Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft Stewie FIP of niet?

• Log in om te reageren
180 reacties op dit onderwerp
Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#46 Geplaatst 04 december 2016 - 21:20

Hij maakt geen koorts meer.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#47 Geplaatst 05 december 2016 - 00:57

Stewie verzet zich nu ook tegen het dwangvoer. Met alle kracht van de wereld krijgen we het er zelfs met een spuitje niet in. Wat doen we onze arme jongen toch aan :(
Nu zit die bij Millow, die vervolgens hem aan het wassen is, hij laat het allemaal toe.

Laatste dagen? Dierenarts gaan, en er blijven tot ze deftig onderzoeken waarom hij niet eet? Ben radeloos geworden :(

lilymaya
lilymaya
  • 7.316 berichten

#48 Geplaatst 05 december 2016 - 01:04

Bekijk berichtStewie22, op 05 december 2016 - 00:57, zei:

Stewie verzet zich nu ook tegen het dwangvoer. Met alle kracht van de wereld krijgen we het er zelfs met een spuitje niet in. Wat doen we onze arme jongen toch aan :(
Nu zit die bij Millow, die vervolgens hem aan het wassen is, hij laat het allemaal toe.

Laatste dagen? Dierenarts gaan, en er blijven tot ze deftig onderzoeken waarom hij niet eet? Ben radeloos geworden :(
:hug: :hug:  begrijp je, zou het ook niet meer weten :(

mira
mira
  • 351 berichten
  • 10 katten

#49 Geplaatst 05 december 2016 - 04:13

dat de koorts weg is, is goed maar dan zou de eetlust toch moeten terug komen, dwangvoederen is idd niet makkelijk en je wordt er zelf radeloos van als het niet lukt, meestal slikken ze viyo of zo wel door of die convalescence support van royal canin maar ja, je moet dat in huis hebben om te kunnen proberen en das niet altijd evident, ik hoop zo dat je kleine ventje toch iets gaat eten...

DORIS
DORIS
  • 7.684 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 05 december 2016 - 05:19

Eens proberen met tonijn op eigen nat.Of wiskas of eender wat met een felle geur.Als hij maar eet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.326 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 05 december 2016 - 05:48

Hier kreeg ik witje terug aan het eten met  "recovery" van Royal Canin. Is extra versterkt voer voor zieke en/of verzwakte poezen die moeilijk eten.
Het is ook een soort mousse natvoer met verhoogd energiegehalte die gemakkelijk binnen gaat door zijn aantrekkelijke geur en textuur.
Ik koop t bij mijn dierenarts, maar er zijn ook àl verschillende online websites waar t te verkrijgen is…

Bewerkt door Kaprice, 05 december 2016 - 05:48.

DORIS
DORIS
  • 7.684 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 05 december 2016 - 07:31

Prescription Diet™ a/d™ Canine/Feline - Canned

Geplaatste afbeeldingBij de da kun je het per doosje kopen.Je kunt het verdunnen met water en met het spuitje geven.Tot nu toe lukte het hier.Blijkbaar eten de katten het graag.

Kan de da het katje niet aan de infuus leggen?Dan krijgen ze alles ineens binnen.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#53 Geplaatst 05 december 2016 - 08:38

Op zich is verzetten tegen dwangvoer niet heel slecht, dan zit er weer pit in. Maar dan moet hij wel weer zelf eten! Probeer of hij zelf weer wil eten. Maakt niet uit wat, als hij maar eet.
En overleg met je da. Dat kan telefonisch, ze kennen de situatie.
Dan heb je een wat duidelijker beeld.

Zoals gezegd, als het geen fip is dan is het een enorm gevecht. Hopelijk komt Stewie er door. Dan heeft hij het nu even niet leuk, maar volgt er de rest van zijn leven om het leuk te hebben!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#54 Geplaatst 05 december 2016 - 09:12

Net de dierenarts gebeld. Om 13u gaan we er langs en hem eventueel een infuus geven.
De situatie ondanks dat hij niet eet is weer iets beter geworden. Stewie is alerter, slaapt nog wel veel maar maakt geen koorts meer. Zijn vochtbuik is niet dikker geworden (door de fusoral?), zelfs ietsje minder.
Maar hij moet snel eten, of het gaat opnieuw achteruit. Benieuwd wat ze straks met onze jongen gaan doen alweer.

Bekijk berichtDORIS, op 05 december 2016 - 07:31, zei:

Prescription Diet™ a/d™ Canine/Feline - Canned

Geplaatste afbeeldingBij de da kun je het per doosje kopen.Je kunt het verdunnen met water en met het spuitje geven.Tot nu toe lukte het hier.Blijkbaar eten de katten het graag.

Kan de da het katje niet aan de infuus leggen?Dan krijgen ze alles ineens binnen.

Die hebben we indd, maar hij moet er helaas niet van weten. Hij heeft best nog heel veel kracht om zich te verzetten en in de vingers bijten kan hij nog aardig goed :p
Ik denk ook dat een infuus nu even het beste is, zodat ook die prednoral goed zijn werking heeft.

Bewerkt door Stewie22, 05 december 2016 - 09:10.

DORIS
DORIS
  • 7.684 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 05 december 2016 - 09:31

Ik denk ook dat de infuus de beste oplossing is.Als hij niet eet kan hij nog leververvetting krijgen.Is de moment niet om nog iets bij te krijgen.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 05 december 2016 - 12:20

Als hij niet eet, is een infuus met glucose de beste oplossing.
Geen koorts is ook al positief.

Kunnen ze geen drainage doen voor het vocht?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#57 Geplaatst 05 december 2016 - 14:28

Net weer terug van de dierenarts. Zijn temperatuur was 38,1, precies goed! Ze heeft hem Valium toegediend. Na een kwartier zou het inwerken. Op de terugweg naar huis, begon meneertje heel erg te miauwen. Ik deed het hokje open en hij rende als een gek naar zijn etensbakje. Stewie snuffelde en miauwde naar me. Brokjes gingen er niet in. Ik heb recovery voer meegekregen. Groen deken languit op de grond neergelegd, rustgevende kittenmuziek op de achtergrond, Stewie tussen mijn benen in en jawel, het eerste buisje van 5ml is erin. Goedzo jongen :)!

Als hij tegen vanavond niet meer dan 5 buisjes binnenkrijgt, moet hij morgen aan de sonde. Via narcose inbrengen, en kunnen ze ineens bloedprikken. Maar we hopen eerst maar dat die goed gaat eten nu, dan is die sonde helemaal niet nodig.

Bewerkt door Stewie22, 05 december 2016 - 14:32.

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 05 december 2016 - 14:34

we helpen duimen, vechten en goed eten Stewie !

DORIS
DORIS
  • 7.684 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 05 december 2016 - 14:46

Hier wordt ook geduimd.Regelmatig eten bijgeven.In het begin eten ze niet zoveel in ene keer.
Ziet er wel goed uit.

Ik gaf 's nachts ook eten bij.

Bewerkt door DORIS, 05 december 2016 - 14:47.

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#60 Geplaatst 05 december 2016 - 14:54

Kitten, 4 maand oud, 1kg 600, hij is 100 gram afgevallen op nog geen week, das best veel. Het zijn buisjes van 5ml. Hoeveel moet ik Stewie best elke 2u geven? Iemand een richtlijn?