Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft Stewie FIP of niet?

• Log in om te reageren
180 reacties op dit onderwerp
Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#151 Geplaatst 01 januari 2017 - 20:19

Hey hier ben ik weer om jullie raad/ervaring te vragen.

Stewie is bijna een maand van ons weg nu. Maar nu heb ik een vraag over de poes Millow. Millow stond om de 2 weken krols, echt altijd. Maar nu is het al geleden van 2 december. Net een maand. Millow is ook sinds een week geleden erg veel gaan eten. Vandaag heeft ze heel haar bakje brokjes leeggegeten en zak natvoer, ook zijn er dagen dat ze wel 3 zakjes natvoer naar binnenspeelt en daarnaast nog eens brokjes/snacks. Ook heb ik het idee dat ze tussen haar 2 achterste poten een buikje krijgt (hangend), niet extreem maar heb dat idee. Nu komt de vraag, zou het kunnen dat Millow zwanger is geraakt? Stewie was tot en met 20 november nog vrij normaal en besprong Millow al op 2 maanden. Hij was van 22juli, dus hij was 4 maanden oud eind november. Kan een kater al vruchtbaar zijn op een leeftijd van 4 maanden?

Misschien beeld ik het me in, maar het zou een geschenk uit de hemel zijn.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#152 Geplaatst 02 januari 2017 - 20:00

Daarnet lag ze in haar mand en voelde ik aan haar buik, en je voelt net boven haar achterpoot een hard bolletje, maar echt heel dik is ze niet. Morgen de da maar eens opbellen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#153 Geplaatst 02 januari 2017 - 20:16

Als je zekerheid wil, is een echo de enige manier denk ik. Weet je de bloedgroep is/was van beiden? Just in case het is, dat de bloedgroepen niet botsen en gevaar geven voor moeder en kittens? De fokkers hier op het forum zullen meer raad kunnen geven.
Geplaatste afbeelding

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#154 Geplaatst 02 januari 2017 - 20:55

Bekijk berichtBlackScorpion, op 02 januari 2017 - 20:16, zei:

Als je zekerheid wil, is een echo de enige manier denk ik. Weet je de bloedgroep is/was van beiden? Just in case het is, dat de bloedgroepen niet botsen en gevaar geven voor moeder en kittens? De fokkers hier op het forum zullen meer raad kunnen geven.

Dat is een hele goede vraag, net in de gezondheidsboekjes gekeken en bij geen van beiden staat een bloedgroep.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#155 Geplaatst 02 januari 2017 - 21:05

Ze is nu niet abnormaal dik ook niet, maar ze is al een maand niet krols geweest en ze is vrij stout geworden, eet meer dan ze gewend is. Miss dan toch nog treuren om Stewie?

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#156 Geplaatst 02 januari 2017 - 21:12

Ze is absoluut  niet dik.
Ze is eerder mager.
is ze al veel krols geweest?
Want dan verliezen ze ook gewicht .

Zij is toch een brit dacht ik he

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#157 Geplaatst 02 januari 2017 - 21:13

Bekijk berichtlilymaya, op 02 januari 2017 - 21:12, zei:

Ze is absoluut  niet dik.
Ze is eerder mager.
is ze al veel krols geweest?
Want dan verliezen ze ook gewicht .

Zij is toch een brit dacht ik he

Ze is een Brit ja. We hielden altijd bij hoevaak ze krols was, en dat was echt bijna precies om de 2 weken, ze had er vaak last van. Maar sinds dat Stewie is overleden (8 december) is ze niet meer krols geweest. De laatste keer dat ik me meen te herinneren was eind november/ begin december.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#158 Geplaatst 02 januari 2017 - 21:40

Bekijk berichtStewie22, op 02 januari 2017 - 21:13, zei:

Ze is een Brit ja. We hielden altijd bij hoevaak ze krols was, en dat was echt bijna precies om de 2 weken, ze had er vaak last van. Maar sinds dat Stewie is overleden (8 december) is ze niet meer krols geweest. De laatste keer dat ik me meen te herinneren was eind november/ begin december.
om de 2 weken is wel veel natuurlijk,  daarom wrsch dat ze zoveel eet ook.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#159 Geplaatst 03 januari 2017 - 12:57

Als je wil fokken met je kat, misschien toch even op de pil zetten?
Want constant krols zijn is een aanslag op haar systeem.
Het is vreselijk uitputtend

Bekijk berichtStewie22, op 02 januari 2017 - 20:55, zei:

Dat is een hele goede vraag, net in de gezondheidsboekjes gekeken en bij geen van beiden staat een bloedgroep.
Staat dat niet op de stambomen?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#160 Geplaatst 05 januari 2017 - 17:46

bloedgroep staat nooit op de stamboom. bloedgroepbepaling wordt (helaas) niet standaard gedaan. het zou bij een eerste dracht ook niet zo heel erg moeten zijn. Best wel om de bloedgroep voor mama te bepalen, daar kun je al heel veel aan hebben.
Maar ik zou idd wel eerst kijken of ze idd drachtig is. Dat kan prima met een echo. Of een foto. Met ongeveer 4 weken is het mooist.

Met 5 weken gaat de buik normaal verdikken. Rond 7 weken zul je de kittens kunnen gaan voelen bewegen.

Maar, het is wel van belang om nu te laten onderzoeken of de poes echt drachtig is.

Om de twee weken vind ik heel erg veel om krols te zijn. Helemaal als ze veel last hebben, wat je wel aangeeft.

Ben je geregistreerd als fokker?
Was je van plan om een nestje te doen met deze poes?
Zo niet, dan zou ik aanraden om de poes (als ze niet drachtig is) alsnog te laten castreren. Zo vaak zo krols dat ze er veel van afziet dan zou ik het niet zo lang laten doorgaan. Dat kan problemen geven met de baarmoeder. Baarmoederontsteking is een ding dat dan op de loer licht.

Ga dus snel met de poes naar de da om te laten bepalen of ze idd drachtig is en zo niet, of de baarmoeder nog gezond is. En overweeg om haar te laten helpen

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#161 Geplaatst 08 januari 2017 - 01:40

We zijn geen fokkers nee, het was de bedoeling dat Millow één nest zou krijgen van de inmiddels overleden Stewie en we hen dan beiden zouden castreren. Nu willen we graag Millow laten dekken, en uit dat nestje een kitten houden om ze daarna vervolgens te laten steriliseren.

Maar Millow is sinds 2 dagen weer krols trouwens, en zo erg heeft ze het nog nooit gehad, daarstraks was ze op een bepaald ogenblik helemaal aan het trillen en miauwen, en ze leek er even in te blijven. Haar tepels zijn opeens erg dik en melkklieren lijken ook enorm opgezwollen. Als ze niet krols was, ik zou haast denken dat ze drachtig was geweest. Maar blijkbaar kunnen die 2 niet samen vallen. We wachten het nog een dagje af en dan maar de da bellen.

Bewerkt door Stewie22, 08 januari 2017 - 01:41.

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 08 januari 2017 - 11:26

Bekijk berichtStewie22, op 08 januari 2017 - 01:40, zei:

We zijn geen fokkers nee, het was de bedoeling dat Millow één nest zou krijgen van de inmiddels overleden Stewie en we hen dan beiden zouden castreren. Nu willen we graag Millow laten dekken, en uit dat nestje een kitten houden om ze daarna vervolgens te laten steriliseren.
Als je niet geregistreerd bent als fokker, had de fokker van je katten ze eigenlijk al moeten castreren voor ze bij jou kwamen. Normaal gezien staat er in het aankoopcontract dat je niet mag fokken met je katten. Je schreef eerder al dat je niet zeker was of de fokker iets zou doen met het trieste nieuws van Stewie. Dat zijn drie dingen die serieuze alarmbellen doen afgaan over de fokker :cop:

Ik zeg dit niet om je te kwetsen of de grond in te boren, nestjes zijn leuk en het idee van kleine trippelpootjes in huis moet fantastisch zijn, zeker na je zware verlies. Maar je katten zijn waarschijnlijk totaal ongeschikt voor de fok. Het is meer dan twee leukerds bij elkaar zetten en hopen op wollebolletjes. Je hebt net zelf gevoeld wat de gevolgen kunnen zijn. Er kan zo enorm veel misgaan tijdens een zwangerschap en bevalling, en wat ga je met de andere kittens doen? Ik denk niet dat je er een stamboom voor kan aanvragen als niet-fokker (maar daar kan ik me in vergissen), dus zijn het (lieve, schattige, prachtige) HTK-katjes die aan het kattenoverschot bijdragen. Als je beslissing rotsvast staat, lees je dan asjeblieft goed in, zoek een goede, ervaren dierenarts, licht de fokker in, en praat met andere fokkers. Hier op kattensite zitten er genoeg met jaren ervaring en goede raad.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#163 Geplaatst 08 januari 2017 - 13:01

Ik denk niet dat een serieuse fokker zijn kater jouw poes laat dekken.
Volgens mij is het beste je katje te laten castreren en een kitten erbij te nemen.Maar ja,wie ben ik.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#164 Geplaatst 08 januari 2017 - 14:45

Als Millow maandag negatief getest word op FIV en FeLV en ze de juiste bloedgroep heeft zie ik geen probleem? Ze is bijna 2 jaar en gezond en komt niet buiten, geen vlooien. We willen zelf één kitten en de andere (eventuele kittens) hebben we al een adres voor. Of zie ik het te makkelijk?

Heb in het verleden ook 3 nesten gehad, allemaal gezond en wel ter wereld gekomen. Maar was toen geen raskat.

Bewerkt door Stewie22, 08 januari 2017 - 14:52.

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#165 Geplaatst 08 januari 2017 - 15:15

Ik zou toch zeker ook eens op hcm laten testen vooraleer te laten dekken, want het komt toch wel vaker voor met BKH, het zou heel spijtig zijn moest je poes het hebben om ze een nestje te laten krijgen die het sowieso zouden erven met alle nodige zorgen en hartpijn nadien. Het is niet omdat ze totaal geen symptomen heeft dat ze het niet heeft, ik heb geen raskatten maar had nooit gedacht dat de poezen die nu het voorbije jaar de diagnose hcm kregen, hartproblemen zouden hebben, ze waren ook nooit ziek, aten als de besten en speelden en stoeiden er op los.