Spring naar inhoud

- - - - -

Dienstencheques

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 augustus 2016 - 09:40

Ik heb de knoop doorgehakt: mijn strijk ga ik vanaf nu laten doen met dienstencheques.

Heb mij nu ingeschreven (na lang zoeken)
En nu?

Hoe werkt dat systeem? :-)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 22 augustus 2016 - 12:04

ha, waar kan je je daarvoor inschrijven?
Heb dat ooit ook eens gedaan 2007), maar die strijkwinkel was niet open in het weekend en sloot 's avonds om 19u
Dus was altijd springen en vliegen om er te geraken (of net niet...) en daarom eraf gestapt, maar sindsdien is er hier ook vlakbij een strijkwinkel die zaterdag open is.
Het is sindsdien wel veranderd om te bestellen...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 augustus 2016 - 12:17

Is via de site van sodexo, maar is bij particulieren.
Bij Spoor2 (kringloopwinkel) kan je het ook laten doen, maar da zou duurder zijn

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 22 augustus 2016 - 15:53

Merci!
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 16 september 2016 - 22:14

je hebt bijna overal kantoren met dienstencheques om te strijken ... gewoon je daar laten inschrijven en dan breng je je was naar die plaats .. sommige rekenen per uur aan sommigen per stuk.... hangt af van kantoor tot kantoor .. cheques bestel je op sodexo

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 september 2016 - 22:24

pftttttttttttt van strijken gesproken ... soms komt het men oren uit en zie ik er echt tegenop... ik werk als huishoudhulp 4u op dinsdag en 4u donderdag bij een bepaalde klant... in het begin had ik een wasmand om te strijken en ruim voldoende tijd om het kuiswerk te doen... laatste maanden heb ik 3 manden op dinsdag en 3 manden op donderdag en heel veel tijd tekort om men poetswerk nog deftig te doen... ik ben hartpatiente en mag me in principe niet meer opjagen .. maar ik probeer mijn werk klaar te krijgen op die 4u... op dinsdag zit ik meestal 2u te strijken waardoor er maar 1u50 overblijft om 4 slaapkamers, 2 badkamers, 2 wc's en een lange gang te poetsen.. (stofafdoen of afwassen, stofzuigen en dweilen) op donderdag net hetzelfde 2u strijken daarna nog een hele grote living kuisen met 2 salons en eetplaats, keukenkasten en oppervlakte afwassen.. stofzuigen en dweilen.... 4 bedden maken.. 2 wc's kuisen en de lavabo's in de badkamer uitwassen.soms verlang ik gewoon naar mijn pensioen en zie meer en meer op tegen het werk.Bij die strijk die je daar ziet zaten nog zon 7 herenhemden die ik op dinsdag moest laten liggen tot de donderdag wegens tijdgebrek.. maar dan kom ik op donderdag binnen hemden liggen dan nog klaar om te strijken en heb ik weet 2 a 3 nieuwe manden was klaarstaan... gezin bestaat uit 5 personen.Op woensdag werk ik 8u aan een stuk bij een andere klant en daar heb ik zon 12 mannenhemden te strijken en wat andere strijk.. deze week kon ik die van haar schoonmoeder ook erbij nemen.. (want ja schoonzus die anders de was van die dame doet was op reis) terwijl ik kuis en strijk ligt de klant meestal in de namiddag in de zetel te slapen.... en het mag 30C of meer zijn sparen doen ze de poetsvrouw niet met die hitte.

Bijgevoegde thumbnails

• 14088653_10154037172729480_4125467926678418360_n.jpg
  • 14055085_10154037342649480_246009000386370038_n.jpg
  • 14063956_10154037342384480_3709135627059774415_n.jpg
  • 14141721_10154037347209480_5543423803554794892_n.jpg

Bewerkt door miranda, 16 september 2016 - 22:30.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 september 2016 - 09:23

Ondertussen wordt mijne strijk gedaan door een lieve dame.
Vind het een supersysteem :d

Amai Miranda, super van jou.
Ik zou het niet kunnen

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#8 Geplaatst 17 september 2016 - 10:20

Pff Miranda, wat een boel werk zeg.
Is het niet zo dat wat je niet gedaan krijgt blijft liggen?
Dit is gekkenwerk zo voor je

lilymaya
lilymaya
  • 7.948 berichten

#9 Geplaatst 17 september 2016 - 10:45

Bekijk berichtmiranda, op 16 september 2016 - 22:24, zei:

pftttttttttttt van strijken gesproken ... soms komt het men oren uit en zie ik er echt tegenop... ik werk als huishoudhulp 4u op dinsdag en 4u donderdag bij een bepaalde klant... in het begin had ik een wasmand om te strijken en ruim voldoende tijd om het kuiswerk te doen... laatste maanden heb ik 3 manden op dinsdag en 3 manden op donderdag en heel veel tijd tekort om men poetswerk nog deftig te doen... ik ben hartpatiente en mag me in principe niet meer opjagen .. maar ik probeer mijn werk klaar te krijgen op die 4u... op dinsdag zit ik meestal 2u te strijken waardoor er maar 1u50 overblijft om 4 slaapkamers, 2 badkamers, 2 wc's en een lange gang te poetsen.. (stofafdoen of afwassen, stofzuigen en dweilen) op donderdag net hetzelfde 2u strijken daarna nog een hele grote living kuisen met 2 salons en eetplaats, keukenkasten en oppervlakte afwassen.. stofzuigen en dweilen.... 4 bedden maken.. 2 wc's kuisen en de lavabo's in de badkamer uitwassen.soms verlang ik gewoon naar mijn pensioen en zie meer en meer op tegen het werk.Bij die strijk die je daar ziet zaten nog zon 7 herenhemden die ik op dinsdag moest laten liggen tot de donderdag wegens tijdgebrek.. maar dan kom ik op donderdag binnen hemden liggen dan nog klaar om te strijken en heb ik weet 2 a 3 nieuwe manden was klaarstaan... gezin bestaat uit 5 personen.Op woensdag werk ik 8u aan een stuk bij een andere klant en daar heb ik zon 12 mannenhemden te strijken en wat andere strijk.. deze week kon ik die van haar schoonmoeder ook erbij nemen.. (want ja schoonzus die anders de was van die dame doet was op reis) terwijl ik kuis en strijk ligt de klant meestal in de namiddag in de zetel te slapen.... en het mag 30C of meer zijn sparen doen ze de poetsvrouw niet met die hitte.
Miranda, dat is écht  wel heel veel werk om om zo'n  korte tijd te doen.
Op 4 uur kan je dat toch allemaal  niet doen he. Dat is slavenarbeid.
Een huishoudhulp is ook maar  een mens, en kan geen wonderen verrichten he.
En dan nog bij deze warme temperaturen afgelopen dagen!
En dan kom je thuis en dan kan je daar ook nog eens beginnen...
Kan geloven dat je dat niet meer ziet zitten.
In ieder geval :flower: :flower:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 september 2016 - 23:31

Bekijk berichtCisca, op 17 september 2016 - 10:20, zei:

nee ik probeer steeds met men werk gedaan te krijgen .. niks blijft liggen

Bekijk berichtlilymaya, op 17 september 2016 - 10:45, zei:

Miranda, dat is écht  wel heel veel werk om om zo'n  korte tijd te doen.
Op 4 uur kan je dat toch allemaal  niet doen he. Dat is slavenarbeid.
Een huishoudhulp is ook maar  een mens, en kan geen wonderen verrichten he.
En dan nog bij deze warme temperaturen afgelopen dagen!
En dan kom je thuis en dan kan je daar ook nog eens beginnen...
Kan geloven dat je dat niet meer ziet zitten.
In ieder geval :flower: :flower:

als het zo warm is is het idd lastig voor mij ook meer omdat ik hartpatiente ben... en als ik thuis kom ben ik compleet uitgeteld en rust ik ... men eigen huishouden word ook elke week nog gedaan door mezelf maar echt wel soms zie ik het gewoon niet meer zitten ben ook geen 21 j meer he

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 17 september 2016 - 23:47

Bekijk berichtCisca, op 17 september 2016 - 10:20, zei:

zeg het wel dat het gekkenwerk is ... toen ik het zei tegen de cardioloog zei hij .. je gaat niet dood van hard te werken... heb hem gezegd nee dat is juist maar je gaat wel dood als je je teveel moet opjagen en lopen stressen omdat je bijtijds moet gedaan hebben...

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#12 Geplaatst 18 september 2016 - 18:38

Dat is idd niet vol te houden, is er dan niemand waar je terecht kan voor zulke dingen ? Die mensen moeten toch zelf ook wel beseffen dat zoiets helemaal niet kan op
zo'n korte tijd, chapeau dat jij dat doet, en zij profiteren ervan 8)

Féline
Féline
  • 1.877 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 september 2016 - 19:39

Bekijk berichtmiranda, op 16 september 2016 - 22:24, zei:

Dan wordt het stilaan tijd dat deze klant je 2 x per week 4 uur inhuurt.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 18 september 2016 - 20:37

Bekijk berichtFéline, op 18 september 2016 - 19:39, zei:

Dan wordt het stilaan tijd dat deze klant je 2 x per week 4 uur inhuurt.
ik werk er 2 x 4u per week... op dinsdag zelfde manden strijk (2u) + 4 slaapkamers kuisen , 2 badkamers, 2 wc's en die lange gang...(1u50)
op donderdag 3 manden strijk (2u) + de loft kuisen (living waarvan 2 zitplaatsen, keuken,4 bedden maken, 2 wc kuisen en de lavabo's (1,50)

Bekijk berichtZajin, op 18 september 2016 - 18:38, zei:

Dat is idd niet vol te houden, is er dan niemand waar je terecht kan voor zulke dingen ? Die mensen moeten toch zelf ook wel beseffen dat zoiets helemaal niet kan op
zo'n korte tijd, chapeau dat jij dat doet, en zij profiteren ervan 8)
nie echt...medisch gezien ben ik niet ongeschikt genoeg om me thuis te zetten .. ondanks in 2011 hartinfarct, 2015 totale protheseknie, verschoven rugwervel en degeneratie van de linkerheup... zeg je er iets van op kantoor (denk dat die zelf nooit kuisen) krijg je als antwoord maar t kujist toch gemakkelijk??? JA het kuist gemakkelijk,maar tis diene tijd he .. dan antwoord ik gewoon ja ja int zeggen blijft het ook gelijk.... dus nee je kan er nergens voor terecht...

lilymaya
lilymaya
  • 7.948 berichten

#15 Geplaatst 18 september 2016 - 23:07

Bekijk berichtmiranda, op 18 september 2016 - 20:37, zei:

ik werk er 2 x 4u per week... op dinsdag zelfde manden strijk (2u) + 4 slaapkamers kuisen , 2 badkamers, 2 wc's en die lange gang...(1u50)
op donderdag 3 manden strijk (2u) + de loft kuisen (living waarvan 2 zitplaatsen, keuken,4 bedden maken, 2 wc kuisen en de lavabo's (1,50)

nie echt...medisch gezien ben ik niet ongeschikt genoeg om me thuis te zetten .. ondanks in 2011 hartinfarct, 2015 totale protheseknie, verschoven rugwervel en degeneratie van de linkerheup... zeg je er iets van op kantoor (denk dat die zelf nooit kuisen) krijg je als antwoord maar t kujist toch gemakkelijk??? JA het kuist gemakkelijk,maar tis diene tijd he .. dan antwoord ik gewoon ja ja int zeggen blijft het ook gelijk.... dus nee je kan er nergens voor terecht...
dit is veel te veel voor iemand  met zo'n  gezondheidsproblemen.