Spring naar inhoud

- - - - -

Kat eet niet na tandextractie

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
blackeye_be
blackeye_be
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 20 september 2016 - 20:45

Hallo,
Bij Diesel onze 11 jaar oude kater zijn 2 weken geleden tanden getrokken. Het begon een 3-tal weken gelden toen hij uit zijn mond begon te stinken en moeite had met eten (wij waren in verlof en zijn speciaal terug gekeerd). Na consult bij de dierenarts heeft hij eerst een antibioticakuur gekregen om de abcessen te laten verdwijnen. Een week later zij er dan tanden getrokken en nog een week later een tweede antibioticakuur. Hij heeft in weken bijna niks gegeten. Ik heb al verschillende soorten slappe voeding gegeven waaronder gemalen rundsvlees, kip, sheba, almo..... noem maar op. Drinken kost ook al moeite. Wanner hij toch een beetje tracht te eten hoor ik het soms kraken in zijn mond. Het arme beestje is nu vel over been van wat eens een Garfield was. We zien het somber in; morgen terug naar dierenarts om raad in te winnen. Heeft er iemand ervaring met zulke problemen of oplossingen.
Alle tips zijn van harte welkom, we zouden hem niet graag missen.
Alvast bedankt.

Bewerkt door blackeye_be, 20 september 2016 - 20:46.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.318 berichten

#2 Geplaatst 20 september 2016 - 21:48

Heeft de da zijn nieren al nagekeken? Het zou goed kunnen dat het beestje nierproblemen heeft, als ik het zo hoor, slechte tanden, abcessen...
Als hij nierproblemen heeft kan hij heel misselijk zijn, dan eet hij ook niet.
Als dat nog niet nagekeken is zou ik dat zeker laten doen

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.326 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 september 2016 - 21:53

En viyo recuperation? Of kattenmelk?
Maar als hij echt niks eet moet hij nog teveel pijn hebben, misschien zit er nog een ontsteking…
Of moet er eens bloed afgenomen worden om te zien dat er geen ander probleem is waarom hij niet eet, zijn schildklier bv… (daardoor vermagert een poes ook snel)
Dus terug naar de da is zeker geen overbodige luxe

blackeye_be
blackeye_be
  • 2 berichten

#4 Geplaatst 21 september 2016 - 10:22

Bedankt voor jullie reacties. Diesel is niet meer, zit nu in de poezenhemel.  De wonden van de extracie waren zo goed als genezen. De dierenarts heeft vastgesteld dat hij een zeer agressieve vorm van kanker had en waarschijnlijk kattenaids. Hij heeft me ook getoond; en laten voelen; waar er allemaal gezwellen waren. Op een week tijd waren er gezwellen in de keel, borst, rug bij gekomen.
We vinden het echt jammer dat hij heen is gegaan maar hem laten lijden was geen optie.
Rust wel dikke vriend, we zullen je missen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 21 september 2016 - 10:52

Veel sterkte.

Klinkt beetje als Felv ipv aids, gezwellen, ontstekingen. Ons Ventekke (zwervertje) had dit ook.

Zeer spijtig, veel sterkte.
Geplaatste afbeelding

Bienke
Bienke
  • 26 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 september 2016 - 22:12

Heel veel sterkte !

mira
mira
  • 352 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 22 september 2016 - 10:48

Veel sterkte gewenst ! Heb ongeveer iets soortgelijks meegemaakt 2 jaar geleden, een oudere kater die bij ons was aangekomen, Zino, we wisten dat hij kattenaids had, had last van ontstekingen in zijn mond. Ik had gevraagd om alle tanden te trekken doch dierenkliniek waar ik toen ging, weigerde dit, zijn gebit werd wat verzorgd en hier en daar tand getrokken maar hij bleef er last van hebben, zijn tongetje hing uit zijn mond en hij slijmde enorm, naar andere dierenarts gegaan, die trok alle tanden maar stelde vast dat op bepaalde plek ontsteking tot op kaaksbeen zat, hij had toen ook bloedarmoede en was in laatste stadium aids beland. Ik heb nog 10 dagen gedwangvoederd en dan bekeek hij me met van die grote ogen: moet dit nu echt, de dierenarts had gezegd, dat als hij uit zichzelf begon te eten, hij er misschien nog even bovenop zou komen, uiteindelijk had hij leververvetting van te weinig te eten, de wonde in dat kaaksbeen wou niet genezen en met pijn in het hart en 600 euro armer, maar dat was nog het minste, ik kon niet anders dan Zino te laten gaan, heb er nu nog hartpijn van als ik eraan terug denk, ik mocht slechts een klein jaar voor hem zorgen maar hij was zo dankbaar dat we voor hem zorgden....

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 september 2016 - 11:49

Veel sterkte.

Normaal is dat het eerste wat hij moet doen bij zo'n ziektebeeld.
Testen op aids en leucose.

Raar dat het zelfs nooit gebeurd is.  

Hij is nu van de pijn verlost :( Rust zacht

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#9 Geplaatst 22 september 2016 - 12:47

Veel sterkte :hug: :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.684 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 22 september 2016 - 13:26

Veel sterkte.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#11 Geplaatst 22 september 2016 - 16:06

Rip Diesel,
Goed dat jullie hem niet langer onnodig hebben laten lijden,sterkte met het verlies van Diesel.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 22 september 2016 - 18:45

Veel sterkte gewenst met het verlies van DIesel :hug:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#13 Geplaatst 23 september 2016 - 19:11

Veel sterkte :hug: Rust zacht lieve Diesel :hug:

Cisca