Spring naar inhoud

- - - - -

reageren tekenbeet

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 10 november 2016 - 13:39

Ik ben eigenlijk altijd een voorzichtige hierin. Als we wandelen, draag ik ALTIJD een lange broek en kijk me achteraf na.

Nu ben ik dinsdag bloed laten nemen door enkele klachten. Blijkt dat ik aan het reageren ben van een tekenbeet.

Ik moet AB innemen 20 dagen. Ik maak me nu wel ineens zorgen.... Want een hele tijd geleden vonden we ineens een teek in de badkamer. Dachten van de katten (meegereisd in de haren ,maar niet gebeten). Heb nu een beetjes schrik dat hij van mij kwam....

Snap het niet.... ik ben er zo voorzichtig in. Daar we nu ook al even niet meer zijn gaan wandelen, krijg ik meer angst.

En ook... voel me al langer niet meer super. Beetje boos op mezelf dat ik niet eerder ben geweest.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 november 2016 - 18:19

Ik heb ook ooit een teek gehad ondanks deet smeren, lange broek, lange kousen, jas tot rond mn nek. Soms kunnen die teken echt op verborgen plekjes zitten of heel klein zijn. Ik ben zelf ook sindsdien beetje panisch ivm boswandelen. Ik kan niet onder een boom gaan zitten zonder aan teken te denken.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 november 2016 - 18:12

Bekijk berichtEibhlin, op 10 november 2016 - 18:19, zei:

Ik heb ook ooit een teek gehad ondanks deet smeren, lange broek, lange kousen, jas tot rond mn nek. Soms kunnen die teken echt op verborgen plekjes zitten of heel klein zijn. Ik ben zelf ook sindsdien beetje panisch ivm boswandelen. Ik kan niet onder een boom gaan zitten zonder aan teken te denken.

Heb nu constant jeuk ....

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.555 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 11 november 2016 - 20:21

Mijn man heeft vorig jaar de ziekte van Lyme gehad. Een grote ronde, rode cirkel op zijn arm. AB gekregen en nooit meer iets van gemerkt. Als je dus tijdig AB neemt is er geen probleem. Je moet alleen je lichaam regelmatig nazien. Ik zat op een morgen op het toilet, toen ik plots een uitgedroogde teek op mijn been zag liggen. Ik heb ze weggedaan. Ze hing gelukkig niet vast. Ik heb er nadien ook nooit meer iets van geweten. Dus niet panikeren, maar handelen en nazien. Wij rijden bijna dagelijks met de fiets door de bossen van en naar Bokrijk en mijn man loopt er ook door. Op al die jaren heeft alleen hij dus blijkbaar 1 teek gehad.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 november 2016 - 00:30

Vervelende beesten  :louche:

We hebben eens een kamp gehad waar er constant teken werden gevonden. Brrr. Iedere avond de kleintjes van kop tot teen nakijken, briefjes meegeven met aanduiding waar de teek zat, zodat de ouders wisten welke plekjes ze in de gaten moesten houden. 1 iemand had er rond de 15 gehad!
Bah...

Komt vast in orde met de AB! Je bent er vroeg bij.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#6 Geplaatst 17 november 2016 - 07:45

Pff wat balen zeg hopelijk genees je snel en heb je er achteraf geen last meer van

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.555 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 november 2016 - 20:06

De tekentijd is blijkbaar nog niet voorbij, want Butler kwam vandaag binnen met een levende teek die zich vastgebeten had, maar gelukkig nog niet gezogen. :catcurs Wanneer gaat dat seizoen van de teken nu eindelijk stoppen?
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 november 2016 - 21:32

Bekijk berichtElma, op 17 november 2016 - 20:06, zei:

De tekentijd is blijkbaar nog niet voorbij, want Butler kwam vandaag binnen met een levende teek die zich vastgebeten had, maar gelukkig nog niet gezogen. :catcurs Wanneer gaat dat seizoen van de teken nu eindelijk stoppen?

Met zo'n warme winters niet vrees ik....
Hoe kan je zien dat hij nog niet gezogen heeft? Een beetje daar staat hij toch nog niet bol van :catscratchhead

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 18 november 2016 - 00:15

Na de antibioticakuur gaan ze dan een staaltje bloed nemen om te onderzoeken of de bacterie die je kan krijgen van een tekenbeet aanwezig is?
Dan zou je toch zekerheid moeten krijgen of je wel/niet (meer) besmet bent?

Ik duim dat het dan negatief is :duim:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 november 2016 - 07:05

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 18 november 2016 - 00:15, zei:

Na de antibioticakuur gaan ze dan een staaltje bloed nemen om te onderzoeken of de bacterie die je kan krijgen van een tekenbeet aanwezig is?
Dan zou je toch zekerheid moeten krijgen of je wel/niet (meer) besmet bent?

Ik duim dat het dan negatief is :duim:

Die andere dokter (die me trouwens de verkeerde AB had gegeven) zei dat ik nu toch altijd antistoffen zou hebben en dit dus niet nodig was. (lang verhaal hoe ik bij die andere kom). Mijn dokter zei gewoon dat als de klachten blijven, ik naar de neuroloog moet. Heb ik eigenlijk ook niet gevraagd....
Geen slecht idee lijkt me.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 november 2016 - 07:06.

Machteld.
Machteld.
  • 3.099 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 november 2016 - 08:49

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 november 2016 - 07:05, zei:

Die andere dokter (die me trouwens de verkeerde AB had gegeven) zei dat ik nu toch altijd antistoffen zou hebben en dit dus niet nodig was. (lang verhaal hoe ik bij die andere kom). Mijn dokter zei gewoon dat als de klachten blijven, ik naar de neuroloog moet. Heb ik eigenlijk ook niet gevraagd....
Ik ken er niet veel van, maar je hebt mensen wiens hobby/werk teken tellen is en als die verslag uitbrengen op tv zeggen ze toch dat ze meermaals Lyme gehad hebben. Dus antistoffen... :catscratchhead

Bewerkt door Machteld., 18 november 2016 - 08:50.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 november 2016 - 11:29

Bekijk berichtMachteld., op 18 november 2016 - 08:49, zei:

Ik ken er niet veel van, maar je hebt mensen wiens hobby/werk teken tellen is en als die verslag uitbrengen op tv zeggen ze toch dat ze meermaals Lyme gehad hebben. Dus antistoffen... :catscratchhead
Die antistoffen zijn stoffen die het lichaam zelf aanmaakt om te reageren op een bepaalde bacterie of virus.
Meestal is het door deze terug te vinden in het bloed dat men ziet als iemand met deze bacterie zit.
In dit geval de borrelia bacterie.
De reactie van het lichaam is niet altijd voldoende om iets uit het lijf te krijgen : vb eens koorts maken kan goed zijn als je ziek bent,omdat het een teken is dat je lichaam vecht tegen iets, maar garandeert nog niet dat je daarom zal genezen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 november 2016 - 11:29.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 november 2016 - 11:37

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 november 2016 - 07:05, zei:

Ik dacht dat ze door bloedonderzoek onderscheid konden maken tussen de antistoffen en bacterie zelf.
Mijn vriendin is zo behandeld tegen het herpesvirus omdat ze in een korte periode verschillende keren de zona kreeg.
De antistoffen waren na haar behandeling nog terug te vinden maar -dat het antistoffen waren doordat ze de herpes gehad had- kon uitgemaakt worden. Iets met img, igg, - waarden ofzo...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 18 november 2016 - 14:44

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 18 november 2016 - 11:37, zei:

Ik dacht dat ze door bloedonderzoek onderscheid konden maken tussen de antistoffen en bacterie zelf.
Mijn vriendin is zo behandeld tegen het herpesvirus omdat ze in een korte periode verschillende keren de zona kreeg.
De antistoffen waren na haar behandeling nog terug te vinden maar -dat het antistoffen waren doordat ze de herpes gehad had- kon uitgemaakt worden. Iets met img, igg, - waarden ofzo...

Zal wel eens horen als ik terug moet. Dank je.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.555 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 november 2016 - 20:44

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 november 2016 - 21:32, zei:

Met zo'n warme winters niet vrees ik....
Hoe kan je zien dat hij nog niet gezogen heeft? Een beetje daar staat hij toch nog niet bol van :catscratchhead

De teek was nog veel te klein en plat.
Groetjes van Elma