Spring naar inhoud

- - - - -

Pfff, zwerfkat....

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2016 - 19:27

Hier en daar heb ik het al wel eens laten valken, maar wij hebben hier een rosse buurtkat die onlangs verschenen is. Ik denk een zwerfkat .... Deze kat is al binnen komen sproeien in de garage. Als dat niet meer ging deed die dat aan de voorkant van het huis. Tijger heeft er ook al mee gevochten.

Net zat ze hier weer aan onze auto. Manlief heeft haar weggejaagd omdat rosse Snoes aan het ambeteren was.

Deze kat is zeer zelfzeker, echt erop uit dit haar/ hem domein te maken. Tegen de schemer komt ze vaak langs ( overdag nu minder ). Maar dan moeten onze katten binnen. Ze zit vaak pal in het zicht van onze katten, het lijkt alsof de kat op onze katten wacht. Maar ze zit ook recht in het zicht als onze katten binnen in de living zitten en daar worden ze onrustig van.

Zoals jullie misschien weten is stress nefast met Snoes en mij plaskaters ... Voorlopig nog alles in orde , maar hou mijn hart vast.

Ik heb al rond gehoord of iemand de kat kent (gecastreerd ?) maar niemand lijkt de kat te kennen. Ze is ineens opgedoken, maar ziet mij er geen kitten meer uit.

Ze is er dus weer. Zo zit ze dus altijd.... pal in het zicht.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2319.JPG

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2016 - 19:36

Als je in Limburg woont, kan je de kat laten vangen door het Felixproject. Die knippen de kat dan en zetten die nadien terug uit op dezelfde plaats als waar de kat gevangen werd, tenzij de kat niet meer tam te krijgen is. Voordeel is dan dat hij/zij niet meer zoooo opdringerig zal zijn tegenover jouw katten, omdat de hormonen geen parten meer spelen. Dominantie gaat wel niet helemaal weg, maar mindert sterk.
Hier de contactgegevens: http://www.hetfelixp...act/contact.htm

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 oktober 2016 - 21:14

Bekijk berichtElma, op 09 oktober 2016 - 19:36, zei:

Als je in Limburg woont, kan je de kat laten vangen door het Felixproject. Die knippen de kat dan en zetten die nadien terug uit op dezelfde plaats als waar de kat gevangen werd, tenzij de kat niet meer tam te krijgen is. Voordeel is dan dat hij/zij niet meer zoooo opdringerig zal zijn tegenover jouw katten, omdat de hormonen geen parten meer spelen. Dominantie gaat wel niet helemaal weg, maar mindert sterk.
Hier de contactgegevens: http://www.hetfelixp...act/contact.htm

Dank je, maar woon niet in Limburg.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 oktober 2016 - 15:20

Eventueel flyers in de bussen stoppen? Maar als het gewoon mensen zijn die hun kat buitenlaten, kan je er ook weinig aan doen.

Je zou je raam een stuk kunnen afplakken? Dat heb ik voor Luna ook gedaan. Zodat jouw katten, als ze voor het raam zitten, de rosse kat buiten niet zomaar kunnen zien.

De kans bestaat dat ook dat hij uiteindelijk afdruipt he. Heb ook een tijdje bezoek gehad in de tuin van bepaalde katten, maar na een tijdje zie je ze dan niet meer. Een paar maanden later dan ineens wel terug...
Mss is het maar tijdelijk.
Those who don't believe in magic, will never find it

Willebil
Willebil
  • 146 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 10 oktober 2016 - 17:29

In Nederland kan je de kat als die overlast bezorgt (laten) vangen en naar het dichtstbijzijnde asiel brengen. Daar moet ie dan 2 weken blijven zodat de eigenaar hem kan ophalen, komt die niet, dan wordt de kat gecastreerd, geënt en gechipt en wordt er een nieuw baasje voor gezocht.

Bewerkt door Willebil, 10 oktober 2016 - 17:29.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 oktober 2016 - 19:23

Bekijk berichtWillebil, op 10 oktober 2016 - 17:29, zei:

In Nederland kan je de kat als die overlast bezorgt (laten) vangen en naar het dichtstbijzijnde asiel brengen. Daar moet ie dan 2 weken blijven zodat de eigenaar hem kan ophalen, komt die niet, dan wordt de kat gecastreerd, geënt en gechipt en wordt er een nieuw baasje voor gezocht.
Dat kan in België ook. In Limburg moet je contact opnemen met je gemeentebestuur. Die zeggen je dan wat je moet doen.
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 oktober 2016 - 19:56

Bekijk berichtEphiny, op 10 oktober 2016 - 15:20, zei:

Eventueel flyers in de bussen stoppen? Maar als het gewoon mensen zijn die hun kat buitenlaten, kan je er ook weinig aan doen.

Je zou je raam een stuk kunnen afplakken? Dat heb ik voor Luna ook gedaan. Zodat jouw katten, als ze voor het raam zitten, de rosse kat buiten niet zomaar kunnen zien.

De kans bestaat dat ook dat hij uiteindelijk afdruipt he. Heb ook een tijdje bezoek gehad in de tuin van bepaalde katten, maar na een tijdje zie je ze dan niet meer. Een paar maanden later dan ineens wel terug...
Mss is het maar tijdelijk.

Dan moet ik alles afplakken. Wonen op een hoekhuis met overal ramen. Hij zit echt pal in het zicht overal :-).
En mijn katten mogen overdag ook buiten als we thuis zijn.

Maar dank om mee te denken....

Bekijk berichtElma, op 10 oktober 2016 - 19:23, zei:

Dat kan in België ook. In Limburg moet je contact opnemen met je gemeentebestuur. Die zeggen je dan wat je moet doen.

Hier doen ze niets, al eens gaan horen.

Bekijk berichtWillebil, op 10 oktober 2016 - 17:29, zei:

Kan nog eens gaan horen, maar vrees ervoor. Ik zal beginnen met flyers.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 oktober 2016 - 20:02

Neem anders eens contact op met het Felixproject, die zullen je toch wel een antwoord kunnen geven, al kunnen ze misschien zelf niks doen. Ik weet dat Martine van het Felixproject echt alles over heeft voor zwerfkatten.
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 oktober 2016 - 21:25

Bekijk berichtElma, op 10 oktober 2016 - 20:02, zei:

Neem anders eens contact op met het Felixproject, die zullen je toch wel een antwoord kunnen geven, al kunnen ze misschien zelf niks doen. Ik weet dat Martine van het Felixproject echt alles over heeft voor zwerfkatten.

Ga ik zeker doen, dank je. Eerst zeker weten datveen zwerfkat is

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 10 oktober 2016 - 22:22

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 11 oktober 2016 - 06:28

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 10 oktober 2016 - 19:56, zei:

Dan moet ik alles afplakken. Wonen op een hoekhuis met overal ramen. Hij zit echt pal in het zicht overal :-).
En mijn katten mogen overdag ook buiten als we thuis zijn.

Maar dank om mee te denken....

Hier doen ze niets, al eens gaan horen.

Kan nog eens gaan horen, maar vrees ervoor. Ik zal beginnen met flyers.

Ik heb ook overal ramen, zoveel werk is het niet hoor.

Maar goed, veel succes ermee, hpelijk vind je een oplossing.
Those who don't believe in magic, will never find it