Spring naar inhoud

- - - - -

Moeder Freud

Nieuw Lid

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
14 reacties op dit onderwerp
Moeder Freud
Moeder Freud
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 02 september 2016 - 11:04

Even mezelf en mijn 3 panters voorstellen. Ik ben een vrouw van om en rond de 50 jaar wanneer je in cijfertjes gaat tellen. Wie me echt kent, weet dat de cijfertjes niets betekenen en dat ik me zowel als een tiener kan uitleven in een avontuur zoals bv boomklimmen of raften als dat ik me op sommige dagen uit mijn bed sleur zoals een tachtigjarige. :p Het gros van de tijd echter zal daar wel ergens tussenin liggen. Mijn levenservaring kan en wil ik niet verloochenen. Genoeg over mij, nu mijn panters en dan weet je meteen hoe ik aan mijn nicknaam kom. Ooit hadden mijn dochter en ik acht katten, ze zijn alle acht redelijk oud mogen worden variërend tussen 12 en 17 jaar met slechts 2 uitzonderingen.
In 2014 heb ik me een nieuw katje aangeschaft, een katertje van 5 maanden. Ik was op zoek gegaan naar een zwart katertje vermits ik nooit een zwartje had en dat toch wel handig is als je zelf veel zwart draagt. De rolletjes om haren af te rollen zijn sindsdien sterk geminderd in verbruik. Ik haalde hem op in Herentals bij de vzw Dieren op de Dool. Ik zocht een mooie en belangrijke naam voor hem en vermits psychologie me nauw aan het hart ligt, werd het Sigmund (naar Sigmund Freud). Als roepnaam is het Sigi geworden maar op zijn paspoort staat Sigmund. In 2015 verloor ik de laatste 2 van de oudjes en kwam Siggi alleen te zitten. Hij werd helemaal bang en liet me niet meer uit het oog. Dan maar snel gezocht voor een vriendinnetje. Het kleine zwarte dametje haalde ik bij de vzw Zwerfkat in nood in een gastgezin in de buurt van Heerlen. Gezocht op internet of Sigmund Freud gehuwd was en ja hoor, met Martha Bernais. Onze dame gaat sindsdien door het leven als Martha. Martha is een specialleke, zo braaf als Sigi is, zo ondeugend is Martha. Ze luistert van geen kanten en wanneer je haar voor de zoveelste keer van de keukenkast afhaalt, sputtert ze steevast tegen. Een echte sterke vrouw! :p
Mijn jongste spruit werd geworpen door een zwerfkatje hier in de buurt. Een vriendelijke buurman had het zwangere moedertje in spe in huis genomen om haar te laten bevallen. Ze had 4 jongen en ik heb meteen gezegd; als er een zwart katertje bij is, wil ik hem. Zo gezegd zo gedaan, Oliver werd geboren op 20 februari 2016 en je kan het misschien al raden; Eén van de zonen van Sigmund Freud en Martha Bernais heette Oliver Freud.
Zwart als de nacht lijken ze erg op elkaar en toch zijn ze heel verschillend. Voor mij zijn het de allerliefste poezen die er bestaan en zo zwart, prachtig vind ik dat.
Ik weet niet waarom de foto's in de verkeerde richting staan, misschien kan iemand van de beheerders me helpen om ze recht te zetten? Op de eerste foto zie je Sigi vooraan en Martha die omkijkt. Foto 2 is Oliver toen hij nog heel klein was en foto 3 zijn Sigi en Martha. Ik was erbij op het juiste moment en het resultaat is een prachtige foto.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0040.JPG
  • 2016-05-07 07.07.42.jpg
  • Love.JPG

Bewerkt door Moeder Freud, 02 september 2016 - 11:09.

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 september 2016 - 11:11

Welkom! Leuk verhaal en mooie katjes!

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 september 2016 - 11:29

Welkom op KS! :hoi:
Mooie katjes! Die laatste foto is echt wel heel mooi :thumb:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 september 2016 - 11:54

:hoi: Welkom op het forum met je mooie zwartjes :) en de derde foto, wauw wat een fantastische toevalstreffer
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 september 2016 - 12:38

Welkom hier op :kattensite:
Die allerlaatste foto....Moh! :love4: :love4: :love4:

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 02 september 2016 - 13:54

Welkom,en idd mooie katten en heel mooie foto,de laatste.

Ephiny
Ephiny
  • 3.872 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 september 2016 - 14:25

Leuke 'inleiding'!
Welkom!
Those who don't believe in magic, will never find it

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 september 2016 - 15:15

Welkom op Kattensite, en wat een prachtige foto's van je zwarte panters :loveshower:
Heb je de foto's met je ipad geplaatst?

Seabert
Seabert
  • 4.642 berichten

#9 Geplaatst 02 september 2016 - 15:29

Welkom!
En ook ik ben fan van je laatste foto :) .

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 02 september 2016 - 19:17

Welkom :d

Ik ben ook gek van zwartjes :d (momenteel 2 van de 18 zijn zwartjes :d )

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#11 Geplaatst 03 september 2016 - 00:24

:hi: Je hebt drie prachtige zwartjes, een fijn gezinnetje :d

Moeder Freud
Moeder Freud
  • 2 berichten

#12 Geplaatst 03 september 2016 - 01:58

Dank jullie allemaal voor de complimentjes over mijn schatten.

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 03 september 2016 - 04:48

:hi:
Mooie zwartjes.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Anja
Anja
  • 14.487 berichten
  • 2 katten