Spring naar inhoud

- - - - -

Paar dagen naar Antwerpen

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 12 september 2016 - 22:06

Ik ga volgende week een paar dagen naar Antwerpen toe, ben er nog nooit geweest maar hoor van velen dat het een leuke stad is.
We zitten volgens mij op loopafstand van het centrum/centraal. Iemand tips voor leuke relatief goedkope kledingwinkels of andere leuke winkeltjes. Dus bedoel niet de grote ketens die je in NL ook hebt..en wat raden jullie aan om te bezichtigen verder? We willen sowieso wel naar de Zoo toe.
Hoor het graag van jullie!
Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.620 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 september 2016 - 22:36

Ik weet niet of je van musea houdt, maar ik vond het Red Star Line museum wel interessant. :) Ook het museum Plantin-Moretus.

Bewerkt door Poeslap, 12 september 2016 - 22:37.

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 13 september 2016 - 07:27

De zoo zou ik niet doen. Het is nog een oude stadszoo. Klein, kleine kooien en verouderd. Het is al beter dan vroeger, maar ik vind het nog altijd een ouderwetse triestige bedoening waar dieren in veel te kleine kooien zitten. Ik zou er mijn tijd en geld niet meer aan willen verspillen. Planckendael is wel eens leuk en Pairi Daiza is zeker de moeite, maar dat ligt natuurlijk niet meer in Antwerpen.
Ik ken Antwerpen eigenlijk niet zo goed. De enige tip die ik kan geven is dat je je niet mag beperken tot de alomgekende Meir. Verken ook eens de straatjes er rond. Dikwijls veel gezelliger en leukere winkels.

Auryn
Auryn
  • 1.202 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 september 2016 - 08:03

De Kammenstraat is zeker de moeite om eens langst te gaan. Die ligt vlak aan de groenplaats.
En zoals Azrael al zei, ga zeker eens rondlopen in de straatjes rond de Meir, de Groenplaats, de Keyserlei, enzo... je kan er leuke, verborgen winkeltjes en restaurantjes vinden.

Ik ben zelf van Antwerpen en ik ben zelf zo al leuke verrassingen tegengekomen.

Tja de zoo, langst de ene kant heeft Azrael wel gelijk, maar langst de andere kant, er is recent weer heel wat vernieuwd en ze doen echt hun best om het voor de dieren zo goed mogelijk te maken. Dieren die echt meer plaats nodig hebben zijn veelal verhuisd naar Planckendael waardoor er voor andere weer meer plaats is in Antwerpen. Je moet bedenken dat de zoo in het midden van een stadscentrum ligt, plaats voor uitbreiding is er dus niet.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 september 2016 - 08:11

De zoo is net helemaal vernieuwd + als je van architectuur houdt, kan je op Wikipedia een hele lijst vinden met de data en geschiedenis van veel verblijven.

Zelf vind ik Sterckshof en het Zilvermuseum de moeite, of het Modemuseum afhankelijk van welke expo er loopt. Ook het station eens rondlopen, 't is misschien lelijk maar wel indrukwekkend.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 13 september 2016 - 17:57

Alleen al voor de tuinen moet je de Zoo eigenlijk doen. En de Kammenstraat is idd ook een aanrader. :)

Bekijk berichtThundernimf, op 13 september 2016 - 17:57, zei:

Alleen al voor de tuinen moet je de Zoo eigenlijk doen. En de Kammenstraat is idd ook een aanrader. :) Wat ik een prachtige plaats vind in Antwerpen is de Carolus Bormeuskerk :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 september 2016 - 14:44

Of ga eens opt Zuid rondlopen. Je hebt daar veel leuke boetiekjes, antiekhandelaars, mooie herenhuizen, ... T eilandje is ook een aanrader met het MAS en de burgerij.

En je kan de T2's afgaan. Liggen verspreid over het centrum. Dat zijn tweedehandswinkels maar sommige hebbeb designerkleding.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 september 2016 - 00:43

Thanx voor alle tips en ideeën.  Ik wil graag shoppen daar,m'n pa niet haha...wordt nog leuk :jump:.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#9 Geplaatst 19 september 2016 - 09:03

Bekijk berichtchanatas, op 19 september 2016 - 00:43, zei:

Thanx voor alle tips en ideeën.  Ik wil graag shoppen daar,m'n pa niet haha...wordt nog leuk :jump:.
veel plezier !

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#10 Geplaatst 19 september 2016 - 16:56

Bekijk berichtSteffie_G, op 14 september 2016 - 14:44, zei:

Of ga eens opt Zuid rondlopen. Je hebt daar veel leuke boetiekjes, antiekhandelaars, mooie herenhuizen, ... T eilandje is ook een aanrader met het MAS en de burgerij.

En je kan de T2's afgaan. Liggen verspreid over het centrum. Dat zijn tweedehandswinkels maar sommige hebbeb designerkleding.

Hoeveel tweedehandszaken zijn er in t centrum?
Is dat dan de meir en daar rond?
Verkopen ze nog iets anders dan kledij?
Ik wou dat ik in antwerpen woonde ipv in t ol v pluto, daar is vanalles te zien en te doen
Hier is echt helemaal niks

Bekijk berichtchanatas, op 19 september 2016 - 00:43, zei:

Veel shopplezier toegewenst
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.049 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 19 september 2016 - 22:05

K heb weet van 4 T2's en dan heb je nog een paar 'zelfstandige' tweedehands winkels. DUs er is geen tekort aan en die zijn idd allemaal gesitueerd in Antwerpen Centrum.
Das kleding, juwelen, schoenen, handtassen, ...
Maar je hebt ook tweedehandszaken voor meubels

Bewerkt door Steffie_G, 19 september 2016 - 22:08.

Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.382 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 september 2016 - 22:55

Bekijk berichtMachteld., op 13 september 2016 - 08:11, zei:

De zoo is net helemaal vernieuwd + als je van architectuur houdt, kan je op Wikipedia een hele lijst vinden met de data en geschiedenis van veel verblijven.

Zelf vind ik Sterckshof en het Zilvermuseum de moeite, of het Modemuseum afhankelijk van welke expo er loopt. Ook het station eens rondlopen, 't is misschien lelijk maar wel indrukwekkend.
er is 't 1 en 't ander gewijzigd : https://www.antwerpe...fo/zilvermuseum

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#13 Geplaatst 19 september 2016 - 23:55

Bekijk berichtMachteld., op 13 september 2016 - 08:11, zei:

station lelijk?  Het is een van de mooiste :)

http://www.standaard...140825_01231696

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 20 september 2016 - 07:10

Bekijk berichtlilymaya, op 19 september 2016 - 23:55, zei:

station lelijk?  Het is een van de mooiste :)
http://www.standaard...140825_01231696
Ja, want da's de waarheid, als ze bij Mashable / de Standaard nog niet kunnen opzoeken dat Komsomolskaya een METROstation is... :rolleyes:

Los van het artikel: smaken verschillen natuurlijk :) ik hou gewoon niet van de bouwstijl.

Bekijk berichtFéline, op 19 september 2016 - 22:55, zei:

er is 't 1 en 't ander gewijzigd : https://www.antwerpe...fo/zilvermuseum
Oh, da's spijtig. Bedankt voor de info!

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#15 Geplaatst 20 september 2016 - 09:34

Bekijk berichtMachteld., op 20 september 2016 - 07:10, zei:

Ja, want da's de waarheid, als ze bij Mashable / de Standaard nog niet kunnen opzoeken dat Komsomolskaya een METROstation is... :rolleyes:

Los van het artikel: smaken verschillen natuurlijk :) ik hou gewoon niet van de bouwstijl.

;)