Spring naar inhoud

- - - - -

zwangere kat gered

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
Willebil
Willebil
  • 146 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 16 augustus 2016 - 21:53

Ik zou ze lekker laten liggen waar ze nu liggen. Als mams het zelf geen goeie plek zou vinden zou ze de kittens zelf wel naar een ander plekje verslepen.
Het stel heeft al zoveel te verduren gehad, het is belangrijk dat ze voorlopig rust hebben en blijven waar ze zijn.
Als ze een paar weken ouder zijn en dus gaan rondscharrelen kan je ze altijd in een grotere mand/doos leggen.

Qua gewicht doen ze het volgens mij prima!

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#32 Geplaatst 16 augustus 2016 - 22:35

Wat goed dat je mama en de kittens toch hebt mee genomen, en idd NIET terug doen naar zo iemand.
De gewichtjes zijn heel mooi en komen goed aan.
Als mama het toelaat kan je haar wel in een andere doos leggen, gewoon op dezelfde plek als ze nu ligt.
Wilt ze dit echt niet kan je altijd de wasmand nog terug zetten, maar vind een wasmand wat gevaarlijk aangezien er gaten in zitten, dus probeer de chipsdoos morgen

akiray
akiray
  • 341 berichten

#33 Geplaatst 17 augustus 2016 - 00:25

ok, ik zal morgen prober met de doos, maar het is een makkelijke mama hoor, en ze leert snel. Twee keer nee moeten zeggen als ze naar mijn vogels ging, en ze doet het niet meer.
ze antwoord altijd als ik ze roep en komt dan ook. dit doe ik niet als ze met de kittens bezig is he.
maar ik heb een vraagje over de vachten,
Natuurlijk weten we niets over de vader, want ik woon in heel andere buurt dan waar ze vandaan komt dus weet niet wat er allemaal rondloopt.
maar ik heb de indruk dat er 3 verschillende soorten vachten zijn
De 2 echte tijgertjes (de 2 laatste fotos) hebben een zelfde vachtje, beetje pluizig maar volgens mij gewoon.
Het zwartje is veel pluiziger en komt over als groter en dikker, maar op de weegschaal is het niet zo
en het superzwart tijgertje zijn/haar vacht ligt veel platter tegen de huid en glanst harder.
Kan dat zijn dat er misschien (half )langharigen tussen zitten.  of is dat te vroeg om verschil te zien in de vachten

akiray
akiray
  • 341 berichten

#34 Geplaatst 17 augustus 2016 - 13:20

Mojito: het zwartje weegt 102 gr,/ 126 gr/137
Macciu: het donkerste tijgertje 103 gr/118gr/130
Minion: het tijgertje 108gr/121gr/ 138
Minie: het lichtste tijgertje 100gr /116gr/122
moet ik mij zorgen maken over het kleinste kittentje,

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 17 augustus 2016 - 14:13

Er kan wat verschil in vacht zitten, maar ik zie er voor nu zeker geen (half-)langhaartjes in.

gewichten zijn prima, ook die van Minie.
Gemiddelde is 10gr per dag, als ze dat een keer niet halen is dat geen ramp :)

akiray
akiray
  • 341 berichten

#36 Geplaatst 17 augustus 2016 - 16:50

hier nog fotootjes van mojito en minie

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1393.JPG
  • IMG_1394.JPG
  • IMG_1395.JPG
  • IMG_1396.JPG

Bewerkt door akiray, 17 augustus 2016 - 16:54.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#37 Geplaatst 18 augustus 2016 - 09:21

Mojito: het zwartje weegt 102 gr,/ 126 gr/137/150
Macciu: het donkerste tijgertje 103 gr/118gr/130/148
Minion: het tijgertje 108gr/121gr/ 138/155
Minie: het lichtste tijgertje 100gr /116gr/122/135

akiray
akiray
  • 341 berichten

#38 Geplaatst 18 augustus 2016 - 09:37

mamapoes gedraagt zich anders vandaag.
De hele morgend zit ze zeurend in en uit nest te lopen. Als ik er dan iets tegen zeg, komt ze ongelooflijk veel knuffelen, maar is dan even later weer weg om verder te zeuren. de kleintjes zijn mooi aan het slapen
Kan het zijn dat ze zich verveeld, want het is een kat die veel buiten zat, maar ik kan ze niet buitenlaten, want ze kent het hier niet, ze is hier nu voor de 4de dag., maar denk ook niet dat ze dat vraagt, want ze staat niet voor de raam te zeuren, gewoon in en uit nest . Ze heeft nog niet gegeten van het eten dat ik ze vanmorgen gaf

akiray
akiray
  • 341 berichten

#39 Geplaatst 18 augustus 2016 - 10:09

k heb ondertussen een beetje door wat er is. Ik hoorde plots een piepend miauwtje , 4 m van het nest, achter de zetel. En ja hoor Mojito was daar. Ik heb ze terug in het nest gezet. Minouche ging direct erbij.
Beetje later hoorde ik weer een miauwtje op een andere plek, , iets dichter bij het nest deze keer. minouche werd nerveus. en kon er niet bij (zat onder verwarming.
Ik heb Minion onmiddelijk terug in het nest gezet . Minouche is heel rustig nu en ligt erbij.

Doordat ik ziek was ben ik niet naar colruyt kunnen gaan om een doos. maar ik heb een fleecedeken in de wasmand met de randen omhoog, zodat ze niet bij de gaten kunnen. 1 stukje was omlaag een beetje , maar nog redelijk hoog. ofwel zijn zijn ze langs het fleecedekentje omhoog geklommen om zo door een gaatje te sukkelen, ofwel heeft minouche ze uit het nest gehaald. Ik ga alles  nu beter in het oog houden. En zo snel mogelijk een doos halen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#40 Geplaatst 18 augustus 2016 - 10:20

Bekijk berichtakiray, op 18 augustus 2016 - 10:09, zei:

k heb ondertussen een beetje door wat er is. Ik hoorde plots een piepend miauwtje , 4 m van het nest, achter de zetel. En ja hoor Mojito was daar. Ik heb ze terug in het nest gezet. Minouche ging direct erbij.
Beetje later hoorde ik weer een miauwtje op een andere plek, , iets dichter bij het nest deze keer. minouche werd nerveus. en kon er niet bij (zat onder verwarming.
Ik heb Minion onmiddelijk terug in het nest gezet . Minouche is heel rustig nu en ligt erbij.

Doordat ik ziek was ben ik niet naar colruyt kunnen gaan om een doos. maar ik heb een fleecedeken in de wasmand met de randen omhoog, zodat ze niet bij de gaten kunnen. 1 stukje was omlaag een beetje , maar nog redelijk hoog. ofwel zijn zijn ze langs het fleecedekentje omhoog geklommen om zo door een gaatje te sukkelen, ofwel heeft minouche ze uit het nest gehaald. Ik ga alles  nu beter in het oog houden. En zo snel mogelijk een doos halen.
  ze worden daar goed verzorgd bij jou :flower:

akiray
akiray
  • 341 berichten

#41 Geplaatst 18 augustus 2016 - 11:29

help, ik heb minouche betrapt. Minouche haalt de kittens uit het nest om te verstoppen.
Ik heb ze nu een ander nest gegeven
een echte kattemand,een grote vierkant box, waar deksel afkan, met langs 1 kant een opening, ongeveer zoals bij een standaardkrabpaar, maar dan groter, en er ligt een zacht kussen in
hopelijk helpt  dat, anders weet ik niet wat ik moet doen. Ik laat het nestje met rust , enkel effe wegen en das al. Zou het daarvoor zijn?
Kunnen jullie me raad geven?
Momenteel blijft ze met de kittens in het nieuwe nest

akiray
akiray
  • 341 berichten

#42 Geplaatst 18 augustus 2016 - 11:49

https://www.bol.com/...00000042806371/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 18 augustus 2016 - 13:43

Je hebt er je werk met ;).
Maar ze zijn snel groot, dus nu is het genieten.
Geplaatste afbeelding

akiray
akiray
  • 341 berichten

#44 Geplaatst 18 augustus 2016 - 13:52

tot hiertoe laat ze de kittens in het nieuwe nestje liggen

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#45 Geplaatst 18 augustus 2016 - 13:54

Misschien  vindt ze deze box beter.