Spring naar inhoud

- - - - -

Raar geval van vlooien?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Evalynne
Evalynne
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 26 september 2016 - 21:22

Hoi. Sinds ik er niet meer goed aan uit kan zal ik het hier maar eens vragen.

Een 4-tal weken geleden bij het aaien zie ik 1 vlo rondkruipen op onze jongste kat. Ik kon het ding zo pakken, doodgenepen tussen een papiertje en in de wc ermee. Ik heb ze toen volledig nagekeken en direct een pipetje Stronghold gegeven (wat al een paar maanden geleden was moet ik wel toegeven). Direct ook huis gestofzuigd, alles gewassen, andere kat ook pipetje (die had ook niks zitten trouwens) etc...

2-3 dagen niets meer gezien. Dag later zie ik er weer 2 rondkruipen, die ik weer zonder moeite kon vangen. Verder nagekeken met vlooienkam .. weer niks te zien, vacht perfect proper (ze is wit dus alles valt nogal makkelijk te zien). En zo is het nu dus al even aan de gang. Ik had uiteindelijk dit weekend ze toch nog maar eens een pipetje gegeven. Wat iets te snel achter een is, i know, heb ze goed int oog gehouden maar ze had er absoluut geen last van.

Nu toen we ze als kitten in huis haalde zat ze onder de vlooien van in het nest. Een pipetje Stonghold voor kittens gekregen toen en het was direct opgelost. En het waren er toen echt veel, ze zat toen ook onder de zwarte spikkeltjes wat volgens de DA toen vlooienstrontjes waren. Dit heeft ze nu ook totaal niet. Het lijkt wel of ze iedere keer ze is buiten geweest met een verse vlo of 2 binnen komt. Is het mogelijk dat ze deze iedere keer mee binnen brengt en dat de vlooien niet in huis zitten? In huis heb ik nog niets gemerkt en onze andere kat heeft er ook totaal geen last van.

Dus ja ik weet het niet goed =/

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.119 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 26 september 2016 - 21:26

vlooieneitjes komen uit door warmte en trillingen; dus ze kunnen wel degelijk in huis zitten...
ze kan ze ook meenemen van buiten; ze moeten eerst bijten willen ze doodgaan

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 september 2016 - 21:33

Let op met pipetten te snel na mekaar te geven!
Tegen de tijd dat je merkt dat er iets scheelt is het vaak al te laat om je kat te redden in geval van intoxicatie.

Evalynne
Evalynne
  • 2 berichten

#4 Geplaatst 26 september 2016 - 21:37

Het zijn er altijd wel 'grote'. Toen ze er als kitten had waren er duidelijk grote en kleintjes, dus ga ik er maar vanuit dat het geen net uitgekomen zijn, kan fout zijn natuurlijk. En van dat bijten weet ik ook, maar wat kun je er dan tegen doen als ze er altijd van buiten mee binnen brengt. Ze of wel binnen of buiten houden is geen optie, zij is echt een snachts de bloemetjes buiten zetten/overdag binnen roes uitslapen type kat =/

Bij de pipetjes zat net geen 4 weken tussen, zal wel meevallen dan denk ik.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 september 2016 - 10:58

ik denk eerder dat de vlooien nog ergens in de omgeving zitten? ergens in een ligmandje of een kussen. daarmee dat je maar af en toe een volwassen vlo op je kat ziet
ofwel zie ik het verkeerd.
ik zou moest ik van jou zijn, elke dag alles maar echt alles stofzuigen. dekentjes, kussens, tapijten,...

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#6 Geplaatst 27 september 2016 - 11:26

Denk ook aan omgevingscontext. Hoeveel je ook stofzuigt, opwast, afneemt, de eitjes van vlooien kunnen overal in zitten, en ja je weet natuurlijk niet waar. De pipetjes zijn prima, wel de voorschriften respecteren, ik dacht stronghold om de 4 of 6 weken. Voor de omgeving bestaat er een spuitbus, die eens gestart volledig leegspuit in huis, en overal in en op gaat. Wel alle dieren, mensen en voedsel wegnemen. En nadien lang en grondig ventileren. Dat zal je probleem wel oplossen. Bv one shot zero. Kan je kopen in apoteek, dierenspeciaalzaken, tuincentra, misschien via dierenarts.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 27 september 2016 - 13:26

Je kan bij je DA een omgevingsspray halen.
Vorig jaar kwam onze hond ineens binnen met een tiental vlooien op zijn neus. Die kropen er nog echt op, dus de besmetting was gebeurd vlak voor hij binnen kwam.
We hadden hem direct terug buiten gezet, volledig ingespoten met frontline en alles uitgekamd. De katten hebben we toen ook behandeld met frontline spray.
Ik ben dan snel naar mijn DA gereden terwijl mijn vriend alle krabpalen, kussens etc heeft buiten gegooid. Dan is hij meteen beginnen stofzuigen.
Ik heb bij thuiskomt alle krabpalen goed gestofzuigd en ingespoten met de spray. Een tijdje laten buitenstaan (want da stinkt!) en dan alles terug binnen.
Dekentjes hebben we ook allemaal gewassen.

En dat heeft goed geholpen, want we hebben geen vlooi meer gezien.
Nu scheelde het wel dat de besmetting pas gebeurd was en wij het hadden gezien.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 november 2016 - 23:44

Bekijk berichtCarowlina, op 27 september 2016 - 13:26, zei:

Je kan bij je DA een omgevingsspray halen.
Vorig jaar kwam onze hond ineens binnen met een tiental vlooien op zijn neus. Die kropen er nog echt op, dus de besmetting was gebeurd vlak voor hij binnen kwam.
We hadden hem direct terug buiten gezet, volledig ingespoten met frontline en alles uitgekamd. De katten hebben we toen ook behandeld met frontline spray.
Ik ben dan snel naar mijn DA gereden terwijl mijn vriend alle krabpalen, kussens etc heeft buiten gegooid. Dan is hij meteen beginnen stofzuigen.
Ik heb bij thuiskomt alle krabpalen goed gestofzuigd en ingespoten met de spray. Een tijdje laten buitenstaan (want da stinkt!) en dan alles terug binnen.
Dekentjes hebben we ook allemaal gewassen.

En dat heeft goed geholpen, want we hebben geen vlooi meer gezien.
Nu scheelde het wel dat de besmetting pas gebeurd was en wij het hadden gezien.

En welk product hebt je toen van je dierenarts gekregen?

Ik heb net weer vlooien ontdekt bij mn twee katten en alle vlooien zijn vijf maanden weg geweest, dus nu maak ik me zorgen en wil ik geen enkele stap overslaan!

All you need is love...and a cat! :love3:

Carowlina
Carowlina

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 28 november 2016 - 16:39

Bekijk berichtIlona_13, op 27 november 2016 - 23:44, zei:

Ik heb net weer vlooien ontdekt bij mn twee katten en alle vlooien zijn vijf maanden weg geweest, dus nu maak ik me zorgen en wil ik geen enkele stap overslaan!

Ik zal (als ik het nie vergeet) straks na mijn werk eens kijken hoe die bus noemt.

Carowlina
Carowlina

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 30 november 2016 - 10:00

Bekijk berichtIlona_13, op 27 november 2016 - 23:44, zei:

Sorry, was het uit het oog verloren.
Dit is het product wat wij hebben gebruikt

Geplaatste afbeelding