Spring naar inhoud

- - - - -

Sproeigedrag kat

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 29 september 2016 - 23:19

Sinds een 2-tal weken sproeit een van mijn katten in huis. Njet elke dag, soms en altijd op dezelfde plaats. Probleem is dat ik niet weet wie het is dus kan ik die dan ook niet meenemen naar de DA.
Weet ook de oorzaak niet... Begin deze maand kwam er een nieuwkomer bij en het was hier wel wat drukker voorbije weken omdat er kleine werkjes in huis gebeurd zijn dus meer vreemde mensen. Wijt het aan dit maar ben natuurlijk niet zeker.
Iemand tips wat ik kan doen? Gebruik opnieuw Feliway, spuit regelmatig Felisept spray.
Tevens spuit ik urine off op de plekken maar helpt precies niet zo goed en vind het vrij duur...

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 september 2016 - 07:49

Ik zou toch proberen om te achterhalen wie het is. Eventueel zet je ze een tijdje apart ofzo. Dan kan je iig al eerst laten kijken naar het medische.

Ze zijn allemaal gecastreerd?

Voor de plekken zelf: probeer eens groene biotex. Dus eerst de urine opdeppen met keukenrol (nooit een doek, altijd papier), dan groene biotex erop (gemengd met water uiteraard), opnieuw met keukenrol weghalen en dan nog eens water erop sprayen.
Het hangt er natuurlijk vanaf waar ze op sproeien ook. Muren, kasten, ...?
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 september 2016 - 21:46

Was hier ook. 5 katten en een sproeier. Vind de dader maar ! Uiteindelijk toch de dader betrapt. Urine verwijderen met biotechnische groen. In hout ed trekt het in en wordt het des weg gooien