Spring naar inhoud

- - - - -

Wondje op voet. Waarschijnlijk een fistel

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 14 augustus 2016 - 18:26

Ja hoor Balou heeft weer is een wondje, opzich niets geks. Kwam dinsdag thuis na 2,5 dag weg te zijn geweest en zag het savonds. Mocht er niet aanzitten, grommen, blazen en poot wegtrekken. Heb het wel ff ontsmet en dacht kijk het aan. Maar vraag me af wat het is, nageltje is het niet..tis zwartachtig(iig erg donker)ook geen opgedroogd bloed, want heb het met wattenschijf en warm water proberen schoon te maken. Kan het een adertje zijn? Ze heeft dat ooit eerder gehad, maar was toen onder haar pootje dacht ik. Ik mag het nu wel wat meer aanraken, maar fijn vind ze het niet..doet dan toch pijn. Maak het elke dag schoon, ze wast het zelf ook regelmatig.. Loopt normaal en het is niet ontstoken. Iemand idee? Foto's zijn beetje onduidelijk, krijg het er niet beter op. Wil het nog ff afwachten op naar Da te gaan aangezien het niet erger is geworden en ze normaal loopt en er verder weinig last van heeft(behalve als ik eraan zit) Maar als het er volgende week nog zit ga ik wel ff bellen.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_1560.JPG
  • DSC_1561.JPG

Bewerkt door chanatas, 21 augustus 2016 - 19:59.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2016 - 11:06

Ik heb geen idee, maar ik zou ook eventjes afwachten zolang het er goed uitziet. Hopelijk gaat het vanzelf genezen :)

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 15 augustus 2016 - 19:13

Ja dat hoop ik ook, t ziet er gewoon wat raar uit, naar bijna een week had ik wel verwacht dat t weg zou zijn(afgestorven, weggelikt ofzo)maja t zit er nog, kijk elke dag ff hoe t eruit ziet ivm ontstekingen /abces,  nix geks te zien nog.mag er gelukkig wat meer aanzitten (wel in haar nekvel vasthouden haha). Dus wacht t nog ff af
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 augustus 2016 - 21:38

Het lijkt er niet helemaal op, maar ik vertel het toch maar, wie weet is het iets gelijkaardig. Pluis heeft korstjes vuil aan haar nageltjes, en als ze haar teentjes strekt zie je een zwarte plek ertussen. Het zijn een soort aangekoekte velletjes, dus het doet soms wel pijn als ik eraan kom, maar er is geen ontsteking rond de nagel. Ze wast haar tenen wel grondig.
Misschien is het bij Balou wat vuil en een wonde? Het lijkt meer bovenop zijn pootje te zitten.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2016 - 20:01

Zit indd meer boven op haar pootje, vandaag toch maar weer geprobeerd het eruit te trekken...maja lukt niet, ja wellicht met pincet,  maar dat durf ik niet..doet ook echt pijn bij dr dus vind t zielig..buurvrouw berichtje gestuurd, die heeft bij de dierenambulance gewerkt en die kwam met advies baking soda te gebruiken..weken en insmeren ermee..hopelijk komt het er dan uit..vrijdag komt ze ff kijken als ze terug is van vakantie.  Andere buurvrouw komt vandaag (als Balou zich nog laat zien) ff kijken anders morgen. Wacht ff af tot vrijdag en vraag dan ff advies aan die buurvrouw als het er nog niet uit is..miss dan toch maar naar de DA toe...want kans op ontsteking wordt wel groter als t er langer in zit lijkt me.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2016 - 10:50

Yeahh Balou kwam net binnen en ik wilden het weer met soda insmeren, maar dacht ga eerst proberen het eruit te trekken, en dat lukte vrijwel meteen!! Zo blij!! Kan nog steeds niet echt zien wat het nou is...Heb het ff in bakje met water gelegt, straks is beter kijken wat het is.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2016 - 19:13

Oké dat ding is er dus uit, maar tis wel wat verdikt op het plekje waar dat ding zat, een bultje ofzo is het. Kreeg het niet goed op de foto, hier zie je meer dat het haar waar het dingetje zat weg is..ziet er mooi roze uit, na het eruit trekken ook geen bloed ofzo, geen open wondje..maar dus wel een butje. Miss een zwelling? Maar kan ook abces zijn..Ze heeft er iig nog pijn aan als ik het aanraak, net zoveel als voordat het ding ernog in zat.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_1702.JPG

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 18 augustus 2016 - 20:18

Best naar de DA, als het ontstoken is kan je beter er op tijd bij zijn voor het een abces ofzo wordt.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 18 augustus 2016 - 20:24

BlackScorpion, op 18 augustus 2016 - 20:18, zei:

Best naar de DA, als het ontstoken is kan je beter er op tijd bij zijn voor het een abces ofzo wordt.

Morgen komt m'n buurvrouw die bij de dierenambulance heeft gewerkt meteen naar mij toe als ze terug is van vakantie...wacht haar mening ff af, ze heeft wat meer ervaring met dit soort dingen vermoed ik. Maar vermoed dat het indd bezoekje DA gaat worden morgen of zaterdag. Wil indd niet dat het erger wordt.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 21 augustus 2016 - 20:03

Nou vandaag met Balou naar de buurvrouw geweest, ze zou hierheen komen, maja telkens als Balou thuis was,  was zei dataset of te laat gelezen..dus maar ff erheen, ze loopt me toch achterna.  Ze zag niet echt een ontsteking ofzo,  maar wel die verdikking. In het begin kon ze er aan zitten (trok pootje wel weg, maja katten houden daar sowieso niet van), daarna wel beetje piepen. Toen begon ze over grasparkiet, geen idee wat dat was maar opgezocht en ja nu ik het zie leek het er wel een beetje op. Dus zou heel goed kunnen dat dat het was. Vaak ontstaat er een fistel, soort van ontsteking dus..Vandaar die uitstulping.  Dus morgen toch DA bellen,want wellicht zit er nog iets in haar voet of zit de ontsteking daaronder (of krijgt ze dat miss nog).
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 29 augustus 2016 - 19:55

Ik ben vorige week met haar naar de DA geweest en het was gelukkig niet ernstig, een verdikking die weg zou moeten gaan. Vandaag gekeken naar haar pootje en kon nix meer ontdekken.  Mooi zo. Verder is ze ff nagekeken bij oren, ogen en gebit (hoektand dat vorig jaar deels afgebroken was zag er prima uit en hoeft niet getrokken te worden). Hartslag geluisterd, die was oké..onder de stress omstandigheden haha..Ze was naar mijn idee heel relaxed bij de DA, ging rustig ligge enzo..liet alles toe...de autorit erheen was een miauwgezang whaha...maja fijn dat ze verder ook gezond is verklaard!!
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 augustus 2016 - 20:15

Goed nieuws! Blij dat ze helemaal gezond verklaard is :)