Spring naar inhoud

- - - - -

i.p.v. grote esdoorn om te hakken wil ik er een kattenspeeltuin van maken

boom kattenspeeltuin speeltuin boom omvormen

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Skippy1970
Skippy1970
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 31 augustus 2016 - 12:30

Ik en mijn kattin Beesje hebben net een huis gekocht met grote achtertuin waar een enorme esdoorn staat die heel veel zon naar de tuin blokkeert.
Ik dacht deze eerst om te laten doen, maar misschien kan ik deze grotendeels inkorten en een gedeelte laten staan om daar een kattenspeeltuin van te maken.
Heeft iemand ideeën of linken voor deze omvorming?
Grts,
Nancy & Beesje

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 31 augustus 2016 - 21:23

Liijkt mij een tof idee! :d Maar ik kan je zelf verder niet helpen :)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.311 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 31 augustus 2016 - 22:03

Deels omhakken en dan op het omgehakte gedeelte een regenbestendig mandje vast maken. Aan de overgebleven takken kan je allerlei koorden hangen met "speeltjes" aan. Met speeltjes bedoel ik, alles wat regenbestendig is. Dan kan je poezel daarnaar grijpen en mee spelen. Als je sommige speeltjes aan een elastiek hangt, dan vinden ze het nog plezanter. Ik heb zo van die dingetjes aan ons kattenkasteel gehangen. Je kan ook aluminium balletjes maken van aluminiumfolie en daar een elastiek door steken.

Bijgevoegde thumbnails

• kattenkasteel.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#4 Geplaatst 01 september 2016 - 12:02

Takken met elkaar verbinden met loopplankjes, en waar mogelijk een waterdicht schuilplekje maken.en wat speeltjes aan koordje zijn ook super. En voor jezelf een mooi plekje maken om het schouwspel te bekijken, zodat jullie beiden genieten.
Inspiratie: kijk eens op de facebook pagina afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting ervan. Daar staan 1000 mooie foto's.

Skippy1970
Skippy1970
  • 2 berichten

#5 Geplaatst 01 september 2016 - 16:01

bedankt allen voor de reacties.
We mogen helaas pas vanaf 1 september 2017 in het huis, dus het wachten duurt nog lang, maar zoveel meer tijd om rustig na te denken wat we met het terrein gaan aanvangen.
Het resultaat van de "gepimpte esdoorn" zal ik zeker online plaatsen als deze volgend jaar af is.
grts
Nancy & Beesje