Spring naar inhoud

- - - - -

Advies gevraagd ivm transporteren

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Shinigami
Shinigami
  • 32 berichten

#1 Geplaatst 18 oktober 2016 - 21:10

Rond kerst verwelkom ik dus een kater van 11 maanden en een kitten in mijn huis. Het kitten groeit op in hetzelfde huis waar de kater nu zit, en ik vroeg me af of een grote vervoersbox dan voldoende is om de twee te verhuizen, of dat het beter is om elk in een aparte box te zitten?
En welke box is geschikt voor een kat en een kitten (daarna gaan ze normaal nooit meer samen in een box zitten, enkel voor de verhuis dus)?

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#2 Geplaatst 18 oktober 2016 - 21:23

Hangt ervan af hoe goed ze overeenkomen. Ik zou misschien opteren voor twee aparte boxen, omdat er misschien al extra stress door het vervoer zal zijn. Maar als die twee heel close zijn is het misschien net beter om hen samen te vervoeren...
Wij hebben vier katten en vervoeren hen altijd elk apart in een box als we naar de dierenarts moeten. Wij hebben van die gewone standaard boxen, die je volledig kan openklikken, met zo een tralietje vooraan.

Alvast heel veel plezier gewenst met je nieuwe vriendjes!!

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#3 Geplaatst 19 oktober 2016 - 13:51

Als ze uit hetzelfde huis komen moet de vorige eigenaar kunnen zeggen of ze goed overweg kunnen,in dat geval zou ik ze samen vervoeren in een grote box/od bench.
Ik vervoer mijn katten altijd gezamenlijk,al moet er 1 naar de DA,dan gaat er nog 1 mee voor steun,blijven ze toch rustiger is mijn ervaring.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 19 oktober 2016 - 17:56

Ik zou ze persoonlijk apart doen... Maar wel zorgen dat ze vanuit de kat elkaar goed kunnen zien...

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2016 - 08:24

Ligt er ook wat aan hoelang ze samen in die box moeten zitten..

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 oktober 2016 - 10:21

Als je later naar de dierenarts gaat, moeten ze ook apart.
Dus mss nu al 2 mandjes voorzien?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2016 - 18:29

ik opteer ook om ze apart te vervoeren. teneerste omdat 2 ragdolls in 1 bak heel zwaar zijn en ten tweede, ze komen wel goed overeen, maar ik denk dat ze meer op hun gemak zijn als ze elk hun mandje hebben.
de transportbakken staan bij ons altijd open in de living en ze gaan daarin ook vaak slapen. en ze kiezen dan elk hun eigen mand, wat wel grappig is.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2016 - 19:07

Ik heb voor mijn 2 ragdolls 1 grote transportbox en dat werkt perfect.
Ze gaan ook beide mee naar de dierenarts en als we op vakantie gaan liggen ze er beide in.
Volgens de da is het beter ze beide mee te nemen want als je 1 meeneemt en 1  niet heeft de andere die specifieke geur van bij de da over zich en de ander niet en dan kunnen ze moeilijk gaan doen.
Ik heb De autotransportbox Atlas Car Mini van Ferplast en ben er heel tevreden over.

Geplaatste afbeelding

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 oktober 2016 - 19:26

Ik zou sowieso opteren voor aparte transportboxen... hoe goed ze ook overeenkomen en hoe goed ze ook aan transport gewend zijn, voor elk katje is de ervaring om vervoerd te worden anders. Zeker al in een vreemde auto door vreemde mensen.
Kruipen ze samen in 1 transportmand, fantastisch ... willen ze niet samen, dan heb je nog steeds je 2de.
Persoonlijk opteer ik altijd voor een zo groot mogelijke transportbox, waar ze voldoende ruimte hebben om comfortable in te liggen.  Hoe er rekening mee dat een kitten ook opgroeit :d
En het is ook handig om er eentje te hebben die zowel vooraan als bovenaan open kan (dan denk ik aan DA-bezoekjes :) )

I came, I purred, I conquered