Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten gevonden, Het juiste gedaan?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 15 oktober 2016 - 22:02

Hoi hoi,

Net nieuw (grote poezenliefhebber) en heb net wat meegemaakt.

Ik heb een kitten gevonden aan een autoweg (A12), het was een kitten/katertje. Ik kan niet inschatten hoe oud dat 'm was maar toen dat we onze katjes mee mochten nemen naar huis, waren ze ongeveer even groot.. Hij zag er goed uit. Zachte, glanzend vachtje en zag er wat magertjes uit.
Hij was erg bang en wilde bijna de autoweg oplopen, gelukkig was ie niet mensenschuw en heb ik 'm naar mij toe gelokt. hij had precies veel aandacht te kort :) maar heb het met alle plezier gegeven.

'k hem hem eten gegeven. het enige wat ik had was nog rauwe kip. Ik ben maar aan het stressen of dat wel goed is voor zo'n beestje, maar ik had ook niets anders voor hem.
De dierenarts van wacht is 'm komen ophalen en eind goed al goed, hij is mee met de dierenarts en ze gaan kijken of hij een chip heeft etc :)

Nu weet ik niet of ik wel het juiste heb gedaan... Want ik hoor vaak dat je katjes niet zomaar van de straat mag plukken maar als ie daar nog 10 minuten onder die struik zat vlakbij de autosnelweg... M'n hart breekt, 'k mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als ie daar langer zat... :onzeker:
Dus ja, eerst redden en dan zit ik maar na te denken en te stressen of ik alles goed heb gedaan.
Had 'm ziektes, was het goed dat ik 'm rauwe kip heb gegeven, had ik beter niet kunnen kijken of z'n moeder in de buurt was etc etc :/

Bedankt voor het lezen, ik wou dit even kwijt sinds het nogal heftig was en hopelijk kunnen jullie me geruststellen of ik het wel goed heb gedaan.

Hier is de kleine rakker :)

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door ShariC, 15 oktober 2016 - 22:04.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2016 - 22:05

Sowieso als dat diertje daar zat was het het beste om mee te nemen. Ook al zou er een moeder in de buurt zijn, zo een kleintje is dan vast een zwerfkatje. Nu heeft het tenminste een kans op een toekomst en een huis om een mooi leven te hebben.
Rauwe kip kan geen kwaad, er zijn mensen die hun katten enkel rauw vlees geven om te eten.
De dierenarts zal hem vast wel volledig onderzoeken en verzorgen.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#3 Geplaatst 15 oktober 2016 - 22:07

Ik denk dat je goed hebt gedaan, anders werd hij misschien  overreden :(
en rauwe kip is heel goed hoor.

ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#4 Geplaatst 15 oktober 2016 - 22:16

ooh super, dat doet deugd. het enige wat ik nog zou doen is na een tijd bellen naar de dierenarts en horen wat er met hem is gebeurd :)  Om het af te kunnen sluiten.

Ja, Volle paniek kitten in 1 hand,( die graag weg wou) en aan de andere kant aan het bellen om te horen wat ik moest doen... :/
Wilde hij een poging wagen om de A 12 over te steken.... bah, vreselijke gedachten :cry:.
Maargoed, Ben blij dat ik bevestiging heb en dat ik rustig kan slapen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 oktober 2016 - 08:22

Wat had je moeten doen? Het beestje laten zitten? Dan zou het nu dood zijn, je hebt goed gehandeld!
Rauwe kip is prima hoor :-). Katten verwarmen hun eten in de natuur ook niet. Hier zijn ze zot van rauwe kip!

Goed dat je even laat zien of het katje gechipt is. Ale, ik zou het fijn vinden, mocht iemand mijn katje redden dat het ook terug bij mij komt :-).

Mama was misschien nog in de buurt, maar - kan zijn dat de foto bedriegt - blijkbaar oud genoeg om op 'eigen' benen te staan.

Wat zei de DA?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 oktober 2016 - 09:30

Aan de foto te zien denk ik ook dat het best kan dat hij oud genoeg is om het zelf te moeten redden. Al bij al voor een wild kitten ziet hij er nog vrij rustig uit. Als hij geen thuis heeft zal hij die vast wel rap vinden. En als hij wel een thuis had vind ik het sowieso onverantwoord als je bij een snelweg woont om je kat buiten te laten...
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 oktober 2016 - 10:12

Je hebt dat zeer goed gedaan, hem daar wegnemen! Gisteren zag ik langs de autostrade een doodgereden katje liggen, waarschijnlijk was dit ook zijn lot geweest als je het dutske niet had meegenomen.
Rauwe kip geven was ook goed, aan de foto te zien is hij er groot genoeg voor :)
En dan heb je ook nog de dierenarts gebeld die hem nu kan controleren op een chip. Als hij volgens het "goeie circuit" geadopteerd werd, zal hij die wel hebben. En anders is het wellicht een zwervertje, kan je DA een asiel contacteren (of zelf het nodige doen en ter adoptie zetten) en maakt hij zo veel kans op een gouden mandje.

Niet twijfelen!! Je hebt hier drie heel goeie beslissingen genomen waardoor je een katje gered hebt, en het (terug) naar een gouden mandje kan. DIKKE PLUIM!! :flower:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#8 Geplaatst 16 oktober 2016 - 10:33

Het enige wat me verbaasde was dat ie niet zo 'wild' was, Ik had echt het gevoel dat ie gewoon van huis was weggelopen maar inderdaad, wie laat zo'n kleine schat buiten en dat ie aan de autoweg terecht komt.

Dus al bij al leek het een hele gezonde katertje uit, niet mensenschuw en klaar voor te spelen en knuffels/kopjes te geven. Hij zag er gezond uit dus de kans is vrij groot dat deze kleine rakker ergens goed terecht zal komen. Bij zijn thuis als ie gechipt is of niet.

Ik heb sindsdien de dierenarts niet gecontacteerd. Ik ga dat over een paar dagen doen, eens horen hoe het met hem gesteld is. De DA liet al weten dat er genoeg gezinnen binnenkomen en vragen of hun verloren katje is binnengekomen.
Na een maand als niemand hem claimt, zal hij voor adoptie beschikbaar zijn. Maar ik denk dat deze kleine schat wel goed terecht komt als niets anders fout gaat.

Bewerkt door ShariC, 16 oktober 2016 - 10:47.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#9 Geplaatst 16 oktober 2016 - 15:50

Super dat je hem hebt meegenomen,teveel mensen lopen gewoon voorbij aan dieren die hulp nodig hebben!

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 16 oktober 2016 - 18:40

Super dat je hem hebt meegenomen ! :d
Rauwe kip geven wij ook dagelijks aan onze katten, kan helamaal geen kwaad.

Goede baasjes kan hij sowieso niet gehad hebben... Wie laat er nu eenmaal zo'n kleine pruts buiten :'(

ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#11 Geplaatst 16 oktober 2016 - 20:25

Bedankt voor de lieve reacties,

Ik laat wat weten als de Dierenarts nieuws heeft...

Nu mis ik wel die kleine rakker :(

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 oktober 2016 - 15:06

als er niemand om komt bij de dierenarts, dan mag hij misschien wel naar jullie :) :) :) ???

ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#13 Geplaatst 17 oktober 2016 - 16:11

Helaas,

toen ik naar mijn moeder belde voor advies (want ik wist echt niet wat k met hem moet doen)
Heeft ze al laten vallen dat we genoeg huisdieren hebben...

OK, dat vroeg ik niet maargoed.
(dju!)
dusja, Helaas heb ik nog niemand die staat te springen om 'm over te nemen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 20 oktober 2016 - 19:29

ah, is hij terug bij jullie of bij de dierenarts?

Zoek je opvang voor het kleintje?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

ShariC
ShariC
  • 7 berichten

#15 Geplaatst 21 oktober 2016 - 22:22

Hij mag niet terug naar mij want ik heb er geen plaats voor;.. op mijn appartement mag het niet en mijn moeder heeft al 2 katten en ze wilt er absoluut geen bij hebben, helaas...

ik heb eerlijk gezegd nog niet gehoord naar de DA. beetje de angst voor wat als er iets fout is gelopen met hem etc :)
Ik weet niet wat de statuut van de kleine stakker is dus de kans dat hij is weggelopen van huis, is er.