Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 15 april 2009 - 15:27

elixeryen zei:

Heb je valeriaan al geprobeerd?

Nee, nog niet...'t Is ook het eerste dat ik daar van hoor, behalve dat ikzelf daar goed van slaap :LOL: Welk effect heeft dat op poezies?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#17 Geplaatst 16 april 2009 - 23:47

Ik dacht dat valeriaan rustgevend was?

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#18 Geplaatst 31 maart 2010 - 17:21

Half mei komt er een nieuwe poezel bij :LOL: !!!!!!! Ik heb nu :) :) HTK poezen van nog geen jaar oud en er komt een BKH poesje bij, er staan hier 2 krabpalen maar nu ben ik toch op zoek naar een groter model waar ze met 3 op kunnen ravotten.  Nu is mij gezegd te wachten tot de nieuwe poes haar intrede doet, zo moeten ze alle 3 een plaatsje zoeken en zijn de beste zitjes al niet ingenomen door Poupousse en Pitou ????????? :wave:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 31 maart 2010 - 21:12

Niels + Evelyn zei:

Nee, nog niet...'t Is ook het eerste dat ik daar van hoor, behalve dat ikzelf daar goed van slaap :LOL: Welk effect heeft dat op poezies?

Valeriaan lijkt een drug voor katten.  Onze kat begint dan te rollen en te kroelen en die wilt niet weg van die geur!  Ik leg soms speelgoedjes in de valeriaan.  Ze is er dan opnieuw gek van en speelt er weer voor een paar dagen mee.  Ze is er gek op! :love3:
Je kan het gewoon bij de apotheek halen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 31 maart 2010 - 21:48

Gabriël wordt gewoonweg gek als hij valeriaan of catnip ruikt aan de krabpaal of aan speelgoed. Dan is alles van hem en van hem alleen en dan ligt er daar een junkie naast :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#21 Geplaatst 01 september 2010 - 23:08

bij winnie helpt het om er speeltjes aan een touwtje in vast te hangen en dan vooral balletjes die rinkelen, daar word ze helemaal gek van :goofy:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#22 Geplaatst 01 september 2010 - 23:47

Bij de krabpaal die we vandaag kochten zat zelfs een mini-flesje catnip-spray.
We hebben nog ondervonden dat katten die reuk graag hebben. Misschien is die spray wel een oplossing om jouw krabpaal toegankelijker te maken. Valeriaan spuiten zou ook een oplossing zijn.
Valeriaan zijn vrij te koop bij de apotheker. (vermoedelijk ook op andere plaatsen als kruidenwinkels en zo) Veel succes ! :heart:
En verder de kat ook leren daar te krabben door met haar pootjes over de krabpaal te wrijven.
De paal op een andere plaats zetten kan ook helpen. Zoals reeds vermeld moet die krabplaats op een makkelijke plaats staan, waar de kat regelmatig passert/loopt.
Wij gebruiken hier krabpaalcombinaties met ligplaatsen, die worden echt veel gebruikt. Zowel om te krabben als om te slapen en om te spelen.
Speelgoedjes in de buurt zijn altijd leuk én een aantrekkingspunt voor de kat. :heart:  

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#23 Geplaatst 02 september 2010 - 07:15

Valeriaan is ook te koop in Essenza, en waarschijnlijk nog andere natuurwinkels.