Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe krabpaal nodig (andere krabpaal pag.4)

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.742 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 29 oktober 2016 - 20:40

Hij doet t nog steeds goed, ook àl stormen ze er van de andere kant van de woonkamer naar toe, tot op t bovenste ligbedje
Maar àlleen jammer dat die pluche verslijt door verkeerd gekrab   :louche:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.499 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 29 oktober 2016 - 20:42

Ik vrees dat wij sowieso om de 4 jaar wel een nieuwe gaan mogen kopen zolang het vocht blijft terug komen in die hoek :louche:

lilymaya
lilymaya
  • 7.761 berichten

#18 Geplaatst 29 oktober 2016 - 20:55

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 29 oktober 2016 - 20:42, zei:

Ik vrees dat wij sowieso om de 4 jaar wel een nieuwe gaan mogen kopen zolang het vocht blijft terug komen in die hoek :louche:
Dat is wel jammer.
Kan je de paal nergens anders zetten?

Kaprice
Kaprice
  • 4.742 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:07

Of niet volledig tegen de muur… zodat de vochtige muur geen contact heeft met de krabpaal

Kan je deze palen in t huisje die zijn afgekraakt vastvijzen met extra stevige vijzen en zo de krabpaal terug opbouwen?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.499 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:12

Bekijk berichtlilymaya, op 29 oktober 2016 - 20:55, zei:

Dat is wel jammer.
Kan je de paal nergens anders zetten?
Nee, het is de enige plaats in ons salon waar hij kan staan. Met zicht naar buiten, wat ik ook toch belangrijk vind voor hen ;)

Bekijk berichtKaprice, op 29 oktober 2016 - 21:03, zei:

Of niet volledig tegen de muur… zodat de vochtige muur geen contact heeft met de krabpaal

De muur is nodig om steun te geven aan de krabpaal ;)
Maar zelf indien dat niet nodig was, er is ook geen andere plaats om hem te zetten.
De andere hoek naast het raam blijven de muren droog (gelukkig), enkel komt tot op een 20-tal centimeters van deze muur de zijkant van ons wandrek.
Het is enkel onderaan de muren dat er vocht is. Daardoor de bodemplaat die vervormde.

Deze vind ik wel leuk voor hen omdat ze dan opnieuw een langere ligplank hebben (net onder de bovenste plank).
Spijtig dat de hoogste plank rechts staat (het raam staat links) en net 7cm boven ons hoofd : lijkt me niet zo handig om te stofzuigen in ons geval :lachen:

krabpaal-armarkat-ac6501b-beige.jpg

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 29 oktober 2016 - 21:14.

lilymaya
lilymaya
  • 7.761 berichten

#21 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:16

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 29 oktober 2016 - 21:12, zei:

Nee, het is de enige plaats in ons salon waar hij kan staan. Met zicht naar buiten, wat ik ook toch belangrijk vind voor hen ;)

De muur is nodig om steun te geven aan de krabpaal ;)
Maar zelf indien dat niet nodig was, er is ook geen andere plaats om hem te zetten.
De andere hoek naast het raam blijven de muren droog (gelukkig), enkel komt tot op een 20-tal centimeters van deze muur de zijkant van ons wandrek.
Het is enkel onderaan de muren dat er vocht is. Daardoor de bodemplaat die vervormde.

Deze vind ik wel leuk voor hen omdat ze dan opnieuw een langere ligplank hebben (net onder de bovenste plank).
Spijtig dat de hoogste plank rechts staat (het raam staat links) en net 7cm boven ons hoofd : lijkt me niet zo handig om te stofzuigen in ons geval :lachen:

Bijlage krabpaal-armarkat-ac6501b-beige.jpg
ja die is zeker leuk.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.499 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:18

Bekijk berichtKaprice, op 29 oktober 2016 - 21:07, zei:

Kan je deze palen in t huisje die zijn afgekraakt vastvijzen met extra stevige vijzen en zo de krabpaal terug opbouwen?

Nee : deze palen zijn hol binnen in. Wat er dus overblijft is een deel plastiek aan de ronde platen waar het huisje op stond en in de paal ook een deel plastiek met holte binnen in. In deze holte zitten precies een soort grote nieten die naar binnen steken.
Beetje moeilijk om uit te leggen, zou evidenter zijn met foto maar mijn vriendin heeft ze al weg gelegd ondertussen.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.274 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:29

Bekijk berichtlilymaya, op 29 oktober 2016 - 19:48, zei:

over deze krabpalen heb ik wel al meerdere  klachten gehoord.
Die gaan niet zo lang mee, maar zijn dan ook niet duur :)

Ik keek enkel naar prijs, gezien de vorige van Lidl kwam.

Zelf geef ik liever meer uit aan een fatsoendelijke stevige waarbij alle mandjes wasbaar zijn ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.761 berichten

#24 Geplaatst 29 oktober 2016 - 21:40

Bekijk berichtTripkippiej, op 29 oktober 2016 - 21:29, zei:

Zelf geef ik liever meer uit aan een fatsoendelijke stevige waarbij alle mandjes wasbaar zijn ;)
je kunt deze idd  niet vergelijken met Drapaki ed.
Ik vind Armarkat prijs kwaliteit  zeker niet slecht,  maar verkies nu ook wel Drapaki, omdat die ook wel veel dikkere palen heeft enz.
is natuurlijk  een heel pak duurder.
Maar als je een iets goedkopere paal zoekt is deze wel ideaal,  en zeker als ze kortingen geven van 50 %. :)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.499 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 29 oktober 2016 - 22:07

Bekijk berichtTripkippiej, op 29 oktober 2016 - 21:29, zei:

Die van de Lidl hadden we destijds 60 euro betaald, als ik het me goed herinner ;)
Zou er opnieuw voor gaan indien ze deze nog hadden (hoewel...nieuw en iets anders is eigenlijk wel leuker), omdat ik hem wel stevig vond voor die prijs.
Andere krabpalen in of onder die prijsklasse heb ik spijtig genoeg geen ervaring mee en zijn dus een gok kwalitatief gezien.
Denk dat het beste waar ik me op kan baseren de dikte is van de sisalpalen.

Nog 2 cm boven ons hoofd maar misschien wel haalbaar om te stofzuigen (op hakken :lachen: ) is deze160216417.jpg
Hebben ze ook een redelijke ligplank boven het huisje en het 2'de bovenste plankje links lijkt me hoog genoeg om door het raam te kijken :)

We twijfelen nog tussen deze of de eerste van Zooplus die ik geplaatst had (Ikaros)

Vraag me af, doordat de plaat van deze niet rechthoekig is, of hij minder stabiel zou zijn.
De plankjes bovenaan kunnen misschien nog gedraaid worden zodat de zijkanten boven tegen de muur steunen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 29 oktober 2016 - 22:08.

Kaprice
Kaprice
  • 4.742 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 29 oktober 2016 - 22:19

Ik moet ook een trapladdertje van twee treden naast de krabpaal zetten om die bovenste zeteltjes te stofzuigen  :lachen:
Paal is 1m85 op t hoogste bedje en ik maar 1m67 …

lilymaya
lilymaya
  • 7.761 berichten

#27 Geplaatst 29 oktober 2016 - 22:50

Bekijk berichtKaprice, op 29 oktober 2016 - 22:19, zei:

Ik moet ook een trapladdertje van twee treden naast de krabpaal zetten om die bovenste zeteltjes te stofzuigen  :lachen:

haha, ik ook en ik heb palen van 2m 30....

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.499 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 30 oktober 2016 - 00:22

Bekijk berichtKaprice, op 29 oktober 2016 - 22:19, zei:

Bekijk berichtlilymaya, op 29 oktober 2016 - 22:50, zei:

haha, ik ook en ik heb palen van 2m 30....
Wij hebben thuis zo'n stevig opstapje van de action. Ongeveer 30cm hoog, misschien nog net haalbaar voor een krabpaal van 1m85. Ik zeg het maar voor jou Kaprice, omdat dit misschien handiger is dan steeds een trapladder te moeten gebruiken ;)
Met ééntje van 2m30 zal je sowieso een trapladder nodig hebben Lillymaya :d
Moet wel plezant zijn om ze bezig te zien op zo'n krabpaal, kan me voorstellen dat het nogal een "paleis" voor katten moet zijn :goofy:

lilymaya
lilymaya
  • 7.761 berichten

#29 Geplaatst 30 oktober 2016 - 00:28

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 30 oktober 2016 - 00:22, zei:

Wij hebben thuis zo'n stevig opstapje van de action. Ongeveer 30cm hoog, misschien nog net haalbaar voor een krabpaal van 1m85. Ik zeg het maar voor jou Kaprice, omdat dit misschien handiger is dan steeds een trapladder te moeten gebruiken ;)
Met ééntje van 2m30 zal je sowieso een trapladder nodig hebben Lillymaya :d
Moet wel plezant zijn om ze bezig te zien op zo'n krabpaal, kan me voorstellen dat het nogal een "paleis" voor katten moet zijn :goofy:
we doen ons best he

Kaprice
Kaprice
  • 4.742 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 30 oktober 2016 - 00:41

Ik gebruik dees ;)
image.jpeg