Spring naar inhoud

- - - - -

help

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
15 reacties op dit onderwerp
fabie
fabie
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 02 november 2016 - 18:18

Hey iedereen ik heb raad nodig!Wij hebben een kater v 4mnd en nu hebben wij gisteren een kitten bij.Nu is het kleintje enorm bang..veel geblaas en gebrom..die v 4mnd wilt ook enkel spelen!Komt dit goed of wat kan ik doen

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 02 november 2016 - 18:28

GEDULD hebben,
binnen een paar dagen zullen ze elkaar wel accepteren

fabie
fabie
  • 7 berichten

#3 Geplaatst 02 november 2016 - 18:31

Ik hoop het zo want soms is het echt een gevecht..en de grote blijft uitdagen

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.225 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 november 2016 - 18:33

Kan soms wat langer duren dan paar dagen hoor. Gewoon zorgen dat ze beiden even veel aandacht krijgen. Als ze bij elkaar komen en ze gedragen zich goed kan je ze beiden belonen met een aai of een snoepje. Zorg er voor dat er geen confrontatie komt waarbij ze elkaar aanvallen. Het gaat hem waarschijnlijk vooral om wennen. Dat kleintje komt tenslotte je kat die je al had zn huis binnen. Ze moeten dus elk beetje hun plaats zoeken. Zorg er best voor dat ze dus ook een eigen plekje kunnen hebben waar ze zich even kunnen terugtrekken.
Geplaatste afbeelding

George&Charly
George&Charly
  • 1.240 berichten

#5 Geplaatst 02 november 2016 - 18:40

In het begin is het altijd even wennen aan elkaar. Bij ons waren Charly en George ook eerst water en vuur. Het zijn beide hele jonge poezen dus dat komt wel goed hoor. Een beetje geduld dus en niks overhaasten. :duim:

fabie
fabie
  • 7 berichten

#6 Geplaatst 02 november 2016 - 19:33

Hij valt het kleintje echt aan en springt er dan al bijtend op pffff net 2 keer gebeurd

Morgen moet ik terug werken zou ik ze apart zetten dan...

Hij valt het kleintje echt aan en springt er dan al bijtend op pffff net 2 keer gebeurd

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.311 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 november 2016 - 20:05

Dan zou ik ze toch voorlopig apart houden, als je geen toezicht kan houden op hun gedrag. Goed gedrag best belonen en fout gedrag met een korte "neen" afbreken. En rustig blijven en veel geduld hebben. Katten voelen aan als je zelf stress hebben en nemen dat dan over.

Ik heb hier ook 2 katten die al 3 jaar oud zijn en ook "spelen" (lees vechten), als ze de kans krijgen. Sienna daagt uit en Butler, die 2 jaar in het wild geleefd heeft, valt dan aan, want hij kan zich nog niet goed bedwingen als Sienna (een tricolore = bijzonder speels en gek) weer eens een zotte bui heeft. Nochtans gedragen ze zich allebei voorbeeldig, als de opvangkittens erbij komen. Dan houdt Sienna zich in en laat ze de kittens zelfs op haar spelen.

Bewerkt door Elma, 02 november 2016 - 20:19.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#8 Geplaatst 02 november 2016 - 20:05

Mss idd apart zetten als er niemand thuis is, en veel geduld, het komt vanzelf goed hoor

fabie
fabie
  • 7 berichten

#9 Geplaatst 02 november 2016 - 20:55

Bedankt iedereen

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.311 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 03 november 2016 - 20:39

Graag gedaan. We doen het toch om de poezels een aangenaam leven te geven hé.

Bewerkt door Elma, 03 november 2016 - 20:39.

Groetjes van Elma

fabie
fabie
  • 7 berichten

#11 Geplaatst 05 november 2016 - 20:45

Wat denken jullie hiervan heb die tip vandaag gekregen maar ik weet het niet goed..om beetje boter of kattenmelk in alle 2 hun nek te wrijven.Zodat ze eigenlijk wnr ze id clinch gaan elkaar beginnen te likken....😞

Misschien proberen waart?

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.311 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 05 november 2016 - 21:12

Nooit van gehoord, maar misschien het proberen waard ? Dan zou ik eerder voor de boter gaan. Ik zie dat mijn katten verzot zijn op margarine (Becel), maar ook op slagroom. Als ze de kans krijgen om daarvan iets op te likken, zijn ze niet te houden. Zeker de slagroom. :eat2

Bewerkt door Elma, 05 november 2016 - 21:14.

Groetjes van Elma

fabie
fabie
  • 7 berichten

#13 Geplaatst 05 november 2016 - 21:35

Komt dat dan goe met de stoelgang💩

Komt dat dan goe met de stoelgang💩

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.311 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 05 november 2016 - 21:45

Dierlijk vet eten katten elke dag. Mijn katten krijgen elke avond een heel klein toefje slagroom, anders willen ze niet gaan slapen. Ik heb nog niks gemerkt dat het schadelijk zou zijn. Onze vroegere kater at zelfs de slagroom van het ijsje van mijn man. Die was daar zo rap in en mijn man was te traag. Gevolg, de helft van zijn slagroom zat bij Juno in de maag. :cat Hij (Juno) heeft er nooit problemen mee gehad en mijn man at in de zomer toch meerdere keren per week een ijsje. Ook platte kaas (zonder fruit) lustte Juno wel. Als hij het maar van mijn man kon pikken, dan was hij content. :catangel En nu "eist" Butler ook elke avond zijn "dessertje", anders valt hij Sienna aan. En als Butler slagroom krijgt, dan willen Lexy en Sienna dat natuurlijk ook hebben. Na hun slagroom krijgen ze nog een stickje, verdeeld over hun drie. Daarna hebben we rust. :kitty
Groetjes van Elma

fabie
fabie
  • 7 berichten

#15 Geplaatst 05 november 2016 - 22:09

Hier werkt het perfect!Bijten is likken geworden zalig!!!Het kleintje geniet ervan...😻Platte kaas ook goed idee endenk dat uw man sneller moet zijn dan😉😉😉