Spring naar inhoud

- - - - -

Hln : waarom zijn raskatten eigenlijk zo duur?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 07 november 2016 - 20:09

Bekijk berichtDuchess, op 07 november 2016 - 14:56, zei:

Een cattery die de katten ongechipt verkoopt is in mijn ogen geen goede cattery,en een cattery die een ongechipte poes aanschaft en deze zelf ook weer niet chipt is niets beter dan de vorige.

Daar ben ik mee eens.
Op hun website (van de cattery die Luna kocht en daarna verkocht) staat wel dat de kittens gechipt vertrekken, en de eigen kittens vertrekken hoogstwaarschijnlijk ook gechipt. Het is heel spijtig dat ze daar anders over denken als ze een katje verkopen die niet bij hen geboren is en niet (meer) kan "dienen" voor de show of om te fokken.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 november 2016 - 20:26

Bekijk berichtDuchess, op 07 november 2016 - 14:56, zei:

Geld drukt geen emotionele waarde uit,dat heb ik niet beweerd,maar als iemand bereid is om een jaar te wachten op de kat van zijn/haar dromen zal deze naar verwachting goed en liefdevol verzorgt worden(nogmaals op uitzonderingen na),dat neemt niet weg dat ook de zwervers/opvangers gelukkig vaak een gouden mandje vinden bij echte liefhebbers.
Want hier gaat het uiteindelijk om,liefde voor een dier,jong,oud,mooi of iets minder mooi,...
Ik heb ook nergens beweerd dat jij dat beweerde toch?
Wou er duidelijk mee maken dat het geld dat iemand uitgeeft geen enkel verband houdt met de manier waarop ze later zullen zorgen voor het katje. Dan moet je eerder naar de emotionele kant kijken, en daarmee bedoelde ik (om het duidelijker te verwoorden) hoeveel iemand om z'n kat geeft.

Dan zou ik zelf ook meer geloof hechten dat de kans groter is dat ze er zorg zullen voor dragen als ze het geduld kunnen opbrengen om op een kitten te wachten.
Ik verschiet er wel van dat sommige mensen een jaar wachten.
Als je echt bij die ene bepaalde cattery wilt zijn lijkt me dat realistisch. Dan is het ook een teken dat er vertrouwen is en misschien al enige goeie ervaring in het verleden, eigen of van kennissen.
Ik zou er echter niet van verschieten als ze een jaar moeten wachten dat de meeste mensen toch naar een andere cattery gaan die eventueel ook betrouwbaar is en waarvan er vroeger een nestje verwacht wordt.

Maar wat je in je vroegere berichtje schreef over dat sparen voor een dure raskat daar heb ik dan weer mijn twijfels over.
Zelf zou ik me de vraag stellen als iemand effectief moet sparen voor een raskat of ze dan niet beter een minder dure kat nemen (asiel of opvang) en het gespaarde geld opzij leggen voor het verzorgen e.d.
Want aankoop is 1 maar we weten hier allemaal dat de echte kosten pas komen na de aankoop ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 november 2016 - 20:38.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 07 november 2016 - 20:35

Misschien zouden ze beter een limiet zetten dan op het fokken van raskatten.
Het zou spijtig zijn als bepaalde raskatten zouden uitsterven.
Hoewel, dat is dan puur egoïsme van de mens : die raskatten zelf gaan dat niet erg vinden als er geen nakomelingen meer zijn, gaan enkel de liefhebbers van die bepaalde rassen dat spijtig vinden.
Nu hoop ik dat niemand daaruit opmaakt dat ik iedereen die een raskat heeft een egoïst vind. Eerder het feit dat we als mens een ras verkiezen enkel ons ten goede komt bedoel ik daarmee.

Denk echter dat een limiet ook niet haalbaar is.
Het lukt nu nog niet eens om de broodfokkers uit het systeem te krijgen, ondanks de wetten die er nu al zijn.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 november 2016 - 20:36.

Féline
Féline
  • 1.333 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 08 november 2016 - 19:06

Ikzelf  hou van langhaartjes.
  • Féline en Pattapouff  : perzen met stamboom :(   
Dylan : himi met stamboom
  • Praline  : langharig asielkatje.   :cry:   
Poezeman : langharige asielkat.

Praline en Poezeman werden beiden uit een huis gered waarvoor dierenbescherming en politie moesten worden ingeschakeld. De "eigenaars" van de katten (± 20) dacht ik, werden allemaal opgevangen door een dierenasiel in Limburg. Van al die poezels is enkel Poezeman nog in leven. Alle anderen zijn gestorven door ondervoeding en / of  incest
  • Nelson blauwe britse korthaar met stamboom. :cry:
Bi-Bi : langharig  senior asielkatje

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 november 2016 - 12:35

Nou ja ik heb er 3 lopen ons keisha komt van particulier een oeps nestje vermoed ik..indy ons tweede is een zwerverke vermoedelijk chartreux x brit...en ons laatste teddy is een puur britje gekocht bij particulier voor 110€...mij maakt het niet uit of het ras is of niet ze worden al jaren met liefde omringt.