Spring naar inhoud

- - - - -

poes die niet meer binnen wil komen.

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_MEGHANN_*
Guest_MEGHANN_*

#1 Geplaatst 20 september 2009 - 22:09

Hallo poezenvrienden.
Ik zit met een groot probleem,ik heb sinds drie weken een kitten en nu wil een van mijn poezen niet meer binnen komen.Ik heb al geprobeerd ze gewoon binnen te dragen,maar dan zit ze zo te blazen en te grommen dat ik bang ben dat ze het kleintje gaat aanvallen.Is er misschien iemand die dit ook al meegemaakt heeft,en mij een tip kan geven hoe ik dit kan oplossen.
groetjes meghann

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 21 september 2009 - 00:05

Moelijk ,ik begrijp dat het al een kat is die buiten loop,misschien toch ff binnen houden ,en heel veel geduld ermee ,ik heb alleen maar binnen katen dus tja moeilijk om echt een goed advies te gaan geven..
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 21 september 2009 - 09:29

ik zou ze binnenhouden tot de rust wat gekeerd is ,
bachbloesems geven....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#4 Geplaatst 21 september 2009 - 12:26

misschien kan je je kitten even in een box steken en de grote kat ernaast zetten dat ze zo eens kan ruiken zonder dat ze zich bedreigd hoeft te voelen en dat ze elkaar niet kunnen aanvallen.
Verder is er maar 1 goeie raad en dat is grustlaten en geduld hebben. Kort geleden hadden wij ook een probleem dan met een volwassen kat bij een kitten plaatsen die er al was. In het begin vonden we de situatie ook eerder uitzichteloos en kwamen ze alles behalve overeen ( de volwassen kat heeft ook een week bijna op de zelfde plek blijven zitten en wou niet rondlopen) Wij probeerden dan vanalles maar het was pas toen we ons niet langer probeerden te moeien met de katten onderling dat er verbetering kwam. Nu 3 weken later leven ze al naast elkaar zonder al te veel agressie t.g.o elkaar.

Dat je kat buiten blijft daar weet ik geen raad mee, bij ons zijn het beide binnen katten. Misschien kan je het kitten in een apparte kamer steken voor een paar dagen tot de volwassen kat weer binnen komt. En zo elkaar laten wennen aan elkaars geur.

groetjes
f&c
mientje en fientje

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 21 september 2009 - 16:19

feliway al es geprobeerd?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#6 Geplaatst 21 september 2009 - 21:56

ik zou ze ook binnenhouden, wel elk in een aparte kamer, je kan ook wat feliway gebruiken, dit is rustgevend.
misschien een kamer waarbij ze elkaar via een raam kunnen zien?
bij mij zijn er geen buiten katten, ze blijven allemaal binnen, misschien dat andere een ander advies geven als ze ook buitenkatten hebben.
Veel succes met je lieverds.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 september 2009 - 10:52

Ik denk dat ik ze ook tijdelijk zou binnen houden om aan het kitten te wennen. Ik zou anders bang zijn dat ze voorgoed op zoek zal gaan naar een nieuwe thuis. Je kan inderdaad wat rescue bach bloesems in haar drinken druppelen, 4 druppels, dit zou de stress wat weg nemen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 22 september 2009 - 13:26

Je kan ze binnenhouden maar als het een kat is die gewoon is om elke dag buiten zijn wandelingetje te gaan doen ga je ze alleen maar meer fustreren door haar binnen op te sluiten. Ik zou ze gewoon buiten laten gaan en zien om haar 's avonds zelf te pakken en binnen te dragen. Zo heb ik het met mijne Filou gedaan als Lily erbij gekomen is, want die heeft ook altijd een paar weken nodig om zich aan te passen aan de nieuweling. Ik pakte hem op en bracht hem binnen, zat hem op de kast en gaf dan ook direkt een snoepje, en dit heb goed volgehouden en nu komt hij binnen zoals ervoren. Het proberen waard. :thumb:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 september 2009 - 16:39

MEGHANN zei:

Hallo allemaal
Ik heb sinds drie weken een kitten,en nu wil een van mijn poezen niet meer binnen komen.Ik heb al geprobeerd om haar dan maar binnen te dragen,maar dan begint ze te grommen en blazen en ben ik bang dat ze het kleintje wat aandoet.Weet er misschien iemand hoe ik dit kan oplossen?

die bepaalde poes ziet de kitten als een indringer daarom wil ze niet binnenkomen.... in het begin is het heel normaal dat ze grommen en blazen... dit is hun manier om duidelijk te maken dat dit haar/zijn territorium is.... ze zal het kleintje niks doen want ze beseffen ook dat het een kitten is hoor.... laat ze gewoon efkes samen blijven en zet alles open in huis zodat ze hun eigen plekje kunnen zoeken en tevens aan elkaar kunnen gewoon worden....en hou die ene poes een paar dagen binnen.

Onze kater gromde en blaasde ook en zat drie dagen op tafel toen ik een kitten(6maand) binnennam die als vondeling was komen aandraven. Na enkele dagen konden ze zonder toezicht samen blijven.... Met beetje geduld los je soms veel op

Bewerkt door miranda, 22 september 2009 - 17:04.

Guest_MEGHANN_*
Guest_MEGHANN_*

#10 Geplaatst 26 september 2009 - 20:32

Heel erg bedankt voor jullie tips,ik ga ze zeker toepassen in de hoop dat alles weer terug in orde komt

groetjes
Meghann
Basiel Lonneke en Jacob :d

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#11 Geplaatst 29 september 2009 - 19:40

hoe is het ondertussen ?

groetjes
f&c
mientje en fientje

Guest_MEGHANN_*
Guest_MEGHANN_*

#12 Geplaatst 06 oktober 2009 - 20:40

Eindelijk is er nog niet veel veranderd,ze weigert binnen te komen en wanneer ik haar binnen draag is het grollen en grommen.Het kleintje weet dat hij uit haar buurt moet blijven,en toch geeft ze niet op ook niet wanneer ik de kitten in een andere kamer steek.Wanneer ik Jacob in zijn draagmand zet gaat ze er met een grote boog omheen,ze wil duidelijk niets met hem te maken hebben.Ze moet en zal terug naar buiten.Ik denk dat het moeilijk gaat worden want het is een humeurige tante.Jaren geleden heb ik haar op straat gevonden als kitten van een maand of vier,en ik denk dat ze toen het vertrouwen in mensen al kwijt was.Met heel veel geduld en liefde is het mij toch gelukt haar vertrouwen te winnen,en stillaan een goede band op te bouwen,en ik denk dat ze nu het gevoel heeft dat ik haar in de steek laat.Maar ik geef niet op, het zal en moet goed komen ik wil haar vertrouwen niet verliezen.

groetjes Meghann
Basiel Lonneke en Jacob

Bewerkt door MEGHANN, 06 oktober 2009 - 20:41.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 oktober 2009 - 21:01

veel success. het kan lang duren eer een nieuwe kat wordt aanvaard. ik heb het momenteel ook niet makkelijk om 2 katten te laten wennen aan mekaar. Er zit wel wat vooruitgang in, maar het zal nog heel lang duren eer alles weer rustig is.

Dus, moed houden en blijven proberen. Ik geef ze regelmatig iets lekkers en dat krijgen ze alleen als ze samen bij mij zijn. De afstand tussen hen wordt geleidelijk verkleind, maar de katten bepalen dat tempo.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#14 Geplaatst 06 oktober 2009 - 22:02

Het zal wél goed komen! Eventjes wat geduld! Zou wél jouw volwassen kat niet onder dwang binnenbrengen. Het zal gewoon wat meer tijd nodig hebben. Als jouwvolwassen kat in haar eerste levensmaanden niet echt in contact is geweest met soortgenootjes, is dat nu wél even wennen... Ik zou ze gewoon eventjes laten doen. Mss kan je haar met wat lekkers binnen lokken...

Alvast succes ermee!!!

Bewerkt door griffel1977, 06 oktober 2009 - 22:04.