Spring naar inhoud

- - - - -

Help!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
18 reacties op dit onderwerp
Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 08 september 2016 - 22:05

Hallo,

Ik heb een kitten van 15 weken (Moos) die de laatste tijd aanvallen krijgt waarbij zijn spieren aanspannen. Hij loopt dan rond of springt ergens op en valt dan ineens om. Zijn lichaam wordt dan helemaal stijf en Moos begint dan heel hard te miauwen. Ik ben al 2x bij de dierenarts geweest. Hij zegt dat ik de aanvallen moet proberen te filmen maar omdat de aanvallen niet langer duren dan ongeveer 20 sec is dit bijna onmogelijk. Na de aanval staat Moos weer op en wandelt weer verder.

Is er iemand die dit herkent of hier ervaring mee heeft???? Help!!

Groetjes

Charlie en Moos

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 september 2016 - 22:31

Loopt hij soms alsof hij precies dronken is? Want als ik dat lees moet ik aan ataxie denken.
Op Youtube vind je wat filmpjes om te zien, doet hij zo?

Vind dat die DA je wel heel snel naar huis stuurt. Wij kunnen natuurlijk geen diagnose geven.
Misschien andere DA proberen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 september 2016 - 23:23

Doet me inderdaad denken aan ataxie of epilepsie. Ik heb een kat gehad met epilepsie en die viel ook om en miauwde enorm.
Geplaatste afbeelding

Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#4 Geplaatst 09 september 2016 - 02:18

Zoals ik op YouTube kan zien is het niet te vergelijken met ataxie. Het is echt dat de kat omvalt en hij wordt helemaal stijf/ spieren verkrampt. Verder doet hij hier niks bij, hij schokt niet maar miauwt wel erg hard. Ik voelde net dat tijdens zo'n aanval zijn hartslag ook sneller gaat . Morgen maar weer terug na de DA. Vandaag 4 aanvalletjes gehad .

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 september 2016 - 02:38