Spring naar inhoud

- - - - -

Help!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
18 reacties op dit onderwerp
Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 08 september 2016 - 22:05

Hallo,

Ik heb een kitten van 15 weken (Moos) die de laatste tijd aanvallen krijgt waarbij zijn spieren aanspannen. Hij loopt dan rond of springt ergens op en valt dan ineens om. Zijn lichaam wordt dan helemaal stijf en Moos begint dan heel hard te miauwen. Ik ben al 2x bij de dierenarts geweest. Hij zegt dat ik de aanvallen moet proberen te filmen maar omdat de aanvallen niet langer duren dan ongeveer 20 sec is dit bijna onmogelijk. Na de aanval staat Moos weer op en wandelt weer verder.

Is er iemand die dit herkent of hier ervaring mee heeft???? Help!!

Groetjes

Charlie en Moos

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 september 2016 - 22:31

Loopt hij soms alsof hij precies dronken is? Want als ik dat lees moet ik aan ataxie denken.
Op Youtube vind je wat filmpjes om te zien, doet hij zo?

Vind dat die DA je wel heel snel naar huis stuurt. Wij kunnen natuurlijk geen diagnose geven.
Misschien andere DA proberen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 september 2016 - 23:23

Doet me inderdaad denken aan ataxie of epilepsie. Ik heb een kat gehad met epilepsie en die viel ook om en miauwde enorm.
Geplaatste afbeelding

Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#4 Geplaatst 09 september 2016 - 02:18

Zoals ik op YouTube kan zien is het niet te vergelijken met ataxie. Het is echt dat de kat omvalt en hij wordt helemaal stijf/ spieren verkrampt. Verder doet hij hier niks bij, hij schokt niet maar miauwt wel erg hard. Ik voelde net dat tijdens zo'n aanval zijn hartslag ook sneller gaat . Morgen maar weer terug na de DA. Vandaag 4 aanvalletjes gehad .

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 september 2016 - 02:38

Wauw, ik zou daar echt niet mee kunnen wachten en naar de dierenarts van wacht gaan. Hou ons op de hoogte.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 september 2016 - 05:09

Ik denk aan iets neurologisch.Ataxie denk ik niet.Ik zou ook van da veranderen.Ene die wat verder gaat zoeken in plaats van te kijken.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 september 2016 - 08:18

Ataxie is het zeker niet.  
Maar epilepsie lijkt mij wel een goede kanshebber :s

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#8 Geplaatst 09 september 2016 - 13:04

Er wordt vandaag bloed afgenomen. Krijg ik over 2 dagen de uitslag van. Hoop dat er snel iets uit komt .

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 september 2016 - 04:48

Hoe is het ermee?

Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#10 Geplaatst 10 september 2016 - 18:03

de dierenarts belt morgen met de uitslag van het bloed, hij heeft weekenddienst dus hoef ik niet tot maandag te wachten . Moos heeft gisteren gelukkig geen aanvallen gehad maar vandaag 3 . Ze zijn gelukkig van korte duur (20 sec) maar het valt me op dat wanneer de aanval gestopt is hij opstaat en eigenlijk een beetje zoekende is. Ik neig zelf erg na epilepsie. Jammer genoeg kun je epilepsie niet in het bloed zijn maar een bloed onderzoek zal wel andere dingen uitsluiten. Waardoor het zekerder wordt dat het dat misschien toch is. Ik hoop dat er medicijnen zijn die de aanvallen kunnen onderdrukken. Echt zo sneu voor het beestje.

Charliemoos
Charliemoos
  • 6 berichten

#11 Geplaatst 10 september 2016 - 18:34

Dit is Moos en zijn broertje Charlie (rood)

Bijgevoegde thumbnails

• image.png
  • image.jpeg

Jeannine
Jeannine
  • 1.573 berichten

#12 Geplaatst 10 september 2016 - 18:41

Ja, zo jong en in begin van zijn leven dat moeten doorstaan vind ik erg ook voor je schat, en om het telkens te zien gebeuren en niet te kunnen helpen is het evengoed erg, je staat gewoon machteloos op die momenten.
Hopelijk vinden ze snel wat het precies is en kan de behandeling opgestart worden zodat je schat snel beter wordt.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 10 september 2016 - 20:33

Zo lief.

Er bestaat medicatie voor epilepsie.
Toxoplasmose veroorzaakt soms ook epilepsie aanvallen.
Kan opgespoord worden met een Elisa test.

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 10 september 2016 - 22:20

wij duimen mee dat men vlug de oorzaak kent, dan kan er de juiste medicatie gegeven worden he :duim:

wij hadden 'Gabapentine EG' voorgeschreven, da's eigenlijk voor mensen maar wordt ook gebruikt voor katten blijkbaar.
Dat zijn capsules met poeder, ik moest dat poeder in 5ml water mengen en dan mocht ik er maar 0,2 ml van geven, is tegen epilepsie.
:) :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 11 september 2016 - 08:14

Arme prutske, had hij dat al nog bij de vorige mensen? Hopelijk vinden ze snel wat het is en kan het verholpen worden!
Geplaatste afbeelding