Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft Stewie FIP of niet?

• Log in om te reageren
180 reacties op dit onderwerp
Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#16 Geplaatst 02 december 2016 - 22:38

Maar wat me vooral verbaasde, is dat er welgeteld 1 kat in de historiek van dat ziekenhuis het FIP virus heeft overleefd door de interferon behandeling, weliswaar in quarantaine. Ik hoop dat men snel een middel vind die deze verschrikkelijke ziekte bestrijd en een betaalbaar middel! Want er sterven zoveel onschuldige katjes aan deze ziekte. :cry:

Bewerkt door Stewie22, 02 december 2016 - 22:45.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#17 Geplaatst 02 december 2016 - 22:53

Bekijk berichtStewie22, op 02 december 2016 - 22:38, zei:

Maar wat me vooral verbaasde, is dat er welgeteld 1 kat in de historiek van dat ziekenhuis het FIP virus heeft overleefd door de interferon behandeling, weliswaar in quarantaine. Ik hoop dat men snel een middel vind die deze verschrikkelijke ziekte bestrijd en een betaalbaar middel! Want er sterven zoveel onschuldige katjes aan deze ziekte. :cry:
ons kat van 8 jaar had ook fip en ons wer aangeraden van zo snel mogelijk te laten inslapen.
want die beestjes voelen zich  ellendig :(

mira
mira
  • 363 berichten
  • 10 katten

#18 Geplaatst 02 december 2016 - 22:54

Ik vind dit verschrikkelijk nieuws voor jullie, het ziet er op de foto zo een mooi poesje uit, een echte schat, hartverscheurend om hem zo te moeten verliezen, er zijn idd nog steeds een aantal dingen die men spijtig genoeg niet kan behandelen en als je de pech hebt dat dit jouw poes treft...ik leef met jullie mee, het feit dat het zo een jong poesje is maakt het extra moeilijk om te aanvaarden hé.

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 02 december 2016 - 22:55

Bekijk berichtStewie22, op 02 december 2016 - 22:38, zei:

Dan is het heel simpel geweest; Dan was het GEEn Fip.

FIP vreet alles vanbinnen kapot, daar gaat geen enkel medicijn voorkomen , laat staan de gedane schade genezen...
FIP word snel geroepen maar enigste 'zekerheid'is sectie verrichten na het overleden...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#20 Geplaatst 02 december 2016 - 22:56

Bekijk berichtTripkippiej, op 02 december 2016 - 22:55, zei:

Dan is het heel simpel geweest; Dan was het GEEn Fip.

FIP vreet alles vanbinnen kapot, daar gaat geen enkel medicijn voorkomen , laat staan de gedane schade genezen...
FIP word snel geroepen maar enigste 'zekerheid'is sectie verrichten na het overleden...
dat denk ik dus ook

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#21 Geplaatst 02 december 2016 - 23:18

Bekijk berichtmira, op 02 december 2016 - 22:54, zei:

Ik vind dit verschrikkelijk nieuws voor jullie, het ziet er op de foto zo een mooi poesje uit, een echte schat, hartverscheurend om hem zo te moeten verliezen, er zijn idd nog steeds een aantal dingen die men spijtig genoeg niet kan behandelen en als je de pech hebt dat dit jouw poes treft...ik leef met jullie mee, het feit dat het zo een jong poesje is maakt het extra moeilijk om te aanvaarden hé.

Indd, het doet vooral pijn omdat Stewie nog maar 4 maanden bij ons is en omdat hij zo klein is minder weerstand heeft. En ook erg pijnlijk omdat Millow, Stewie helemaal had geaccepteerd na een vermoeiende ontmoeting tussen beiden. Ze zijn beste vrienden ondertussen. Het gaat heel veel pijn doen om hem te moeten afstaan, zeker voor Millow want zij lijkt het nu al door te hebben.

Nu krijgt hij koortsremmers, en synulox en kunnen we alleen maar hopen dat het toch nog iets anders is. Maar als we zien dat hij benauwd word, en niet meer verder kan dan zullen we hem moeten loslaten.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#22 Geplaatst 02 december 2016 - 23:54

Bekijk berichtStewie22, op 02 december 2016 - 23:18, zei:

Indd, het doet vooral pijn omdat Stewie nog maar 4 maanden bij ons is en omdat hij zo klein is minder weerstand heeft. En ook erg pijnlijk omdat Millow, Stewie helemaal had geaccepteerd na een vermoeiende ontmoeting tussen beiden. Ze zijn beste vrienden ondertussen. Het gaat heel veel pijn doen om hem te moeten afstaan, zeker voor Millow want zij lijkt het nu al door te hebben.

Nu krijgt hij koortsremmers, en synulox en kunnen we alleen maar hopen dat het toch nog iets anders is. Maar als we zien dat hij benauwd word, en niet meer verder kan dan zullen we hem moeten loslaten.
:hug: :hug:

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#23 Geplaatst 03 december 2016 - 00:45

Net kwam Stewie naar me toegelopen. Hij miauwde, voor de eerste x in die 4 maanden. Wat wilde ie zeggen? Hij had honger denk ik. Heb hem brokjes gegeven, in water. Eén voor één. 18, en nu heeft ie genoeg en ligt op me schoot. Wat een schatje :).

Echt van elke moment genieten dit.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#24 Geplaatst 03 december 2016 - 00:46

Bekijk berichtStewie22, op 03 december 2016 - 00:45, zei:

Net kwam Stewie naar me toegelopen. Hij miauwde, voor de eerste x in die 4 maanden. Wat wilde ie zeggen? Hij had honger denk ik. Heb hem brokjes gegeven, in water. Eén voor één. 18, en nu heeft ie genoeg en ligt op me schoot. Wat een schatje :).

Echt van elke moment genieten dit.
is hij een brits korthaar?

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#25 Geplaatst 03 december 2016 - 00:48

Bekijk berichtlilymaya, op 03 december 2016 - 00:46, zei:

is hij een brits korthaar?

Ja, Millow ook.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#26 Geplaatst 03 december 2016 - 15:53

Stewie maakt tamelijk hoge koorts nog steeds: 40,1 graden. Iemand tips om deze te verlagen naast de koortsremmers?

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 03 december 2016 - 17:38

Denk niet dat er nog meer werkt naast de koortsremmers die hun werk zouden moeten doen :(
Ontzettend veel sterkte, helaas als tiener hetzelfde meegemaakt

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#28 Geplaatst 03 december 2016 - 18:24

Koorts is gedaald. Maar hij slaapt alleen maar. Ziet hij af? Wil hij nog wel? We staan machteloos. We weten niet meer wat de beste keuze is. Vreselijk dit. Komt daar nog eens bovenop dat Stewie al van kleins af die zielige blik heeft.

Bewerkt door Stewie22, 03 december 2016 - 18:24.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#29 Geplaatst 03 december 2016 - 18:24

vreemd dat ze niet over andere oorzaken voor het vocht nadenken.
er zijn meerdere redenen voor (geel) buikvocht. Dradentrekkend is het zeker fip. Niet dradentrekkend kan het nog fip zijn, maar kan het ook zeker wat anders zijn. Cholangitis bijvoorbeeld. Heel raar dat ze daar niet naar kijken.

natte fip (dat dradentrekkend vocht in de buik duid op natte fip) is acuut en duurt nooit langer dan een paar weken.

Fip is, helaas, nog altijd niet te genezen. Ook niet met interferon. Er is geen medicijn. Mortaliteitscijfer is 100%.
Het katje dat is genezen met interferon had dus duidelijk geen fip.

ab heeft even tijd nodig om te werken, binnen twee dagen moet je wel verschil gaan merken.
Wat krijgt hij nu als koortsverlagend middel?
anders dan wat je nu doet kun je niet doen. Behalve idd misschien naar een kliniek te gaan. Overleg met de da is prima, maar ze moeten ook kijken naar de feiten en naar het ziektebeeld. Zo direct de conclusie fip trekken vind ik bijzonder.

Hopelijk is het toch geen fip en geneest de kleine.
Sterkte ermee

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#30 Geplaatst 03 december 2016 - 18:32

Bekijk berichtginnie, op 03 december 2016 - 18:24, zei:

vreemd dat ze niet over andere oorzaken voor het vocht nadenken.
er zijn meerdere redenen voor (geel) buikvocht. Dradentrekkend is het zeker fip. Niet dradentrekkend kan het nog fip zijn, maar kan het ook zeker wat anders zijn. Cholangitis bijvoorbeeld. Heel raar dat ze daar niet naar kijken.

natte fip (dat dradentrekkend vocht in de buik duid op natte fip) is acuut en duurt nooit langer dan een paar weken.

Fip is, helaas, nog altijd niet te genezen. Ook niet met interferon. Er is geen medicijn. Mortaliteitscijfer is 100%.
Het katje dat is genezen met interferon had dus duidelijk geen fip.

ab heeft even tijd nodig om te werken, binnen twee dagen moet je wel verschil gaan merken.
Wat krijgt hij nu als koortsverlagend middel?
anders dan wat je nu doet kun je niet doen. Behalve idd misschien naar een kliniek te gaan. Overleg met de da is prima, maar ze moeten ook kijken naar de feiten en naar het ziektebeeld. Zo direct de conclusie fip trekken vind ik bijzonder.

Hopelijk is het toch geen fip en geneest de kleine.
Sterkte ermee

Het is indd bijzonder dat ze steeds bij fip uitkomen. Eerste da zegt FIP, ze ging op buikgevoel af. Tweede dierenarts zegt FIP na punctie waarbij heel helder lichtgeel vocht uitkwam (niet donker) en het niet draadtrekkend was. De derde da in waalwijk sloot zich aan bij de tweede da zonder enig onderzoek. Wat kunnen we nog meer doen? Bloedprikken staat Stewie nooit toe, word heel wild als hij een naald ziet afkomen. Bij die echo zagen we amper organen, zeer veel vocht. Kunnen we misschien het vocht laten weghalen volledig en dan een echo laten uitvoeren?

Probleem is, elke dag telt nu voor Stewie. Vreselijk dat er een weekend tussen zit.