Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe krabpaal nodig (andere krabpaal pag.4)

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#31 Geplaatst 30 oktober 2016 - 00:43

Bekijk berichtKaprice, op 30 oktober 2016 - 00:41, zei:

Ik gebruik dees ;)
Bijlage image.jpeg

das wel handig he.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 30 oktober 2016 - 04:09

Klein, handig en veilig voor de kleine klusjes  :hoi:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 30 oktober 2016 - 16:04

Bedankt voor alle tips en links die jullie doorgegeven hebben :duim:

Vandaag heb ik de krabpaal Ikaros besteld bij Zooplus.
Zal waarschijnlijk maar eind deze week/zaterdag zijn dat hij zal toekomen met die feestdag ertussen.
Zodra hij gemonteerd is en betreden wordt zal ik een paar foto's plaatsen ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 03 november 2016 - 19:42

Lumos heeft de Ikaros! Heel erg tevreden over. Makkelijk op te zetten, staat stevig, niet erg duur en heeft veel mogelijkheden: huisje, hangmandje, plank en natuurlijk die grote ligschaal bovenaan.
Toenik je bericht las, wou ik deze voorstellen, want leek me ideaal te passen bij je wensen. En toen zag ik dat je hem zelf ook al had gevonden.  :)

Veel plezier er mee!  :duim:
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 03 november 2016 - 20:14

Bekijk berichtAudrey57, op 03 november 2016 - 19:42, zei:

Lumos heeft de Ikaros! Heel erg tevreden over. Makkelijk op te zetten, staat stevig, niet erg duur en heeft veel mogelijkheden: huisje, hangmandje, plank en natuurlijk die grote ligschaal bovenaan.
Toenik je bericht las, wou ik deze voorstellen, want leek me ideaal te passen bij je wensen. En toen zag ik dat je hem zelf ook al had gevonden.  :)

Veel plezier er mee!  :duim:
Ach leuk :)
Hij is vandaag toegekomen en staat al op zijn plaats.
Inderdaad de ligplank boven is heel ruim ; dat vind ik echt een pluspunt.

Foto's volgen nog ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 03 november 2016 - 23:44

De nieuwe krabpaal werd vandaag geleverd :jump:
De bodemplaat is alvast dikker dan deze van hun vorige krabpaal. Het zou kunnen dat ze hierdoor minder snel gaat vervormen door vocht. Dat is alvast een pluspunt.
De pilaren, vijzen en werkwijze om in mekaar te steken zijn hetzelfde als hun vorige.
Beide krabpalen worden waarschijnlijk in de zelfde fabriek gemaakt ;)

Hier zijn echter geen stukken (ligplanken of huisje) die tegen de muur kunnen steunen. Ik had de indruk, toen ze er daarstraks met 2 op sprongen, dat hij meer wiebelde dan hun vorige (in het begin).
Het wiebelen lijkt me voorlopig niet zo erg : ik heb er zelf eens goed aan geduwd (ben er niet op of af gesprongen, dat niet :x ) en het ziet er niet uit dat hij kan omver vallen.
Ook niet afkraken : het zijn dikke vijzen en in deze krabpaal zitten geen dunnere pilaren binnen in het huisje.

Ik kreeg best wel hulp tijdens het opstellen, onze Miloh koos als eerste "zijn" plaatsjeIMG_20161103_172401.jpg

Hoewel...in dit huisje zat Luna al voordat ik ze uit de doos kon halen. Echter hebben we daar geen foto's van, dus ook geen bewijsmateriaal :catscratchhead
Luna zit er ook niet zo mee in, ze vond een ander plaatsje die haar best wel zint toen de krabpaal helemaal in mekaar zat
IMG_20161103_173829.jpg

En er is voldoende plaats om eens te wisselen ;)
IMG_20161103_174802.jpg
IMG_20161103_174811.jpg

Ons Moon was wel nieuwsgierig naar de grote lege doos en heeft verder haar klauwen eens gescherpt aan een pilaar maar blijft voor de rest nog even op afstand.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 november 2016 - 23:44.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 05 november 2016 - 01:45

:)

Leuk! Hier hebben we hem anders opgezet, met het huisje links.
Als Lumos erg wild is, dan beweegt de krabpaal inderdaad wel een beetje. Maar hij staat wel stevig dankzij de goede grondplaat. De ligschaal komt trouwens wel tegen de muur hier.

Hopelijk heb je er lang en veel plezier van! De katjes bedoel ik. ;)
Happiness can be found

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 14 februari 2017 - 18:21

Ik ben eigenlijk niet tevreden van onze krabpaal Ikaros.
Bij de eerste opstelling vond ik hem al niet te stabiel, maar het kon er nog door.
Na een week begon hij erg te wiebelen.
We hebben hem dan weer uit mekaar gehaald en terug in mekaar gestoken ; het was terug wat aanvaardbaar.
Na een paar dagen was het echter terug even erg.
En zo een paar keer uit mekaar gehaald en terug in mekaar gestoken...maar maakt weinig verschil.
De vorige van de Lidl was echt veel stabieler. Die begon pas na 5 jaar te wiebelen en dat kwam doordat de bodemplaat vervormd was.
Hier is de bodemplaat nog altijd even plat, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Zooplus.
Heb de krabpaal ook gefilmd met de smartphone in één hand terwijl ik met de andere hand aan de krabpaal wat duwde ; dus echt niet met volle kracht ofzo.
Spijtig genoeg kon ik geen filmpje toevoegen aan mijn mail, enkel een afbeelding. Dus even afwachten naar hun reactie.

Ik begrijp dat men voor die prijs geen krabpaal kan hebben die even duurzaam is als een krabpaal die meer dan het dubbele kost. Maar we hebben geen "zwaargewichten" in huis en een beetje stabiliteit dat het veilig is zou toch mogen vind ik.
Hij staat er nog maar een paar maanden...

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 februari 2017 - 18:22.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#39 Geplaatst 14 februari 2017 - 19:16

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 29 oktober 2016 - 22:07, zei:

Die van de Lidl hadden we destijds 60 euro betaald, als ik het me goed herinner ;)
Zou er opnieuw voor gaan indien ze deze nog hadden (hoewel...nieuw en iets anders is eigenlijk wel leuker), omdat ik hem wel stevig vond voor die prijs.
Andere krabpalen in of onder die prijsklasse heb ik spijtig genoeg geen ervaring mee en zijn dus een gok kwalitatief gezien.
Denk dat het beste waar ik me op kan baseren de dikte is van de sisalpalen.

Nog 2 cm boven ons hoofd maar misschien wel haalbaar om te stofzuigen (op hakken :lachen: ) is dezeBijlage 160216417.jpg
Hebben ze ook een redelijke ligplank boven het huisje en het 2'de bovenste plankje links lijkt me hoog genoeg om door het raam te kijken :)

We twijfelen nog tussen deze of de eerste van Zooplus die ik geplaatst had (Ikaros)

Vraag me af, doordat de plaat van deze niet rechthoekig is, of hij minder stabiel zou zijn.
De plankjes bovenaan kunnen misschien nog gedraaid worden zodat de zijkanten boven tegen de muur steunen.
toch  nog even vermelden dat deze niet stabiel is. Heb ik net van iemand  vernomen.
ik denk idd door de vorm van de plaat..
wel mooi maar  niet stevig.

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 14 februari 2017 - 18:21, zei:

Ik ben eigenlijk niet tevreden van onze krabpaal Ikaros.
Bij de eerste opstelling vond ik hem al niet te stabiel, maar het kon er nog door.
Na een week begon hij erg te wiebelen.
We hebben hem dan weer uit mekaar gehaald en terug in mekaar gestoken ; het was terug wat aanvaardbaar.
Na een paar dagen was het echter terug even erg.
En zo een paar keer uit mekaar gehaald en terug in mekaar gestoken...maar maakt weinig verschil.
De vorige van de Lidl was echt veel stabieler. Die begon pas na 5 jaar te wiebelen en dat kwam doordat de bodemplaat vervormd was.
Hier is de bodemplaat nog altijd even plat, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Zooplus.
Heb de krabpaal ook gefilmd met de smartphone in één hand terwijl ik met de andere hand aan de krabpaal wat duwde ; dus echt niet met volle kracht ofzo.
Spijtig genoeg kon ik geen filmpje toevoegen aan mijn mail, enkel een afbeelding. Dus even afwachten naar hun reactie.

Ik begrijp dat men voor die prijs geen krabpaal kan hebben die even duurzaam is als een krabpaal die meer dan het dubbele kost. Maar we hebben geen "zwaargewichten" in huis en een beetje stabiliteit dat het veilig is zou toch mogen vind ik.
Hij staat er nog maar een paar maanden...
Eigenlijk een beetje geldklopperij  denk ik.
Ze worden met massa's  verkocht en zóveel  mensen  die hem na een paar maanden  moeten weggooien  om er dan weer een andere
te kopen...

Bewerkt door lilymaya, 14 februari 2017 - 19:14.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 14 februari 2017 - 19:30

Bekijk berichtlilymaya, op 14 februari 2017 - 19:16, zei:

toch  nog even vermelden dat deze niet stabiel is. Heb ik net van iemand  vernomen.
ik denk idd door de vorm van de plaat..
wel mooi maar  niet stevig.

Eigenlijk een beetje geldklopperij  denk ik.
Ze worden met massa's  verkocht en zóveel  mensen  die hem na een paar maanden  moeten weggooien  om er dan weer een andere
te kopen...
Die van de Lidll was wel stabiel hoor, was maar na 5 jaar dat hij begon te wiebelen. Dat vind ik voor de prijs die wij betaalden aanvaardbaar ;)
De plaat was in hout en na al die jaren wat vervormd doordat er vocht zit in die hoek van onze muur.
Maar de plaat van hun huidige krabpaal (deze van de Zooplus) heb ik nagekeken en is nog niets vervormd. Ondanks dat wiebelt hij nog meer dan die van de Lidl toen de plaat vervormd was :catscratchhead

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 februari 2017 - 19:30.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#41 Geplaatst 14 februari 2017 - 20:01

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 14 februari 2017 - 19:30, zei:

Die van de Lidll was wel stabiel hoor, was maar na 5 jaar dat hij begon te wiebelen. Dat vind ik voor de prijs die wij betaalden aanvaardbaar ;)
De plaat was in hout en na al die jaren wat vervormd doordat er vocht zit in die hoek van onze muur.
Maar de plaat van hun huidige krabpaal (deze van de Zooplus) heb ik nagekeken en is nog niets vervormd. Ondanks dat wiebelt hij nog meer dan die van de Lidl toen de plaat vervormd was :catscratchhead
5 jaar is idd wel ok voor een goedkope krabpaal :)

Bewerkt door lilymaya, 14 februari 2017 - 20:02.

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 14 februari 2017 - 20:54

De Ikaros ziet er sowieso al niet stevig uit voor mij.
Maar 3 grondpalen en daarboven telkens maar 1

Voor elke kat is dat niet stabiel genoeg

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 14 februari 2017 - 23:18

Bekijk berichtTripkippiej, op 14 februari 2017 - 20:54, zei:

De Ikaros ziet er sowieso al niet stevig uit voor mij.
Maar 3 grondpalen en daarboven telkens maar 1

Voor elke kat is dat niet stabiel genoeg

4 zou inderdaad beter geweest zijn.
Maar, ik weet niet of je de foto gezien hebt van hun krabpaal van de Lidll die ik plaatste op de eerste pagina, die had maar 2 grondpalen. Misschien ligt het aan de rest van de constructie dat het geheel toch stukken stabieler was dan deze. Daar sprongen ze met hun 3'en tegelijkertijd op en die bewoog amper.
Op deze durven ze enkel van het ene plaatsje naar het andere te verhuizen en dan nog heel voorzichtig...

Ofwel is er aan deze iets mis met de verbindingen waardoor het geheel schommelt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 februari 2017 - 23:20.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 15 februari 2017 - 00:11

Hmmmm, hier houdt die toch zeer goed stand als Lumos er op vliegt. Aan de kant van het hangmandje kruipt hij langs de paal omhoog tot in de ligschaal, springt vervolgens boven het huisje en naar de onderste plank om weer opnieuw te beginnen. De krabpaal beweegt een beetje door het gewicht (ruim 4 kilo ondertussen), maar het is niet zo dat hij wiebelt.
Happiness can be found

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 15 februari 2017 - 00:14

Bekijk berichtAudrey57, op 15 februari 2017 - 00:11, zei:

Hmmmm, hier houdt die toch zeer goed stand als Lumos er op vliegt. Aan de kant van het hangmandje kruipt hij langs de paal omhoog tot in de ligschaal, springt vervolgens boven het huisje en naar de onderste plank om weer opnieuw te beginnen. De krabpaal beweegt een beetje door het gewicht (ruim 4 kilo ondertussen), maar het is niet zo dat hij wiebelt.
Vreemd hé dat die van jou wel stabiel is. Zou bijna gaan denken dat er effectief iets mis is met de tussenverbindingen :catscratchhead
Ik zal eens zien morgen of ik het filmpje hier kan plaatsen...

http://video-1487084062.mp4

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 februari 2017 - 00:38.