Spring naar inhoud

- - - - -

Even een laptop binnen brengen...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 september 2016 - 21:28

Mijn vriendin kocht een nieuwe laptop bij Eldi en bracht deze na anderhalve week terug omdat de batterij amper 2u meegaat en de micro bijna geen geluid opneemt.

Ondertussen is hij al langer dan een maand binnen (van 3 augustusà en weten we nog niet eens of hij hersteld wordt of dat we een andere mogen kiezen.
We zijn al 2x naar de winkel geweest en telkens stuurt de verkoper een mail met de vraag of er nieuws is maar krijgt niets terug. Hij belt niet eens om zich te informeren, het lijkt alsof hijzelf ook machteloos staat.
Hij kan ons niet eens melden waar de laptop zit of wat er mee gebeurt...

Ik belde zelf eens naar de klantendienst aangezien hij dat zelf niet wou doen (zei dat het nutteloos was) en na wat vragen te stellen meldden ze me dat de laptop in Nederland bij Medion zit (het is een Lenovo dat valt nu onder Medion), verder wisten ze ook niets maar zouden naar Medion mailen en bellen als ze nieuws hadden.
Inmiddels is dat ook al meer dan een week geleden.

Zelf heb ik ook een mail gestuurd naar Medion in Nederland. Nu, na 4 dagen nog steeds geen antwoord.

Ik vraag me af wat ik verder kan doen.
Hoelang mogen ze toestellen houden voor reparatie?

tangie
tangie
  • 207 berichten

#2 Geplaatst 06 september 2016 - 08:44

nooit niets meer kopen bij de eldi
miserie tot en met als er iets kapot is , heb vroeger een ijskast gekocht maanden heeft dat geduurd

was eigenlijk omdat het vervoer van hen (ze namen toen iemand particulier aan om het vervoer is niet van de eldi zelf ) op niks trekt een grote ijskast  plat leggen voor vervoer
heb ze lang genoeg laten staan voor ik ze instak in de stroom niks gekort was al kapot voor ik ze gebruikte

Seabert
Seabert
  • 4.640 berichten

#3 Geplaatst 06 september 2016 - 09:06

Wij hebben ook nog een Medion computer gehad waar iets aan mankeerde.

Die werd dan ook opgestuurd, duurde ook lang eer we daar iets van hoorden. Dus zelf contact opgenomen en toen kregen we ook te horen dat hij in Nederland zat, gebeld naar Nederland, daar zeiden ze dat hij in Duitsland zat, ze hadden hem doorgestuurd.
Gebeld naar Duitsland, daar bleek hij inderdaad geweest te zijn maar ze hadden hem net teruggestuurd naar Nederland. Weer gebeld naar Nederland en ja, hij zou inderdaad onderweg zijn maar of hij nu eigenlijk al gemaakt was, dat wisten ze niet...
Na een paar dagen, nog eens gebeld en hij was toegekomen maar nog niet gemaakt. Dat gingen ze dus nu doen en over een paar weken zouden we hem terughebben....
Na een paar weken, nog niets gehoord, gebeld en hij stond op de planning...
Dan heeft mijn man zowat iedere dag gebeld en hun lastiggevallen. Op een gegeven moment hadden ze ons gezegd dat hij terug verzonden was naar ons( met DPD). Vraagt mijn man het trackingnummer, waren ze het kwijt...
Mijn man, gebeld naar DPD om te vragen of ze iets binnengekregen hadden dat onderweg was naar ons, bleek niet zo te zijn...
Weer gebeld naar Medion en dat gezegd, toen gaven ze toe dat hij nog niet verzonden was, maar wel bijna....

Ik denk dat we de computer alles samen een 4 maand kwijt waren.... Tegen dan waren we in alle geval al heel blij dat we hem terughadden dat het ons al niet veel meer kon schelen of hij eigenlijk gemaakt was of niet....(maar er was ook eigenlijk niet echt veel aan, als we er 5 min. niets op deden sloot hij soms zijn eigen gewoon af. Dus als we bezig waren met iets en we gingen plassen of zo, dan was hij uit tegen dat we terugkwamen. Een probleem dus wel, maar nu ook weer niet zo groot dat het al die miserie waard was...)

Maar, hier komt dus geen Medion meer binnen!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 06 september 2016 - 12:02

Bekijk berichttangie, op 06 september 2016 - 08:44, zei:

nooit niets meer kopen bij de eldi
miserie tot en met als er iets kapot is , heb vroeger een ijskast gekocht maanden heeft dat geduurd

was eigenlijk omdat het vervoer van hen (ze namen toen iemand particulier aan om het vervoer is niet van de eldi zelf ) op niks trekt een grote ijskast  plat leggen voor vervoer
heb ze lang genoeg laten staan voor ik ze instak in de stroom niks gekort was al kapot voor ik ze gebruikte
Ik heb bijna hetzelfde verhaal nog ergens gelezen op internet. Die mensen kregen dan nog een vervangtoestel waarbij dezelfde fout (2x!) gemaakt werd.
Was ook een hele hoop miserie voor ze een andere koelkast kregen en ondertussen zit je maar zonder (werkende) koelkast.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 06 september 2016 - 12:08

Bekijk berichtSeabert, op 06 september 2016 - 09:06, zei:

Wij hebben ook nog een Medion computer gehad waar iets aan mankeerde.

Die werd dan ook opgestuurd, duurde ook lang eer we daar iets van hoorden. Dus zelf contact opgenomen en toen kregen we ook te horen dat hij in Nederland zat, gebeld naar Nederland, daar zeiden ze dat hij in Duitsland zat, ze hadden hem doorgestuurd.
Gebeld naar Duitsland, daar bleek hij inderdaad geweest te zijn maar ze hadden hem net teruggestuurd naar Nederland. Weer gebeld naar Nederland en ja, hij zou inderdaad onderweg zijn maar of hij nu eigenlijk al gemaakt was, dat wisten ze niet...
Na een paar dagen, nog eens gebeld en hij was toegekomen maar nog niet gemaakt. Dat gingen ze dus nu doen en over een paar weken zouden we hem terughebben....
Na een paar weken, nog niets gehoord, gebeld en hij stond op de planning...
Dan heeft mijn man zowat iedere dag gebeld en hun lastiggevallen. Op een gegeven moment hadden ze ons gezegd dat hij terug verzonden was naar ons( met DPD). Vraagt mijn man het trackingnummer, waren ze het kwijt...
Mijn man, gebeld naar DPD om te vragen of ze iets binnengekregen hadden dat onderweg was naar ons, bleek niet zo te zijn...
Weer gebeld naar Medion en dat gezegd, toen gaven ze toe dat hij nog niet verzonden was, maar wel bijna....

Ik denk dat we de computer alles samen een 4 maand kwijt waren.... Tegen dan waren we in alle geval al heel blij dat we hem terughadden dat het ons al niet veel meer kon schelen of hij eigenlijk gemaakt was of niet....(maar er was ook eigenlijk niet echt veel aan, als we er 5 min. niets op deden sloot hij soms zijn eigen gewoon af. Dus als we bezig waren met iets en we gingen plassen of zo, dan was hij uit tegen dat we terugkwamen. Een probleem dus wel, maar nu ook weer niet zo groot dat het al die miserie waard was...)

Maar, hier komt dus geen Medion meer binnen!

4 maanden :trance:
En waarschijnlijk was het niet meer dan een verkeerde instelling.

Mijn moeder zei me gisteren ook nog dat Medion berucht geraakt door hun slechte service na verkoop.
Bij aankoop van de laptop wist ik nog niet dat Lenovo en Medion nu één waren.

Seabert
Seabert
  • 4.640 berichten

#6 Geplaatst 06 september 2016 - 12:22

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 06 september 2016 - 12:08, zei:

wist ik nog niet dat Lenovo en Medion nu één waren.

Ik wist dit ook nog niet, is het eerste dat ik ervan hoor...

janallem2
janallem2
  • 4.944 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 06 september 2016 - 12:23

Hier ooit problemen gehad met gsm van medion die we gekocht hadden   terug gestuurd  service ging goed tot we op een dag een  factuur vna  +- 350 euro kregen  :roll:  voor waterschade terwijl hij niet in het water  of zo was geraakt  .   Een niet zo vriendelijke mail terug gestuurd en gezegd dat die gsm niet zo veel had gekost en  een nieuwe niet zo veel  koste . Hebben dan uiteindelijk de reparatie kosten op hun genomen  en hebben hem werkend terug gekregen . Zonder iets te moeten betalen .
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 september 2016 - 15:40

Ik koop gewoon PC's,laptops, gsm en zo voort in de computerwinkel aan de overkant van de straat hier.Het is een kleine zelfstandige en ik ben altijd direct geholpen.Een laptop moest terug naar HP en ik had hem na 10 dagen terug en in orde.Ik heb het niet zo voor die grote winkels.En mijn spullen zijn niet duurder dan in die grote winkels.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.588 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 september 2016 - 15:44

Ik haal alles bij VD Borre.
Geweldige service.

2 jaar geleden had ik voor mijne verjaardag een stoomstrijkijzer gekregen, met zo nen bak aan.
Na een half jaar begon het ijzer langs alle kanten te lekken.
(blijkbaar doordat ik er geen leidingwater indeed, maar wel gedemineraliseerd, wat niet mocht)

Hoewel het toestel uit de Carrefour uit Burcht kwam, en dus geen rekeningske had, heeft VD Borre het GRATIS kunnen laten repareren onder garantie.
Terwijl het niet eens van bij hen kwam

Medion is goed voor dingen die niet belangrijk zijn.  Een tv zou ik ook geen 3 maand kunnen missen, laat staan een pc.

Hopelijk geraakt het opgelost

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Seabert
Seabert
  • 4.640 berichten

#10 Geplaatst 06 september 2016 - 16:36

Inderdaad, bij Vandenborre is het een goeie service.

Mijn stofzuiger kwam van daar en was kapot.... Was eigenlijk mijn eigen schuld;
Het was zone robotstofzuiger (Roomba?) en ik moest dringend weg, was eigenlijk al te laat en wil mijn jas aandoen met een zwierige zwaai maar de zwaai was blijkbaar iets té zwierig, huppekee mijne bloempot in de grond.
En die had net water gehad, dus heel mijn vloer in natte, plakkerige aarde.
Ik krijg een geniale ingeving en pak die stofzuiger en zet hem in die plakboel. Er was daar een programmaatje op dat hij 1m² stofzuigde en ik heb dat gekozen en ik weg....

Natuurlijk, tegen dat ik terugkwam.... Zowat alle alarmcodes en knipperlampen gingen af :louche: .
Die deed dus niets meer....

Hij was nog in de garantieperiode dus ik die braafjes binnengebracht bij Vandenborre...
En die hebben hem hersteld....
Ik heb wel onder mijn doos gekregen dat ik er dus voorzichtiger moest mee zijn want ze hadden echt wel gezien dat ik hem over natte aarde had laten rijden.... Alles, maar ook alles hebben ze toen moeten openen om uit te kuisen, alle radertjes en tandwielen zaten vol gruis :louche: ....
Maar;
- ik heb niet moeten betalen
- de garantieperiode was bijna voorbij en daarmee hadden ze er nog een nieuwe batterij ingedaan
- ze hebben hem via hunne computer nog eens volledig geupdatet.

Dus ik was wel wreed content!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 06 september 2016 - 17:05

Bekijk berichtDORIS, op 06 september 2016 - 15:40, zei:

Ik koop gewoon PC's,laptops, gsm en zo voort in de computerwinkel aan de overkant van de straat hier.Het is een kleine zelfstandige en ik ben altijd direct geholpen.Een laptop moest terug naar HP en ik had hem na 10 dagen terug en in orde.Ik heb het niet zo voor die grote winkels.En mijn spullen zijn niet duurder dan in die grote winkels.
Mijn huidige PC heb ik ook gekocht in een computerwinkel maar laptops vind je er niet onder de 1.000 euro.
Desktops vallen daar goed mee van prijs doordat die man ze ook zelf in mekaar steekt.

Bij Krëfel hebben we ook al veel gekocht en soms ook wel eens met iets moeten terug gaan.
Nooit problemen mee gehad ; alles werd altijd goed en binnen een redelijk termijn hersteld.
Een koffiezet die niet goed werkte...metéén een andere mee gekregen. Zelfde probleem met deze die we meekregen, terug naar de winkel en we mochten ons een andere koffiezet kiezen voor dezelfde prijs maar van een ander merk.

Bekijk berichtjanallem2, op 06 september 2016 - 12:23, zei:

Hier ooit problemen gehad met gsm van medion die we gekocht hadden   terug gestuurd  service ging goed tot we op een dag een  factuur vna  +- 350 euro kregen  :roll:  voor waterschade terwijl hij niet in het water  of zo was geraakt  .   Een niet zo vriendelijke mail terug gestuurd en gezegd dat die gsm niet zo veel had gekost en  een nieuwe niet zo veel  koste . Hebben dan uiteindelijk de reparatie kosten op hun genomen  en hebben hem werkend terug gekregen . Zonder iets te moeten betalen .
Heb nog soortgelijke ervaringen gelezen van mensen.
Steeds met gsm's en "zogezegde" waterschade en daarna mogen betalen om de gsm terug te krijgen ondanks hij nog in garantie was.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 06 september 2016 - 16:59.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.588 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 06 september 2016 - 23:43

Bekijk berichtSeabert, op 06 september 2016 - 16:36, zei:

Het was zone robotstofzuiger (Roomba?) en ik moest dringend weg, was eigenlijk al te laat en wil mijn jas aandoen met een zwierige zwaai maar de zwaai was blijkbaar iets té zwierig, huppekee mijne bloempot in de grond.
Ik krijg een geniale ingeving en pak die stofzuiger en zet hem in die plakboel. Er was daar een programmaatje op dat hij 1m² stofzuigde en ik heb dat gekozen en ik weg....

Natuurlijk, tegen dat ik terugkwam.... Zowat alle alarmcodes en knipperlampen gingen af :louche: .

Hij was nog in de garantieperiode dus ik die braafjes binnengebracht bij Vandenborre...
Ik heb wel onder mijn doos gekregen dat ik er dus voorzichtiger moest mee zijn want ze hadden echt wel gezien dat ik hem over natte aarde had laten rijden.... Alles, maar ook alles hebben ze toen moeten openen om uit te kuisen, alle radertjes en tandwielen zaten vol gruis :louche: ....
Maar;
- de garantieperiode was bijna voorbij en daarmee hadden ze er nog een nieuwe batterij ingedaan

Ik moest wel lachen met je berichtje :d
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 07 september 2016 - 00:07

Bekijk berichtSeabert, op 06 september 2016 - 16:36, zei:

Maar;

Ik wist niet dat ze de dag van vandaag ook al stofzuigers updaten 8)
Of zijn het die robotstofzuigers misschien.

Ik heb ook eens een goeie tegen gekomen met een stofzuiger :
Was op straat, rechtover onze deur, de auto aan het stofzuigen.
Dus snoer in de hall, over trottoir en zo in de auto.
Was tussendoor ook het één en ander aan het opruimen in auto en de buis lag nog op mijn zetel met de stofzuiger aan.
Op één of andere manier is deze uit de auto gevallen en was ze water aan het opzuigen dicht bij een rioolputje (het had goed geregend de uren voordien).
Ik in paniek uit de auto en de stekker uitgetrokken.
Stofzuiger uit de auto gehaald en het water liep er gewoon uit :trance:
Mijn vriendin heeft hem open gedaan en alles laten drogen. Niet echt gehoopt dat hij nadien nog zou werken en al blij dat er niets ernstigs gebeurd was door water + elektriciteit.
Maar éénmaal droog deed onze stofzuiger het weer als voordien :jump:
Het was een AEG en sindsdien ook al een Philips gehad maar toch na een paar jaar terug voor een AEG gekozen ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.196 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 07 september 2016 - 07:59

Ik ga voor toestellen ook altijd bij van den borre. Ik heb daar nog nooit iets gekocht dat niet goed werkte. In andere elektronicazaken vroeger wel al vaak voorgevallen. Over de service dus geen idee want ik ben nog nooit terug moeten gaan. :d
Geplaatste afbeelding