Spring naar inhoud

- - - - -

Zie ginds komt de postbode

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 november 2016 - 10:00

Bpost tovert deze week 2.200 postbussen in heel het land om tot Sintbussen, compleet met mijter en lange witte baard.
“Die moeten duidelijker maken dat kinderen vanaf nu een brief kunnen sturen naar Sinterklaas”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bpost. “Wij zullen ervoor zorgen dat de kinderen een antwoord krijgen van de Sint, en een klein cadeautje. Daarvoor moeten ze wel hun adres op de achterkant van de envelop schrijven. Frankeren hoeft niet.”

Wie een antwoord wil op 6 december, moet zijn brief voor 1 december posten naar dit adres: Sinterklaas, Spanjestraat 1 in 0612 Hemel.
image.jpeg

George&Charly
George&Charly
  • 1.402 berichten

#2 Geplaatst 03 november 2016 - 19:16

:catattackball
Mogen poezen ook een brief sturen aan de sint ?

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 03 november 2016 - 19:34

Tuurlijk  :d

Op Lumos zijn brief:
- Cosma Snackies
- Verse zalm
- Uitbreiding voor zijn speelrail: extra rails, voertoren, massagecenter, kattengras
- Een moeilijkere voerpuzzel

:)
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 november 2016 - 09:07

Ja, zag het hier ook. Ik vind het wel een leuk idee van de Post!!
Ik doe alvast mee met mijn lln.!

Karianne
Karianne
  • 4.645 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 november 2016 - 07:45

ik ga eentje sturen voor mijn 2 jarig nichtje (... en ohja ... sinds dinsdag ook officieel mijn meetkindje... )

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 november 2016 - 23:20

Bekijk berichtKarianne, op 05 november 2016 - 07:45, zei:

ik ga eentje sturen voor mijn 2 jarig nichtje (... en ohja ... sinds dinsdag ook officieel mijn meetkindje... )

proficiat !
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 november 2016 - 18:58

Bpost ontvangt 40 procent meer brieven voor Sinterklaas dan andere jaren

“Dat er dit jaar meer kinderen een brief sturen naar Sinterklaas, of dat de kinderen vroeger dan gewoonlijk hun briefje gestuurd hebben, zou kunnen komen doordat er voor het eerst Sint-brievenbussen zijn,” zegt Barbara Van Speybroeck, woordvoerder van bpost. “Wij hebben 2.200 rode brievenbussen versierd met een mijter en een baard van de Sint. Voor de ouders is dat een reminder. Als ze die brievenbussen in het straatbeeld zien, realiseren ze zich dat hun kind niet mag vergeten een brief te sturen naar Sinterklaas.”
IMG_1916.JPG
Meer dan tienduizend brieven worden er elke dag behandeld op het tijdelijke ‘Sintsecretariaat’ van bpost. Daar werken meer dan dertig mensen. Eén van hen is Christophe Mairy. In zijn 25-jarige carrière bij bpost werkt hij nu voor de eerste keer op de Sinterklaas-afdeling in het sorteercentrum Brussel X. “ De meeste brieven zijn vrolijk, leuk om te lezen. Maar soms zitten er ook triestige brieven tussen. Zo was er een brief van een klein kindje, van wie onlangs zijn papa gestorven was. Aan Sinterklaas vroeg hij om hem terug te brengen. Zoiets lezen laat je niet onberoerd. Ik moest een traantje wegpinken.”

Bpost krijgt dit jaar naar schatting zo’n 300.000 brieven voor de Sint toegestuurd. Het adres is Sinterklaas, Spanjestraat 1, 0612 Hemel. Als de adresgegevens van het kind terug te vinden zijn, zorgt bpost in samenwerking met Sinterklaas voor een antwoord.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 november 2017 - 19:46

Kinderen kunnen opnieuw brief schrijven naar de Sint die volgende week aankomt in Antwerpen
Kinderen die Sinterklaas per brief willen laten weten hoe braaf ze zijn geweest, kunnen dat net als de voorbije jaren doen via bpost. Volgende week zaterdag komt Sinterklaas per boot aan in Antwerpen.
Elk kind dat een briefje schrijft naar Sinterklaas, krijgt een brief en een verrassing terug.

Het adres is: de Sint, Spanjestraat 1, 0612 Hemel. Belangrijk is dat het adres van de afzender duidelijk op de achterkant van de enveloppe of de brief staat. Briefjes die gestuurd worden voor 29 november krijgen ten laatste een antwoord op 6 december.

Nieuw dit jaar is de ‘Babbelbrief’. Dankzij een uitvinding van de Computerpieten kunnen ook jonge kinderen zelf een mooie brief schrijven. Je ‘vertelt’ je Sintboodschap aan de computer en die boodschap wordt omgezet in een brief met hulplijntjes die je kan afprinten. Zo kan je zelf de letters overtrekken, of de brief overschrijven en hem daarna opsturen naar Sinterklaas. De Babbelbrief is beschikbaar via www.babbelbrief.be.

Het Sintsecretariaat beantwoordde vorig jaar meer dan 400.000 brieven.

Wie Sinterklaas wil zien kan volgende week zaterdag, 18 november, naar Antwerpen gaan waar hij aankomt met de boot uit Spanje.

Bewerkt door Kaprice, 08 november 2017 - 19:46.