Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kitten kan niet goed miauwen

5M kitten hees

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Tomsky
Tomsky
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 04 december 2016 - 11:53

Hallo,

Ik heb sinds een maand een mooie lieve kitten(v) geadopteerd van het asiel,
tot nu toe heeft ze nog niet echt volwaardig kunnen miauwen, klinkt zeer hees en soms komt er bijna niets uit.
ik heb al wat opgezocht op internet, ze eet en drinkt goed, ze is speels en denk niet dat ze een ontsteking heeft.

Ze houd ervan als ik haar keeltje streel/masseer, is het mogelijk dat haar stem nog gaat beteren naarmate ze zich ontwikkeld of dat ze toch een lichte ontsteking heeft zonder dat ze symptomen van pijn vertoond?

Zijn er soms dingetjes die ik kan doen om dit wat te bevorderen/helpen, vb lauwe kattenmelk met wat honing in ofzo?
De dierenarts denkt dat er op zich niet echt een probleem is en dat ze gezond is maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat de oorzaak zou kunnen zijn en of ik haar hier kan helpen, t'is zo zielig dat ze niet deftig kan miauwen, t'schaapke ^^.

mvg

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#2 Geplaatst 04 december 2016 - 12:30

Ons Millow kon als kitten ook niet miauwen, vaak was het meer gekrijs of niks meer als lucht, echt hees. Maar nu is ze 1 jaar en 7 maanden en kan ze miauwen als de beste haha. Ik denk dat dat nog moet ontwikkelen..

Féline
Féline
  • 1.332 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 december 2016 - 13:20

Bwah, ik heb een senior katje geadopteerd en die miauwt ook niet. Ze maakt wel lieve probeer-achtige-miauwgeluidjes maar ne ferme miauw is er nog nooit uitgekomen.
Maar ze is héél lief, net zoals jouw kittentje en dàt is wat telt. :catyawn :love3:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 december 2016 - 20:32

Sidonie'ke miauwt ook heel stillekes.Ze is ondertussen al 16jaar en half en ze doet het nog altijd niet beter.Gelukkig kelen ze niet allemaal zoals Julie.Zou nogal een concert zijn. :lachen: :catscratchhead :miauw:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 december 2016 - 21:54

Ons Kiara is 6 en miauwt ook niet echt. Klinkt ook zoals een hees katje. Dus als ze gezond is, geen probleem

Ons Kiara is 6 en miauwt ook niet echt. Klinkt ook zoals een hees katje. Dus als ze gezond is, geen probleem

mira
mira
  • 305 berichten
  • 10 katten

#6 Geplaatst 04 december 2016 - 22:51

heb ook al poes gehad die totaal niet kon miauwen, 4 jaar geleden Lena uit asiel geadopteerd, is nu 10 jaar en komt ook zo goed als geen geluid uit als ze probeert te miauwen, kater Bono heeft ook al paar keer niet kunnen miauwen door heesheid maar krijgt dan later weer zijn stem terug en kan weer luidkeels miauwen....

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 december 2016 - 15:52

Mijn 2 poesjes  die ik gehaald heb uit het asiel kunnen ook niet miauwen.
Ik vond dit ook zeer vreemd.
Nu beginnen er piepgeluidjes uit te komen als ze blij zijn of als ze eten krijgen.
Ze zijn 7 mnd.oud
Mijn ragdolls miauwen al van heel jong  en als ik iets zeg antwoorden ze met een miauw als ze iets willen miauwen ze enz....
Ik denk dat dat eigen is aan katjes van een asiel omdat ze daar met zoveel zijn????
Zou daar voor de rest geen andere uitleg aan kunnen geven.

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 december 2016 - 16:23

Ik heb ergens gelezen dat zwerfkatten (geboren als zwerfkat bedoel ik dan) niet miauwen en dat katten die mensen gewoon zijn (of gewoon waren) wel miauwen. Het zou een soort poging zijn van de katten om met ons mensen te communiceren en ze miauwen ook niet onderling.

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 05 december 2016 - 20:36

Goh, bij Pomme komt er ook nauwelijks geluid als ze miauwt. En aan de vorige reacties hier in het topic te zien is dat blijkbaar niet zo uitzonderlijk.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 december 2016 - 15:01

Mijn 2 kittens beginnen al te miauwen:))
Ik moet wel zeggen dat ik veel met hen praat en ze antwoorden met piepjes heel kleine miauwkes.
Met mijn ragdolls babbel ik ook altijd en die miauwen altijd terug.
Sommige vinden dat belachelijk maar ja  wij converseren zo .
Dus de boodschap met hen praten dan beginnen ze stilaan terug te miauwen.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 18 december 2016 - 16:00

Ik ben me hier zot aan het denken (figuurlijk ;) ) wie van de onze in het begin ook niet miauwde. Weet het echt niet meer wie het precies was :catnoknow
Enkel dat er ook een moment was dat we vreesden dat er iets mis was met één van hen.
Maar het feit dat ik me niet herinner wie het was komt vooral doordat ze nu allemaal wel duidelijk en luid kunnen miauwen. Elk hun eigen "miauw"-geluid en operaterroristen als ze aan hun concert beginnen :lachen:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 december 2016 - 16:02.

Rieneke
Rieneke
  • 21 berichten

#12 Geplaatst 26 maart 2017 - 19:25

Mijn kater van 10 kan ook niet miauwen... hij zet zijn bekje er wel naar maar er komt geen geluid uit ;)

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 maart 2017 - 19:32

Sepp kon het ook niet, en nog steeds niet :ha
https://www.youtube....h?v=OHpE-sKSVEY
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.289 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 26 maart 2017 - 21:11

Een kat zal van nature nooit miauwen. Dat leert ze pas als ze met mensen in contact komt. Het miauwen is voor een kat het communicatiemiddel om met mensen om te gaan, want die zijn te "stom" om kattentaal goed te begrijpen. Lees meer in dit topic: http://www.kattensit...-lees-dit-eens/

Bekijk berichtJacqje, op 26 maart 2017 - 19:32, zei:

Sepp kon het ook niet, en nog steeds niet :ha
https://www.youtube....h?v=OHpE-sKSVEY

Leuke filmpjes Jacqje.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 27 maart 2017 - 10:19

Dan zal ik super stom zijn want Julie'ke en Hope hebben al hun uiterste best gedaan om het hele dorp wakker te maken.
Maar eigenlijk ben ik nog zo dom niet want ik weet wat ze willen.EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEten! :eat2

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig