Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten alleen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
elza0709
elza0709
  • 32 berichten

#1 Geplaatst 11 september 2016 - 11:52

Hallo, we hebben sinds een dikke maand onze eerste Ragdoll. Het is een echte lieverd en het enige wat ik wil is dat hij gelukkig is. Morgen is mijn eerste werkdag en ik zit er wat lee in dat hij voor de eerste x een ganse dag alleen thuis zal zijn. Hij miauwt regelmatig en dan vraag ik me af of hij wel gelukkig is alleen of ik moet uitkijken voor een soortgenootje... Wie kan me helpen?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 11 september 2016 - 11:55

Bekijk berichtelza0709, op 11 september 2016 - 11:52, zei:

Hallo, we hebben sinds een dikke maand onze eerste Ragdoll. Het is een echte lieverd en het enige wat ik wil is dat hij gelukkig is. Morgen is mijn eerste werkdag en ik zit er wat lee in dat hij voor de eerste x een ganse dag alleen thuis zal zijn. Hij miauwt regelmatig en dan vraag ik me af of hij wel gelukkig is alleen of ik moet uitkijken voor een soortgenootje... Wie kan me helpen?
ik zou zeker uitkijken voor een 2e kitten. Zóveel leuker :jump:

Jeannine
Jeannine
  • 1.573 berichten

#3 Geplaatst 11 september 2016 - 12:09

Niet overhaast beslissen om een 2 de bij te nemen, even de tijd nemen om te kijken of poes gelukkig is alleen of niet,
en voor jezelf nadenken of je een 2 poes echt wil.
Een dier heb je niet voor even maar voor het leven.
Indien je het zelf echt wil is het zeker fijn om er een 2 de bij te nemen.

Bewerkt door Jeannine, 11 september 2016 - 12:10.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 11 september 2016 - 12:20

Een ganse dag alleen is écht  niet zo leuk voor een kitten :onzeker:

Natuurlijk  moet je niet overhaast  beslissen.
En het hoeft ook geen raskatje te zijn natuurlijk

Willebil
Willebil
  • 146 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 11 september 2016 - 12:43

Een kitten erbij nemen! Is echt veel leuker en ook beter voor je katje. Samen spelen, samen klieren, samen van alles ondernemen is toch veel leuker dan de hele dag op je baasje moeten zitten wachten tot er weer eens wat gebeurt in huis!

Wij plaatsen vanuit ons asiel ook alleen maar kittens per 2, of er moet al een andere kat in huis zijn. Soms zeggen mensen dan "we zijn heel veel thuis", of "we hebben ook een hond"... Kan best maar een mens of hond is geen gelijkwaardig gezelschap voor een kat.

Twee Ragdolls is super leuk natuurlijk, maar voor het katje maakt het echt niet uit of zijn vriendje een stamboom heeft of blauwe ogen of lang of kort haar.
Een "gewoon" katje is net zoveel pret!

En... je zal zien, voor jezelf is het ook hartstikke leuk als je ze zo bezig ziet.
En je hoeft je ook niet meer schuldig te voelen als je eens de hele dag weg bent en 's avonds of in het weekend ook eens wat minder tijd hebt voor het beestenspul!

Gewoon doen, hou ons maar op de hoogte! (En foto's vinden we ook leuk natuurlijk, ik tenminste wel!) :catangel

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 september 2016 - 18:22

Als jij het ziet zitten, een kitten bijnemen. Ik had er ook telkens maar eentje, tot er plots twee bijkwamen (wel met 10 maanden tussen). Die twee waren binnen een paar dagen vriendjes, en zijn nog steeds twee handen op 1 buik. Ze hebben echt veel aan elkaar.
Nu ik dat gezien heb, zou ik nooit meer een kitten alleen in huis halen.

En het maakt niet zoveel verschil qua kosten, 1 kat of 2 katten. Maar het is dubbel de liefde, dubbel de fun, ... En je zal er je katje een groot plezier mee doen.
Those who don't believe in magic, will never find it

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 september 2016 - 11:05

Ragdolls zijn niet graag alleen.Ik zou toch ook een kitten bij zetten.Dan verveelt je katje zich niet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 12 september 2016 - 13:47

Katten zijn sociale dieren die in het wild ook altijd in groep blijven.

Zij zijn echt niet geschikt om 70 % van hun leven alleen te zitten.
Als jij slaapt, is het katje ook alleen.
En als je dat uitrekent, gaat het over aardig wat uurtjes.

Wij plaatsen zelfs geen kittens als ze alleen komen te zitten.
En veel fokkers die ik ken evenmin

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 12 september 2016 - 14:02

Goh, onze Sierra (hyper sociaal) is enig kind en dit al voor meer dan 10 jaar. Nu is het zo dat er bijna altijd iemand is en ze erg hard aan ons hangt. Dus het kan.

Maar... wist ik 11 jaar geleden wat ik nu weet, had ik een broertje of zusje bijgenomen. Nu is het vrees ik te moeilijk, maar ik weet nu beter en er hadden er beter 2 gekomen.
Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 september 2016 - 17:56

ik had vroeger mijn flix alleen, terwijl hij altijd samen met zijn broertje gewoond had. door omstandigheden ging het broertje nr een andere thuis en flix bij mij en werden ze dus gescheiden. ik merkte dat flix niet grg alleen was. miauwde en vroeg echt extreem veel aandacht.
na 8 maand belde de vorige eigenares of ik miroux toch ook niet wilde nemen. heb dat dan gedaanwe zijn een jaar verder nu en ik denk dat ze gelukkig zijn met zen 2tjes. veel minder gemauw van flix zijn kant, ik speel ng steeds met hem, maar het moet geen uren . meer (wat dus wel zo was als hij alleen was, hij wilde nx liever doen). nu crosst hij rond met zijn broertje en komt hij af en toe (zelfs niet meer dagelijks) nog eens met zijn hengeltje bij mij zitten.

wel had ik mss liever geen volwassen kat gehad om erbij te zetten. ze komen wel uit hetzelfde nest, maar na 8 maand weten die 2 dat niet meer. ik zou in het vervolg dus eerder opteren voor een kitten.