Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft iemand hier een kat met nierinsufficiëntie?

nierinsufficientie semintra medicijn

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
The Adventur'ours
The Adventur'ours
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 22 oktober 2016 - 15:59

Hallo

Eind vorige maand is onze prachtige zwarte kater op 19-jarige leeftijd overleden.

De laatste jaren had hij last van nierinsufficiëntie.  Hiervoor nam hij z'n dagelijkse dosis Semintra.

Bij z'n overlijden zat er nog iets meer dan 1/4de van de inhoud in de fles van 100 ml.  Gezien de kostprijs van het medicijn (€91,30 voor een volle fles) vinden we het zonde om dit zomaar weg te gooien.

Daarom willen we het graag weggeven aan iemand die het voor zijn katje kan gebruiken.  Volledig gratis, wel zelf af te halen in Gooik (Vlaams-Brabant).  Verzending kan natuurlijk ook, mits betaling van de verzendingskost (€4 via BPost).

Om te voorkomen dat we dit gratis weggeven aan iemand die het nadien zelf verkoopt, zouden we wel graag hebben dat je een briefje van je dierenarts voorziet (met naam en stempel) waarop deze verklaart dat je katje inderdaad aan nierinsufficiëntie lijdt.

Wie interesse heeft, kan ons contacteren via: KNIP

Met vriendelijke groeten

Tony & Emma

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0001.JPG
  • DSC_0002.JPG
  • DSC_0003.JPG

Bewerkt door Cisca, 22 oktober 2016 - 20:53.
Reden van bewerken: Geen privé gegevens posten aub zie forumregels

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#2 Geplaatst 22 oktober 2016 - 17:09

Lief dat je de Semintra wil wegschenken.
Ik kan het niet meer gebruiken, mijn nierfaalpoes is 2 jaar geleden overleden. Let wel, de houdbaarheid is slechts 6 maanden na opening. Dus best noteer je de datum van opening.
Destijds wou ik mijn pas begonnen flesje ook wegschenken, maar ik had het te lang laten staan....

Wel vind ik de verklaring van een DA die je erbij vraagt niet realistisch. Welke DA (die zelf medicatie verkoopt) zal zo een briefje willen schrijven voor tweede handsmedicatie? Vloeibare dan nog? Die gaan je enkel nieuwe flesjes laten kopen.
Zoiets doe je in vertrouwen (ook omgekeerd) en van een forumlid kan je meestal checken welke aandoeningen hun kat heeft ;)

Ik hoop dat je er snel iemand blij mee kan maken!

Bewerkt door artemis2, 22 oktober 2016 - 17:24.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 22 oktober 2016 - 17:58

Wij hebben een nierpatiënt (aidskatje...)  in de opvang die dat krijgt :)
Dus het zou hier zeker welkom zijn...

Zie hier onze lieve Rosty...
Sinds een 3-tal weken krijgt hij die medicatie en het lijkt wel goed aan te slaan :) Z'n vacht staat véél mooier dan voordien...
DSC_0349.JPG DSC_0456.JPG DSC_0487.JPG

Bewerkt door Jefke_Lientje, 22 oktober 2016 - 18:13.

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#4 Geplaatst 22 oktober 2016 - 18:47

Bij het zien van bovenstaand bericht zou ik geen moment twijfelen!
Ik zou de Semintra en ook dat andere voedingssupplement dat je over hebt asap op eigen kosten naar deze kattenopvang sturen.

@Jefke_Lientje
Als je deze Semintra zou krijgen dan raad ik jullie aan om dit oudere flesje eerst op te gebruiken en je eigen pas begonnen flesje te bewaren voor daarna ;)

Dikke knuf aan Rosty!

Bewerkt door artemis2, 22 oktober 2016 - 18:50.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 22 oktober 2016 - 19:24

Ik sluit mij aan bij artemis2 ,dit medicijn kunnen ze heel goed gebruiken bij de kattenopvang,en aangezien jullie kattenliefhebbers zijn ga ik ervan uit dat jullie de verzendkosten voor eigen rekening nemen,zo helpt jullie overleden lieverd,indirect toch weer een soortgenoot.
Ik hoop dat jullie dit gaan doen.
Veel sterkte met het verwerken van jullie kater.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#6 Geplaatst 22 oktober 2016 - 23:00

Ik hoop dat jefke Lientje dat flesje van jou krijgt, deze mensen zijn super goed voor alle hun  opvangpoezen

Ze kunnen zeker alle hulp gebruiken
Geplaatste afbeelding

The Adventur'ours
The Adventur'ours
  • 4 berichten

#7 Geplaatst 26 oktober 2016 - 14:50

Sorry voor ons late antwoordje, 't is hier effe druk geweest.  :/

artemis2: Dit doen we gewoon omdat we al meermaals gemerkt hebben met spullen die we gratis weggeven, dat ze nadien te koop worden aangeboden.  Dit kan niet de bedoeling zijn wanneer we iemand die het gerief écht nodig heeft willen helpen.  Onze eigen dierenarts zou trouwens zelf steeds de eerste zijn om ons te wijzen op een dergelijke 'deal'.  Die weet goed genoeg dat een tevreden klant terugkeert.  :)

Jefke_Lientje

Dit lijkt me een TOPvoorstel!  Ik stuur je nu direct een PB.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 26 oktober 2016 - 16:36

The Adventur, op 26 oktober 2016 - 14:50, zei:

Sorry voor ons late antwoordje, 't is hier effe druk geweest.  :/

artemis2: Dit doen we gewoon omdat we al meermaals gemerkt hebben met spullen die we gratis weggeven, dat ze nadien te koop worden aangeboden.  Dit kan niet de bedoeling zijn wanneer we iemand die het gerief écht nodig heeft willen helpen.  Onze eigen dierenarts zou trouwens zelf steeds de eerste zijn om ons te wijzen op een dergelijke 'deal'.  Die weet goed genoeg dat een tevreden klant terugkeert.  :)

Jefke_Lientje

Dit lijkt me een TOPvoorstel!  Ik stuur je nu direct een PB.

Dank je wel !! :loveshower:

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 07 november 2016 - 17:11

Pakketje aangekomen, dank je wel !!

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 26 december 2016 - 15:57

Helaas zal ik mijn collega-opvangs mogen contacteren :(
Rosty zal het niet verder niet kunnen gebruiken :'( We hebben hem gisteren moeten laten gaan...