Spring naar inhoud

- - - - -

Soms ruzie

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 november 2016 - 19:53

Ik wou eens hier luisteren of iemand soms een idee of tips heeft.

Mijn 2 katers, Loki en Finn, beiden even oud (4) en broers, doen soms heeeeel wild.
Gister avond lag ik net in mn bed als ik plots lawaai hoor beneden. Ik ga dus snel de trap af en zie ze tegenover elkaar staan. Plots sprongen ze naar elkaar en lagen ze nogal te worstelen en grommen.
Ik heb ze dan meteen uit elkaar gehaald uiteraard.

Nu het vreemde is, als ze dit doen is het enkel 's avonds en aaaaaltijd net als ik in mn bed lig.
Tijdens de dag of avond gebeurt dat gelukkig nooit. Ook als ze elkaar wat later tegen komen is er geen vuiltje aan de lucht. Dus van echt agressie is er dan volgens mij toch geen sprake?

Deze morgen gaven ze elkaar bijvoorbeeld kopjes en gezellig samen voor de ruit.
Ik zie ook nooit wat er juist gebeurd, wat de aanleiding is, wie er begint. Ik hoor gewoon telkens gerommel en gegrom en andere geluiden en dan vind ik ze dus al worstelend. Ze verwonden elkaar gelukkig nooit buiten eens een licht schrammetje op de neus. Het haar vliegt wel beetje rond.

Ook heb ik al gemerkt dat dit in periodes gaat. Soms echt maanden helemaal niks en dan plots doen ze het weer. Misschien dat ze gewoon drukker lopen bepaalde tijdens van het jaar ofzo.

Ik snap er echt geen bal van!

Bewerkt door Eibhlin, 09 november 2016 - 19:53.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 10 november 2016 - 07:25

beetje uitmaken wie de baas is?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 november 2016 - 12:53

Gister avond heb ik Finn effe achtervolgd. Bleek dat hij soms gewoon naar Loki toe wandelt, naast hem gaat zitten en gezellig in hem begint te knabbelen. Hij bijt dan in zn nek, keel, rug. Het vreemde is dat hij dit totaal niet agressief doet. Het gaat zo heel rustig van hey loki, gaan zitten, op zn gemak zn kopje naar hem en knabbel knabbel. Op een bepaald moment wordt Loki het beu en vallen er dus klappen... :s
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 november 2016 - 15:02

Kibbelende broertjes :-) ?

Auryn
Auryn
  • 1.202 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 november 2016 - 15:40

Bekijk berichtEibhlin, op 10 november 2016 - 12:53, zei:

Gister avond heb ik Finn effe achtervolgd. Bleek dat hij soms gewoon naar Loki toe wandelt, naast hem gaat zitten en gezellig in hem begint te knabbelen. Hij bijt dan in zn nek, keel, rug. Het vreemde is dat hij dit totaal niet agressief doet. Het gaat zo heel rustig van hey loki, gaan zitten, op zn gemak zn kopje naar hem en knabbel knabbel. Op een bepaald moment wordt Loki het beu en vallen er dus klappen... :s

Ik heb er hier 2 die net hetzelfde doen. En meestal begint het ook met Loki die lief Chiana begint te likken en dan ineens in haar nek begint te bijten.
Chiana is hier niet bepaald mee opgezet en begint te blazen, te grommen en soms zelfs net te blaffen.
Meestal gaat ze dan lopen waarna Loki haar gaat achtervolgen. Chiana blijft dan ook grommen en blazen en inderdaad zie ik al eens plukken haar vliegen.
Eens Chiana het echt beu is, kruipt ze op een stoel onder de eettafel, daar is niet genoeg plaats voor Loki om bij te kruipen en laat hij haar uiteindelijk met rust.

Na iets meer dan 3 jaar dit gedrag regelmatig te zien, ben ik het gewoon beginnen negeren. Als het echt luid word zal ik af en toe wel eens iets roepen maar ik laat het gewoon doen.
Het lijkt soms vrij aggressief maar zoals je zegt, daarvoor en daarna lijken ze altijd nog even goed overeen te komen.
Ik neem aan dat Loki gewoon meer/agressiever wil spelen dan Chiana toelaat en dat dit het gevolg is.

Daarom dat ik toch zo twijfel aan een 3de kat, eentje waar mijn energiekere Loki mee kan ravotten en zo mijn "liever lui dan moe" Chiana wat met rust zou laten.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#6 Geplaatst 10 november 2016 - 16:29

Hier de 2 zusjes ook, begint hier ook let mekaar te wassen , en dan ineens beginnen ze te meppen :onzeker:

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 november 2016 - 16:45

Ik heb dat hier ook vaak voor, altijd zit Pluche ertussen.

Meestal is het Pluche <-> Berani.
Dan lopen ze gillend door het huis. Pluche meestal met een ontplofte plumeau als staart.
Duurt hooguit een minuut.

Kamp 2 is Mi Amor <-> Pluche
Als ze op tafel zitten, is het peis en vree.
Snuffelen aan elkaar, geen probleem.

Maar als ze elkaar tegenkomen in de gang, krijgt Pluche vaak op haren donder.
Mi Amor gaat er niet achter, daarvoor is hij te lui.
Hij is gewoon erg dwingend en Pluche springt er altijd over, ipv er langs te lopen
Best wel grappig :)

Ik weet niet wat de aanleiding is, want je kan er echt geen lijn in trekken.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 november 2016 - 17:36

Tijger doet dat ook wel eens bij Sloeber (ook broers). Eerst zijn kopke wassen en dan uit het niets bijt in zijn nek....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 november 2016 - 18:14

Zijn jullie dan niet bang dat het bv wel op agressie kan uitdraaien? Of ook als je ze laat doen dat het gewoon erger wordt of bv plots wel echt vechten om te verwonden? Tot nu toe zijn ze er altijd zonder veel kleerscheuren uit gekomen.
Het probleem is ook, Finn daagt Loki dan uit maar blijkbaar vergeet hij dat Loki dubbel zijn formaat is. Die kleine zit hem dan uit te dagen en dan krijgt hij 8kg kat over zich heen.
Het is echt raar dat ze dat ook enkel doen als ik thuis ben en als ik in bed lig. Je zou al denken dat het hem om aandacht te doen is.
Gisteren heb ik geprobeerd ze moe te maken voor het slapen. Allemaal een goed uur achter de lazer gecrost. Loki en Fluf zijn daarna gaan slapen maar Finn zn adhd werd erger ipv rustiger te worden. :roll:

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 10 november 2016 - 18:29

Bekijk berichtEibhlin, op 10 november 2016 - 12:53, zei:

Gister avond heb ik Finn effe achtervolgd.
sssstttt... :shhh: :shhh:

:louche: :louche:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 10 november 2016 - 18:55

Bekijk berichtArmani, op 10 november 2016 - 18:29, zei:

sssstttt... :shhh: :shhh:

:louche: :louche:

Haha straks gaan zn oorkes tuten.
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 10 november 2016 - 19:06

Bekijk berichtEibhlin, op 10 november 2016 - 18:14, zei:

Zijn jullie dan niet bang dat het bv wel op agressie kan uitdraaien? Of ook als je ze laat doen dat het gewoon erger wordt of bv plots wel echt vechten om te verwonden? Tot nu toe zijn ze er altijd zonder veel kleerscheuren uit gekomen.
Het probleem is ook, Finn daagt Loki dan uit maar blijkbaar vergeet hij dat Loki dubbel zijn formaat is. Die kleine zit hem dan uit te dagen en dan krijgt hij 8kg kat over zich heen.
Het is echt raar dat ze dat ook enkel doen als ik thuis ben en als ik in bed lig. Je zou al denken dat het hem om aandacht te doen is.
Gisteren heb ik geprobeerd ze moe te maken voor het slapen. Allemaal een goed uur achter de lazer gecrost. Loki en Fluf zijn daarna gaan slapen maar Finn zn adhd werd erger ipv rustiger te worden. :roll:

Ik kom soms wel tussen.
Marlee speelt ook wat 'agressiever' dan Annabelle, en dan lijkt hij haar pijn te doen (hij is ook bijna dubbel zo groot). Soms hou ik hem ff tegen om Annabelle de kans te geven te ontsnappen.
Maar ik ben uiteraard niet altijd thuis, dus het zal dan ook wel gebeuren.

Ze komen verder nog altijd supergoed overeen, dus ik maak me geen zorgen.
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 10 november 2016 - 22:10

Bekijk berichtEibhlin, op 10 november 2016 - 18:14, zei:

Ik kom nooit tussen ruzies. Zeg dan wel eens iets , dat wel. Enkel als Snoes wordt belaagd. Maar da s geen ruzie voor mij. Hij bijt ook niet door he.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#14 Geplaatst 11 november 2016 - 12:53

Hier wordt er ook wel eens een robbertje gevochten,denk dat het vrij normaal is,als er samengeleefd wordt wordt er ook wel eens gekibbeld natuurlijk,en het lijkt/klinkt vaak erger dan het is.
Shaggy gaat vaak Duchess wassen,bijt dan in haar nek,rug,dat vind zij minder en gilt echt meteen keihard en rent weg,hij springt erop en de haren vliegen soms in het rond,of ze springt bovenop de deur,dan laat hij haar ook met rust en 5 min later liggen ze samen te slapen.
Duchess gaat op haar beurt soms achter Sunny aan enz..
Ik denk dat Duchess het leukste slachtoffer is voor Shaggy omdat ze zo reageert,als hij Sunny of Summer probeert, dan krijgt hij klappen van huis uit en druipt meestal af.
Soms bemoei ik mij ermee,soms niet,en zolang ze de meeste tijd in vrede samen doorbrengen gaat het goed.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 11 november 2016 - 14:55

Hier is het ook regelmatig  van dat.
Eerst lekt Xeon Tobyn haar kopje na een tijdje heeft ze er genoeg van maar Xeon  blijft lekken en dan
Word Tobyn kwaad  en word het vechten en achtervolgen ze mekaar door gans het huis :)
Vroeger kwam ik er tussen omdat Xeon sterker was en ik bang was voor Tobyn maar nu kan ze goed haar mannetje staan en moet Xeon soms afdruipen .
Ik merk ook soms dat Tobyn het soms zelf uitlokt om zo wat te spelen dus laat ik ze maar doen tenzij het echt te wild word.

Geplaatste afbeelding