Spring naar inhoud

- - - - -

Vino kokhalst en geeft slijm/gal over

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 december 2016 - 23:21

Kwam vanmiddag thuis en vond op de mat een hoop kots, met brokjes erin..naja kan een x dacht ik..maja verder in het huis allemaal hoopjes slijm/gal. Steeds kleine beetjes. In een uur tijd ongeveer heeft ie 3x beetje slijm overgegeven, rende daarna naar buiten(was niet de bedoeling), kwam ff later terug en poepen op de bak. Dat zag er normaal uit. Ik vond hem ook wat benauwdachtig klinken of hees met ademen..weet niet hoe te omschrijven, anders dan normaal.
Helaas moest ik daarna onverwachts weg, dus kon hem niet in de gaten houden...lag wel lekker te slapen. Bij thuiskomt weer 2 plasjes doorzichtig slijm gevonden (liggen er miss wel meer, maar zie je slecht op m'n vloer). 2 stukjes kipfilet gegeven..at ie wel, maar niet zoals normaal met grommen en gretig. Vlak daarna kokhalzen,bleef erin maar daarna wel weer wat slijm.  Hij wilt zich ook weer wat afzonderen. Ligt nu wel in de krabpaal in t huisje. Heb hem nog niet getempt, hij slaap lekker wil hem niet storen.
Na het braken, wat echt steeds een sliertjes slijm is...begint ie wel te smakken, beetje netals katten gelukt hebben aan vlooienspul.  
Ik heb er weer een slecht gevoel over...en ga meteen uit van t ergste (iets vast in z'n keel ofzo of vergiftiging(maar dan is t vaak schuimbekken toch?). Nou lag er wel 2 dagen een dode muis in huis, maar naar mijn idee heeft ie er niet van gegeten..hij moet wel nodig een x ontwormd worden, maja nu lijkt me geen goeie tijd..spuugt ie er miss uit.
Miss ben ik weer een overbezorgde mama haha, maja vorige maand was ie ook al ziek..alleen koorts zonder enige aanleiding. Dus ja. Ga morgen sowieso Da bellen als ik nog meer slijm vind en hij z'n natvoer nog steeds niet wilt hebben.  Vanmorgen om 6 uur heeft hij die wel gegeten, dus ja tis nog geen 24 uur.
Iemand ideeën of advies?

Bewerkt door chanatas, 06 december 2016 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

Stewie22
Stewie22
  • 76 berichten

#2 Geplaatst 05 december 2016 - 00:11

Lijkt op vergiftiging, heb 2 katten verloren aan vergiftiging (een verboden middel dat was toegediend door een duivenmelker uit de buurt), ze zijn gestikt in hun eigen slijm. Helaas hebben we dit niet tijdig opgemerkt doordat het in de nacht was gebeurd.

Ik zou meteen langs de da gaan wanneer je kan. Ik zeg niet dat het vergiftiging is, maar het lijkt er wel op.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 december 2016 - 00:14

Aaide hem net ff in de krabpaal, begon te spinnen, minuut later loopt ie t huisje uit gaat ergens anders op de paar zitten en uit t niets weer slijm eruit..zag geeneens een kokhalsbewegig kwam onverwachts. Toen ging hij de badkamer in..dacht tempen nu maar...eerste temp was 35,6. 2e thermometer 35,4(maar hij werkte beide keren niet mee, dus geen idee of ie er goed in zat) nog een x tempen en 36.2. Maja hij werkte erg slecht mee(niet zo gek na 2x tempen) en moest ondertussen ook weer braken. Dus miss niet gehele juiste meting, maar laag is t wel .. Te laag. Ik zet morgen vroeg m'n wekker en kijk of ie gaat eten en hoe t spugen gaat. Anders meteen Da bellen. Die lage temperatuur hoort niet(hoop dat ik de meting zelf slecht gedaan heb). Nu is kattenziekte in Nederland geconstateerd,  Vino is niet ingeënt.. Stom miss..maja ga hier wel aan denken, terwijl t vanalles kan zijn natuurlijk..hopelijk valt t mee
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.603 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 december 2016 - 11:15

Bekijk berichtchanatas, op 05 december 2016 - 00:14, zei:

Aaide hem net ff in de krabpaal, begon te spinnen, minuut later loopt ie t huisje uit gaat ergens anders op de paar zitten en uit t niets weer slijm eruit..zag geeneens een kokhalsbewegig kwam onverwachts. Toen ging hij de badkamer in..dacht tempen nu maar...eerste temp was 35,6. 2e thermometer 35,4(maar hij werkte beide keren niet mee, dus geen idee of ie er goed in zat) nog een x tempen en 36.2. Maja hij werkte erg slecht mee(niet zo gek na 2x tempen) en moest ondertussen ook weer braken. Dus miss niet gehele juiste meting, maar laag is t wel .. Te laag. Ik zet morgen vroeg m'n wekker en kijk of ie gaat eten en hoe t spugen gaat. Anders meteen Da bellen. Die lage temperatuur hoort niet(hoop dat ik de meting zelf slecht gedaan heb). Nu is kattenziekte in Nederland geconstateerd,  Vino is niet ingeënt.. Stom miss..maja ga hier wel aan denken, terwijl t vanalles kan zijn natuurlijk..hopelijk valt t mee
Dat is zware ondertemperatuur.  Een kat heeft normaal 38,5°C! Jammer dat hij niet in orde is met een vaccin dat zo erg belangrijk is :s
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 05 december 2016 - 13:31

Ja ik denk dat m'n thermometer het niet goed deed en er ook niet goed inzat. Bij m'n eigen getempt en ik had ook zwaar onder temperatuur.
Vandaag kom ik niet meer bij DA terecht, moet straks werken. Wel antihaarbalpasta gehaald en ontwormingsspul. Hij eet kipfilet en dat blijft erin, maar geeft wel slijm over. Drinkt goed (meer dan ik normaal zie), heeft 3x geplast in 12 uur tijd..vind ik wel veel. Is wel alert enzo Ga nu toch maar Da bellen voor morgenochtend een afspraak.

Ja indd besloten als Vino straks weer ok is ik ze toch beide laat enten
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 05 december 2016 - 23:28

Nou hij is nog steeds alert en verder weinig aan hem te zien..eet prima. Niet meer geplast verder na vanmiddag. Ook geen ontlasting meer gehad sinds gisteravond.maar Dat kokhalzen heb ik nu al 2x weer gezien sinds een half uur(ben net thuis). Alleen komt er nu geen slijm meer mee...buren hadden vanavond ook maar 1 beetje gevonden. Morgen wel afspraak bij DA, dat kokhalzen moet ergens vandaag komen..niet vanuit z'n maag want anders kwam het eten er wel uit. Dus vermoed zelf iets geïrriteerd in de slokdarm of een grasspriet of iets dergelijks dat vastzit. Maja hoop morgen meer duidelijkheid te hebben. Probeer t ook nog ff te filmen voor de DA, miss wel handig
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 06 december 2016 - 15:38

Bij de dierenarts geweest. Nix geks kunnen vinden. Had toevallig vlak daarvoor z'n kokhalzen met slijm gefilmd, dus kon ze t ff zien. Het kan een virusje zijn dat hij misselijk is,maar iets in. Z'n keel of darmen is ook mogelijk. Voor nu spuit gehad tegen misselijkheid en ontstekingsremmer. Hij mag niet meer kotsen,vanuit de maag dan...maja Dat deed hij ook niet, al z'n eten blijft erin. En dat kokhalzen met slijm enzo moet binnen 2 dagen wel over zijn. Net in ruim een uur alweer 2x gezien helaas. Maja is t na 2 dagen niet over dan moet ik bellen en gaan ze een röntgenfoto maken van z'n maag/darmen/slokdarm om te kijken of er niet iets geks inzit. Hij had nog geen koorts, wel 39.. Dus wel er tegen aan, maja hij was gestresst (hoewel hij heel relaxed erbij lag haha) daardoor kan t ook iets hoger zijn. Ff afwachten dus
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 307 berichten
  • 10 katten

#8 Geplaatst 06 december 2016 - 21:29

ondertemperatuur en slijm braken kan ook wijzen op ernstig hartprobleem maar dat zou dierenarts toch gezien of gehoord hebben veronderstel ik...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 december 2016 - 00:03

Bekijk berichtmira, op 06 december 2016 - 21:29, zei:

ondertemperatuur en slijm braken kan ook wijzen op ernstig hartprobleem maar dat zou dierenarts toch gezien of gehoord hebben veronderstel ik...
Mijn thermometer was denk niet goed, want bij deze zat ie juist weer wat tegen de hoge kant aan(naja mede door stress) longen klonken goed, hart ook. Vanavond was ik werken, maar m'n pa was er en die heeft nix gehoord meer. Ben nu zelf ruim een uur thuis en ook nog nix gehoord. Zo ff de kattenbak nakijken, hopelijk heeft ie gepoept (zondag voor t laatst) maja hoop dat ie gewoon misselijk was en t daardoor kwam..maja ff afwachten,  middel tegen misselijkheid werk tot morgenmiddag...vrijdag mag ie pas weer naar buiten als ie beter is. Donderdag komen ze asbest weghalen in de tuin, dan wil ik hem sowieso binnen hebben..vind ik niet veilig voor hem om buiten te zijn. Maja tot nu toe klinkt t goed dat ie niet meer gekokhalst heeft, als ie iets in z'n keel heeft zitten dan zou die dat ondanks die prik nog wel moeten doen denk.
Geplaatste afbeelding