en heeft die kat nodig om te overleven (klinkt misschien raar maar het is zo) Hij kwijnde weg in eenzaamheid, en geraakt daar nu door die kat uit. ik volg hem en de kat goed op. Alleen dat die niet steriel, en ook nog zwanger was viel ons tegen, maar 1 ding is 100% zeker
Die kat blijft.

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 augustus 2016 - 08:02

De meesten die op het forum komen met 'help kat zwanger' ,
Vinden het nestje geweldig tot ze er geld in moeten steken, vandaar wat sceptisch ;)

ZO te horen bij jou in prima handen.
Wat betreft het tijdelijk verhuizen naar jou toe; ik kan geen advies geven wanneer je dat het beste doet.
Stress blijft het sowieso voor het beestje

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#8 Geplaatst 12 augustus 2016 - 08:40

Bekijk berichtTripkippiej, op 12 augustus 2016 - 08:02, zei:

De meesten die op het forum komen met 'help kat zwanger' ,
Vinden het nestje geweldig tot ze er geld in moeten steken, vandaar wat sceptisch ;)

ZO te horen bij jou in prima handen.
Wat betreft het tijdelijk verhuizen naar jou toe; ik kan geen advies geven wanneer je dat het beste doet.
Stress blijft het sowieso voor het beestje
+1

Willebil
Willebil
  • 148 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 12 augustus 2016 - 10:11

Ik zou het katje wel zo snel mogelijk ophalen, dan kan ze nog even wennen bij jullie voordat ze moet bevallen.
En er kan natuurlijk van alles mis gaan met een bevalling, maar meestal gaat het gewoon goed. Ga daar maar vanuit en als er dingen zijn waar je over twijfelt kan je altijd contact opnemen met de dierenarts.

Belangrijkste is dat je het beestje (en je vriend) wil helpen door het in huis te nemen!
Hou ons maar op de hoogte hoe het allemaal gaat!

akiray
akiray
  • 341 berichten

#10 Geplaatst 12 augustus 2016 - 10:26

dank je wel. Zondag ben ik terug thuis van vakantie. maandag ga ik de kat halen.
ik vind het wel spannend.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#11 Geplaatst 12 augustus 2016 - 11:12

Bekijk berichtakiray, op 12 augustus 2016 - 10:26, zei:

dank je wel. Zondag ben ik terug thuis van vakantie. maandag ga ik de kat halen.
ik vind het wel spannend.
:geluk:

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 augustus 2016 - 12:41

Mag ik vragen of de kittens dan ook wettelijk gaan vertrekken?
Want als die persoon het niet al te breed heeft, hoe gaat dat dan gebeuren?

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 12 augustus 2016 - 13:28

In elk geval zou ik de dame van wie de kat komt aangeven, ze heeft een kat verkocht die niet voldeed aan de wet. Ze heeft dan ook nog eens gelogen dus verdiend ze in mijn ogen eigenlijk niets beter !

Ik zou mamie zo snel mogelijk verhuizen zodat ze kan wennen..
Zorg dat je een DA hebt, die je op alle tijdstippen kan contacteren. Desnoods ook zondagnacht enzo !
Als er iets fout gaat, kunnen enkele uren al belangrijk zijn !

Hou er rekening mee dat de kittens steriel en gechipt moeten verhuizen naar een nieuwe thuis. Indien niet, riskeer je een grote boete...
Dit kost dus een hoop geld...

akiray
akiray
  • 341 berichten

#14 Geplaatst 12 augustus 2016 - 21:30

Bekijk berichtCarowlina, op 12 augustus 2016 - 12:41, zei:

Mag ik vragen of de kittens dan ook wettelijk gaan vertrekken?
Want als die persoon het niet al te breed heeft, hoe gaat dat dan gebeuren?

Geen probleem, ik vang de kittens op en zorg voor de ontworming en  inentingen en chip, en sterilisatie
ik zelf ben bij prins laurent stichting, maar net achter mijn hoek is er ook een dierenarts, ik zal die maandag contacteren. Ik schiet de kosten voor, en bij verkoop heb ik die terug.

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 12 augustus 2016 - 13:28, zei:

In elk geval zou ik de dame van wie de kat komt aangeven, ze heeft een kat verkocht die niet voldeed aan de wet. Ze heeft dan ook nog eens gelogen dus verdiend ze in mijn ogen eigenlijk niets beter !

Ik zou mamie zo snel mogelijk verhuizen zodat ze kan wennen..
Zorg dat je een DA hebt, die je op alle tijdstippen kan contacteren. Desnoods ook zondagnacht enzo !
Als er iets fout gaat, kunnen enkele uren al belangrijk zijn !

Hou er rekening mee dat de kittens steriel en gechipt moeten verhuizen naar een nieuwe thuis. Indien niet, riskeer je een grote boete...
Dit kost dus een hoop geld...

Willebil
Willebil
  • 148 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 13 augustus 2016 - 11:01

De voorgeschiedenis is minder belangrijk nu.

Het katje krijgt straks een warm mandje en alle zorgen die het nodig heeft, een voorbeeld voor velen, top!!

Gaat wel goed komen Akiray!