Spring naar inhoud

- - - - -

Weeet niet hoe ik volwassen kat bepaalde dingen moet afleren

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 29 oktober 2016 - 14:49

Ze zal wel nog zodanig onder de narcose zijn dat ze niet veel zal opgevangen hebben van een drukke consultatie ruimte met veel geluiden…
En misschien hield de da haar ook graag dicht in de buurt om haar regelmatig te checken tot ze voldoende wakker was.
Speciale voeding is inderdaad meestal duurder en ook niet direct noodzakelijk! Zolang ze niet overdreven in gewicht toeneemt of problemen heeft met bv haar schildklier of nieren ofzo is gewone droge brok met weinig granen best ok!
Het hoeft zeker niet speciaal voor binnenhuiskatjes of gesterileerde katjes zijn.
En voor vlooitjes zou ik t gewoon aanzien, als ze toch binnenblijft is t risico op vlooien ook al een stuk minder, moet jij al eitjes of vlooitjes in huis binnen brengen.
Als ze straks buiten loopt kan je misschien preventief nog een ampulletje geven.

Zowiezo  :duim: dat je het  :kitty zo verzorgt! Volgens mij worden jullie nog dikke maatjes en zal ze je binnenkort ook voldoende vertrouwen en kennen om vaker te knuffelen…

Rita2016
Rita2016
  • 18 berichten

#32 Geplaatst 02 november 2016 - 13:34

Lieve kattenvrienden, allemaal hartelijk bedankt om mij door deze moeilijke periode te helpen met al jullie goed tips en reacties !!

Ze is terug heel normaal : dwz : geen last meer van operatie, eet en drinkt goed, goed op kattenbak, maar : ze blijft zo "afstandelijk", ik zou haar zo graag eens op mijn schoot nemen, of op mijn arm, zoals ik vroeger deed met mijn overleden Zazu, ze mag in de zetels, overal waar ze wil, maar ze gaat altijd op haar "bedje" liggen, ik kan haar daar wel strelen maar als ik wat te kortbij kom dan springt ze eraf. Ofwel ligt ze op een stoel onder de tafel, daar kan ze uren  liggen.

Ik ben nu net naar de dierenwinkel hier kortbij geweest omdat ik deze morgen weeral zag dat ze ferm in mijn dik tapijt in de salon gekrabt had, de pluisjes wol van het tapijt lagen er zo op, dus : ik heb haar zo een kattenkrabpaal gekocht met 2 verdiepingen (ze kan daarin slapen ook dus), maar nu gaat ze daar van lopen ! Ik begrijp dat dit nieuw voor haar is maar : hoe maak je een kat gewoon aan een krabpaal ? ze heeft dat in haar hele leven nog niet gehad, maar ik zou het zo willen afleren dat ze aan mijn tapijten gaat krabben. Ik heb er kattensnoepjes ingelegd maar : zonder succes.

Kunnen jullie mij nog eens een laatste tip geven hierover aub ?

Groetjes,
Rita

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 02 november 2016 - 14:09

Je kan proberen haar geur over te brengen naar de krabpaal. Als je hem gewoon laat staan zal ze er wel aan wennen hoor, maar je kan spulletjes die al naar haar ruiken (haar bedje, een dekentje waar ze op gelegen heeft,...) naast of op de paal leggen.

Ze zal vast wel socialer worden naar jou toe. Wij hebben een zwerfkat geadopteerd die na een jaar ongeveer pas echt "thuis" was hier, en ik denk dat ze ons nog gaat verbazen hoe langer ze bij ons woont. Laat je katje maar wennen op haar eigen tempo, ze kan het niet zeggen maar is je zeker en vast dankbaar. :catsleepy

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 02 november 2016 - 15:02

Kattenkruid er op vrijven.Catnip bijvoorbeeld.Te verkrijgen in de dierenwinkel.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 02 november 2016 - 16:27

Catnipspay op sprayen, ze zijn vaak helemaal gek en high van die geur, een beetje dé drugs voor katten
Ik kreeg bij mijn laatste paal zelfs een miniflesje mee
Ze wrijven zich tegen waar ze die geur vinden, ook hun kong spuit ik er soms mee in, en dan is het knuffelen tot ze er bijna bij kwijlen

Rita2016
Rita2016
  • 18 berichten

#36 Geplaatst 02 november 2016 - 19:45

Bedankt voor de tips, ik ga vrijdag zeker eens kijken of die Catnipspray hier in de dierenwinkel is, denk het wel.

Wat haar gedrag betreft (dus dat ze nogal afstandelijk is) : soms vraag ik me af of ik haar niet beter terugbreng van waar ze komt, want ik denk misschien dat
ze gelukkig is maar : wie weet mist ze hare vorige thuis niet ? Ik bekijk het als mens, niet als kat : daar mocht ze de hele dag en nacht buiten, had andere katten rondom zich, kon 's nachts en in de winter in een stal waar stro en dekentjes lagen, maar : ze moest wel bijna vechten om mogen mee te eten, en werd niet vaak geknuffeld, gewoon omdat er daar te veel katten waren en er geen tijd voor was.
Ik zou in haar hoofdje moeten kunnen kijken he, of haar gedachten lezen :-) Kun je dat eigenlijk zien, of een kat ergens gelukkig is of dat ze treurt om haar vroegere thuis ? Ze is hier nu 5 weken, dus : normaal gezien zou ze het wel al gewoon moeten zijn hier, maar de vraag blijft of ze hier gelukkig is of niet......

Maar nu zegt mijn zoon dat ik een totaal verkeerd model gekozen heb van krabpaal, omdat de kat volgens hem, niet aan de krabpaal gaat geraken, omdat zij
niet zo groot is en als ze op het tussenvlak gaat staan, dan gaat ze "botsen" met haar hoord tegen de bovenste plank.

Dit model heb ik gekocht, ik wou er niet te veel geld aan uitgeven, maar wou wel graag een krabpaal met ook een soort slaapplaatsje in :

https://www.krabpaal...rabpaal-abey-50

Heb ik inderdaad misgekozen ?? ik begin nu ook te twijfelen of ze hier wel gaat aan kunnen krabben, aangezien ze niet al te groot is ?

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 05 november 2016 - 16:40

Katten strekken zich graag volledig uit om aan een paal te krabben. Als ze op de grond staat op haar achterpoten, kan ze dan makkelijk aan het krabgedeelte?

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP