Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft Stewie FIP of niet?

• Log in om te reageren
180 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 307 berichten
  • 10 katten

#31 Geplaatst 03 december 2016 - 19:56

Meestal wordt Metacam gegeven om koorts te doen dalen, ikzelf vind dat Tolfedine beter werkt, ik heb het hier altijd liggen voor als er een poes in het weekend plots koorts krijgt, om een bezoek aan de dierenarts te overbruggen. Best zelf regelmatig koorts nemen want het is erg gevaarlijk als de koorts hoger zou gaan dat is in de meeste gevallen fataal, moest de koorts hoger zijn dan 41 graden zou ik toch dadelijk naar een dierenarts rijden met Stewie, arm dutsje, zo jong nog en dit moeten meemaken, door de koorts is zijn eetlust natuurlijk ook zoek wat zijn algemene conditie ook niet ten goede zal komen als hij te lang zonder eten blijft, probeer anders Viyo te halen en hem dit in zijn muiltje te spuiten, dat slikken ze meestal door of bij medpets kan je zakjes bestellen van Royal Canin: Convalescence noemt het, is soort van astronautenvoer, mengen met lauw water, dat lusten ze meestal erg graag, ik heb er zelf al paar keer zieke poes weer mee op de been gekregen, zorg alleszins dat hij voldoende vocht binnen krijgt, antibiotica heeft alleszins wat tijd nodig om te werken, ik weet dat Prednisolone(cortisone) ook vaak wordt voorgeschreven bij fip en dat ze het daar meestal nog een tijdje goed op doen. Hopelijk krijg je Stewie er toch nog wat bovenop en is het toch nog iets anders dan fip, dat hoop ik van ganser harte voor jou !

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 03 december 2016 - 19:58

Ik zou toch eerst en vooral zoals Ginnie schrijft naar een kliniek gaan.
Het vocht kunnen ze zeker afdrijven.Bij hartproblemen of longontsteking kunnen ze ook vocht in de buik hebben.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#33 Geplaatst 03 december 2016 - 20:26

Bekijk berichtDORIS, op 03 december 2016 - 19:58, zei:

Ik zou toch eerst en vooral zoals Ginnie schrijft naar een kliniek gaan.
Het vocht kunnen ze zeker afdrijven.Bij hartproblemen of longontsteking kunnen ze ook vocht in de buik hebben.

Bedankt, we gaan maandag hiermee aan de slag.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 03 december 2016 - 20:42

Ik denk voor dringende gevallen dat ze ook wel een spoed dienst hebben in dierenziekenhuizen. Mocht hij dit weekend bv achteruit gaan en er snel moet worden ingegrepen.
Geplaatste afbeelding

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#35 Geplaatst 03 december 2016 - 20:58

Gisteren in die dierenkliniek hadden we dat opgesomd: leveraandoeningen etc etc, en het enige wat we dan te horen kregen: "welnee meneer, dan zou er ook roze vocht moeten inzitten". Moeten we dit dan zomaar aannemen, of nog meer opinies vragen?

lilymaya
lilymaya
  • 7.208 berichten

#36 Geplaatst 03 december 2016 - 21:53

Bekijk berichtStewie22, op 03 december 2016 - 20:58, zei:

Gisteren in die dierenkliniek hadden we dat opgesomd: leveraandoeningen etc etc, en het enige wat we dan te horen kregen: "welnee meneer, dan zou er ook roze vocht moeten inzitten". Moeten we dit dan zomaar aannemen, of nog meer opinies vragen?
pfff, ├ęcht wel moeilijk  zeg :(

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#37 Geplaatst 03 december 2016 - 23:30

tja, ik heb zelf een beetje een probleem met een diagnose stellen op basis van een 'buikgevoel'. Dat is een begin van een speurtocht, maar geen diagnose. Diagnoses worden gesteld door onderzoek.
Geel vocht in de buik is nooit goed. Het is altijd een zware strijd voor de kat. En als hij zo eronder lijdt dan moet je je er op voorbereiden dat het fout af kan lopen :(
Interferon bij fip is geldklopperij (sorry dat ik het zeg, ik snap dat het een hard gelag is :( ) interferon voor een andere aandoening kan helpen.

Het is een keuze die je maakt. Het is een pijnlijke keuze. Wat kies je? Of het nu fip is of niet, jouw katje is ernstig ziek. Is het fip dan is er geen genezing mogelijk. Is het wat anders, dan is het een moeilijke en lange weg naar herstel.
Natuurlijk doe je alles voor je katje, alles wat maar in je mogelijkheid ligt! En dat siert je.
Ik zou maandag nog een kliniek contacten die zelf onderzoek wil doen. Misschien kun je hier wat goede adressen in jouw omgeving krijgen die je kunnen helpen.
Maar als ik heel eerlijk ben dan zou ik toch dit weekend kijken hoe het gaat. Gaat het niet beter, zie je niet dat de ab aanslaat, dan moet je toch je conclusies trekken :( :(

Heel veel sterkte

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#38 Geplaatst 04 december 2016 - 00:32

Bekijk berichtmira, op 03 december 2016 - 19:56, zei:

Meestal wordt Metacam gegeven om koorts te doen dalen, ikzelf vind dat Tolfedine beter werkt, ik heb het hier altijd liggen voor als er een poes in het weekend plots koorts krijgt, om een bezoek aan de dierenarts te overbruggen. Best zelf regelmatig koorts nemen want het is erg gevaarlijk als de koorts hoger zou gaan dat is in de meeste gevallen fataal, moest de koorts hoger zijn dan 41 graden zou ik toch dadelijk naar een dierenarts rijden met Stewie, arm dutsje, zo jong nog en dit moeten meemaken, door de koorts is zijn eetlust natuurlijk ook zoek wat zijn algemene conditie ook niet ten goede zal komen als hij te lang zonder eten blijft, probeer anders Viyo te halen en hem dit in zijn muiltje te spuiten, dat slikken ze meestal door of bij medpets kan je zakjes bestellen van Royal Canin: Convalescence noemt het, is soort van astronautenvoer, mengen met lauw water, dat lusten ze meestal erg graag, ik heb er zelf al paar keer zieke poes weer mee op de been gekregen, zorg alleszins dat hij voldoende vocht binnen krijgt, antibiotica heeft alleszins wat tijd nodig om te werken, ik weet dat Prednisolone(cortisone) ook vaak wordt voorgeschreven bij fip en dat ze het daar meestal nog een tijdje goed op doen. Hopelijk krijg je Stewie er toch nog wat bovenop en is het toch nog iets anders dan fip, dat hoop ik van ganser harte voor jou !

We gaan maandag het vocht laten afdrijven, zodat men een echo kan maken en duidelijk kan zien of er wat met de organen scheelt. Wijst dan alles uit naar fip gaan we vragen om hem prednisolone toe te dienen, heb er veel goeds over gelezen op het net. Zo knapt Stewie "even" weer op en kunnen we hem nog een waardig afscheid bieden.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#39 Geplaatst 04 december 2016 - 14:47

Vandaag naar de kliniek geweest. Hij krijgt nu 10 dagen lang prednoral en furosoral. En later volgende week een nieuw onderzoek.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#40 Geplaatst 04 december 2016 - 15:13

Heeft er iemand trouwens ervaring met prednoral? Is dit hetzelfde als prednison?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 04 december 2016 - 19:17

Denken zij ook aan fip?
Geplaatste afbeelding

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#42 Geplaatst 04 december 2016 - 19:23

Bekijk berichtEibhlin, op 04 december 2016 - 19:17, zei:

Denken zij ook aan fip?

Vandaag in de dierenkliniek vertelde hij me dat het ook een (zware) infectie kan zijn. Want volgens hem zou het toch wel draadtrekkend moeten zijn. Niet draadtrekkend kan ook duiden op wat anders. Hij wil nu kijken of de prednoral werking geeft. Stewie zijn buikje word ook niet dikker. Morgen of dinsdag gaan we zijn vochtbuikje laten legen zodat men een deftige echo kan uitvoeren, al hangt dat af van zijn situatie. Want het geeft het beestje veel stress. Afwachten maar. Maar zijn toestand is onveranderd nu 3 dagen. Al gaat het eten moeizamer.

Bewerkt door Stewie22, 04 december 2016 - 19:25.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 04 december 2016 - 19:24

Ok, goed dat je dan daar nog gegaan bent. Ik zou zeker ook echt alles proberen. Hopelijk is het een infectie en geneest hij.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 04 december 2016 - 20:01

Veel succes, ik duim dat het een infectie is en kan genezen!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 04 december 2016 - 20:21

Ik duim volop.Hopelijk is het iets anders.Dat kan.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig