Spring naar inhoud

- - - - -

Shaggy,vader,opa,verzorger,superkat!

Shaggy

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#1 Geplaatst 17 oktober 2016 - 14:16

Shaggy is een Ocicat kater van nu 6 jaar.
Hij heeft een superzacht karakter en is daarbij zeer intelligent en aanhankelijk.
Ook is hij vrij groot en gespierd,hij weegt zo'n 7,5 kilo,dat zie je niet aan hem af omdat het puur spieren zijn en geen blubberbuik.
Hij springt een paar keer per dag in het renrad en sprint dan flink,vandaar zijn gespierde body,mijn katten komen niet los buiten,mogen wel 24/7 op het afgezette balkon .
Ik kan niet omschrijven hoe lief hij is.
Ik heb hem gebruikt als dekkater en hij heeft letterlijk bij moederpoes in de doos gelegen ( daar heeft ze hem naartoe gesleept door steeds aan zijn nekvel te trekken) toen de bevalling begon,moederpoes werd daar heel rustig van,dit heeft hij ook voor zijn dochter gedaan toen zij moest bevallen.
Als het eerste kitten dan is geboren gaat hij uit de doos op gepaste afstand liggen,wat de moederpoes duidelijk prettig vind.
Inmiddels is hij chemisch gecastreerd omdat ik nu geen partner voor hem heb,fok nu met zijn dochter en kater van andere fokker.
Hij sproeit niet,sloopt niets,maakt wel alle deuren open;)
Van mijn laatste nestje moest een kitten van 11 weken geopereerd worden omdat zij een obstructie in haar darmpjes leek te hebben.
Toen de kleine meid thuiskwam,bliezen moeder,oma en grote zus naar haar omdat zij naar de DA rook.
Gelukkig speelde haar nestgenootjes wel nog met haar.
Shaggy liep naar haar toe en begon haar te wassen,liep continu achter haar aan en toen haar moeder tegen haar blies toen ze van de bak afkwam,gaf Shaggy de moederpoes een mep en troonde de kleine meid met zich mee en ging haar weer wassen.
Ze heeft 2 nachten bij hem geslapen en is door hem verzorgd,daarna accepteerde de poezen de kleine gelukkig weer,en nam Shaggy weer de rol van opa op zich,lekker spelen en af en toe snauwen om de kleintjes tot goedgemanierde katten op te voeden.
Verder vind hij het geweldig om aan de riem mee naar buiten te gaan.
Hij kan je zo indringend aankijken dat je hart smelt.
En dan is hij ook nog heel erg mooi,mijn geweldige hartendief .

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg
  • image.jpeg

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 oktober 2016 - 14:24

Moh zo ne lieverd!!!! :love3:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 oktober 2016 - 14:38

Awwwww zo lief!
En knap!
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#4 Geplaatst 17 oktober 2016 - 16:52

Wat een schat, je zal wel trots zijn op hem :)
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 17 oktober 2016 - 19:21

Wat klinkt hij ontzettend lief, en jaaaaa, zo ziet hij er ook uit , prachtig  :heart:

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 18 oktober 2016 - 07:37

Ja ik ben trots op hem,maar hou vooral gewoon heel veel van hem,ook van mijn andere katten ,ze hebben allemaal iets speciaals.
Hier wat foto's dat Shaggy bij Sunrise ligt toen ze weeën had,het is echt een familie gebeuren,op de laatste foto ligt Summer,dochter van Sunrise ook in de buurt.
Ze is niet in het kleine mandje bevallen hoor,maar koos die plek uit om samen de meeste weeën door te komen;)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Shaggy