Spring naar inhoud

- - - - -

Vino heeft koorts

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 oktober 2016 - 18:43

Van de week vond ik dat Vino zich wat anders gedroeg...lag veel binnen, kwam niet naar de koelkast als ik die open deed zoals gewoonlijk..ging Balou niet achterna dit was 5 dagen geleden, maar savonds kwam hij ineens wel naar de koelkast en ging ie Balou achterna, dus ja dacht m'n gevoel is onjuist dat ie ziek is. Hem wel gecontroleerd op wondjes e.d. Hij sprong wel wat moeilijk de bank op en het tuinhek(oké die zijn redelijk hoog, maar toch viel te me op ofzo dat t anders was). En ja kouder weer, dus dacht hij heeft geen zin in buiten. Woe en donderdag gewerkt dus hem weinig gezien. En ja vh weekend neefje en nichtje te logeren, dus zag hem ook minder...maar m'n pa vond hem ook wat sloom/loom. Liep niet eens weg gistermiddag van m'n neefje, nou normaal loopt ie snel weg. Dus ja vanaaf toch maar getempt en ja 40 graden koorts. Hij eet en drinkt wel, wel wat minder dan normaal...maar wel voldoende..geef hem regelmatig wat natvoer en kip enzo. Ik hou hem nu binnen zodat ik ook z'n ontlasting en plassen in de gaten kan houden...zat nix in de bak vd week..maja hij kon naar buiten.
Kan koorts net als bij mensen gewoon vanzelf weggaan?  ik ga hem elke dag tempen nu, en als ik t morgen niet vertrouw toch naar de Dierenarts.maja hij eet en drinkt nog wel, dus dacht hoef niet meteen heen. Maja vind het toch zielig hem zo te zien...ook al slaapt ie veel, tis een ander gevoel haha.
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 oktober 2016 - 19:33

Ik zou sowieso NU bellen naar de dierenarts, die koorts wijst toch op een infectie vermoed ik en het is niet zomaar wat verhoging...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 oktober 2016 - 20:16

Las op internet dat vanaf 41 graden je echt naar Da moet, ik ga morgenochtend meteen opnieuw tempen hoe t is en dan Da bellen voor advies en evt langskomen.
Maja mensen hebben ook weleens koorts en gaat vanzelf weg, hoe zit dat bij katten?(vaak wel oorzaak dat verholpen moet worden toch? Hoewel bij mens heeft het ook een oorzaak maar kan t vanzelf weer weggaan)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2016 - 21:25

Ik ga morgenochtend meteen tempen en daarna Da bellen. Vind het gewoon een naar gezicht en slechte ervaringen met zieke katten, want de meeste tot nu toe belandde bij mij dus een paar nachtjes bij de DA...dat risico wil ik niet nemen. Hij heeft gelukkig net wel flinke plas gedaan,dus met z'n blaas is t in orde.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 31 oktober 2016 - 09:44

Hoe is het nu met Vino?

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 31 oktober 2016 - 12:33

Ben bij de dierenarts geweest, vanmorgen had ie wel gegeten, maar nog 39,9 graden. da heeft hem onderzocht maar kon nix geks vinden, temperatuur was wel 41 graden daar...dus nu antibioticakuur en koortsverlagend middel. Even ze temperatuur bijhouden elke dag..en over een week terugkomen voor controle.  Eerder natuurlijk als ie zieker wordt.
Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#7 Geplaatst 31 oktober 2016 - 14:23

Goed dat je toch even naar de DA geweest bent.
Hij eet/drinkt dan gelukkig nog wel maar zijn verhoging is flink en duidt duidelijk op een ontsteking,waar dan ook.
Hopelijk is hij nu met medicatie,gauw weer de oude,succes.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 31 oktober 2016 - 17:52

Ja flinke koorts inderdaad. Heb ff zakjes natvoer gehaald, brokjes eet hij namelijk niet echt en oo die manier krijgt hij ook vocht binnen, zag hem vanmiddag ook wel water drinken gelukkig.
Ga hem zo antibiotica geven, ben benieuwd of t lukt

Bewerkt door chanatas, 31 oktober 2016 - 18:05.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 31 oktober 2016 - 20:15

Z'n temperatuur is iig gezakt. Had eerst ff een andere thermometer gebruikt dan vanmorgen (met flexibele punt), die gaf 38,1 aan...vertrouwde die toch niet..dus dezelfde als vanmorgen gebruikt en was 39. Kan zijn dat die minder betrouwbaar is als bij de dierenarts, maar tis iig gezakt.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.338 berichten

#10 Geplaatst 31 oktober 2016 - 21:00

Veel beterschap voor Vino
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 november 2016 - 12:28

Thanx!! Vanmorgen z'n 2e pil antibiotica gegeven en vlak daarna rennen door t huis...dacht nou dat gaat goeie kant op. Tot ik dus ineens poep rook(hij zat onder t bed). Gaan kijken, lag een beetje waterige ontlasting. Leek wel beetje rood/licht bruin van kleur en het stonk niet normaal. In de woonkamer lagen ook kleine spetters en plasjes. Dus dacht zal diarree van de antibiotica zijn..hij bleef Beetje heen en weer rennen, dan stoppen en bij z'n rug/staart/kont likken en bijten, alsof ie jeuk had..kan dat komen door de antibiotica?  Soort reactie ervan? Later ging ie naar de kattenbak en was ze ontlasting redelijk normaal, beetje slap op het einde, maar daarvoor stevig en mooi van kleur. Iemand die ik sprak zei dat haar hond ook zoiets had dan knapte de ontsteking en dan kwam er stinkerige ontlasting uit. Naja ik hou t ff in de gaten. Eten en drinken doet ie goed en vannacht kwam hij ook naast me liggen, wat afgelopen dagen niet zo was.
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 02 november 2016 - 07:55

Mssn zijn anaalklieren die hij leegt (de spetters)
Mssn reactie op de AB-kuur
Of wormen...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 02 november 2016 - 17:06

Bekijk berichtTripkippiej, op 02 november 2016 - 07:55, zei:

Mssn zijn anaalklieren die hij leegt (de spetters)
Mssn reactie op de AB-kuur
Of wormen...

Thanx, ik dacht zelf eerst aambei ofzo..maja Day moet je kunnen zien lijkt me, maar anaalklieren zou best kunnen, wellicht gaan ontsteken en opengebarst dinsdagochtend...was wel de kleur die ze beschrijven op internet en dat zou ook kunnen verklaren waarom ie zo likt en bijt rondom z'n staart. Jeukt waars. De DA heeft niet bij z'n kont gekeken geloof ik...Geen idee of je dan iets had kunnen zien. Maar ga maandag terug heen en dan zal ik is beginnen over de anaalklieren.
Ik heb trouwens metacam(die andere benaming daarvoor gekregen), maar las op internet dat dat nierfalen enzo kan veroorzaken :louche:. Dat vind ik wel heftig, kan ik beter stoppen ermee? Of toch doorgaan, want is ook ontstekingsremmer (hij kreeg t voor de koorts die nu weg is).
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 02 november 2016 - 17:24

is gevaazrlijk bij langdurig gebruik, maar soms kun je niet anders.
De koorts is nu alleen weg door de medicatie; door blijven geven wat mij betreft

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 02 november 2016 - 19:38

Dank je wel, dan blijf ik het wel geven. Ik ga alleen de dosis ietsjes verlagen.  Temp hem elke dag, dus kan het op die manier in de gaten houden.
Geplaatste afbeelding