Spring naar inhoud

- - - - -

Real nature, Applaws e.d.

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Shinigami
Shinigami
  • 32 berichten

#1 Geplaatst 16 december 2016 - 12:03

Hoi hoi,

Ik was al een tijdje op zoek naar katteneten zoals Overijen en Applaws. Helaas in gewone winkels nergens te vinden en PostNL retourneert al mijn bestelling automatisch omdat mijn adres zogezegd niet gekend is (vroeger werkte het wel hoor). Nu heb ik via Acana van Overijen besteld maar zag gisteren in Maxizoo dat ze daar Real Nature hebben of zoiets.

Dat is kattenvoer met vlees- en visgehalte van 60 tot 80% en dan 20 tot 40% groenten en fruit (0% granen). Is dit ook goed? Heeft iemand hier al ervaring mee? Zou handiger zijn dan altijd te moeten laten leveren gezien ik niet altijd thuis kan zijn.

Shinigami
Shinigami
  • 32 berichten

#2 Geplaatst 16 december 2016 - 12:11

Ik heb het dan over de brokken, van blikvoer zou ik Almo willen gebruiken.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#3 Geplaatst 16 december 2016 - 20:23

Ik heb enkel ervaring met Applaws en dat is naar mijn mening de beste brok die er is met het hoogste %biologisch vlees en geen granen.(86%)
Als een fabrikant aangeeft 60tot 80% vlees dan wisselen de ingrediënten nogal lijkt mij,ze zouden een vast percentage op moeten kunnen geven.
Graanvrij is iig goed en het vleespercentage moet zo hoog mogelijk zijn,hierbij geldt wel dat je je enigszins aan de hoeveelheden moet houden en niet de hele dag door brokjes laten staan.

Shinigami
Shinigami
  • 32 berichten

#4 Geplaatst 17 december 2016 - 01:00

Wel ze hebben verschillende smaken. Bij de kip is het 80% vlees, bij de vis 60%. Maar per zak is het % wel hetzelfde.

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.139 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 december 2016 - 11:28

De Real Nature is op zich veelal dieren-MEEl, kan net zo goed afval zijn van een dier...

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 december 2016 - 22:58

Bekijk berichtTripkippiej, op 17 december 2016 - 11:28, zei:

De Real Nature is op zich veelal dieren-MEEl, kan net zo goed afval zijn van een dier...

Dat vroeg ik me al een tijdje af, wat met dat meel precies bedoeld wordt. Laatst was er iemand op Facebook met een nieuw merk en dat was met een hoog vleespercentage, maar allemaal meel.

Ik zou eerder uitzoeken hoe het komt dat pakketten niet aankomen. Krijg je wel gewone post? Want dan zouden pakketbezorgers je ook moeten kunnen vinden, toch?
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#7 Geplaatst 17 december 2016 - 23:01

Bekijk berichtAudrey57, op 17 december 2016 - 22:58, zei:

Dat vroeg ik me al een tijdje af, wat met dat meel precies bedoeld wordt. Laatst was er iemand op Facebook met een nieuw merk en dat was met een hoog vleespercentage, maar allemaal meel.

Ik zou eerder uitzoeken hoe het komt dat pakketten niet aankomen. Krijg je wel gewone post? Want dan zouden pakketbezorgers je ook moeten kunnen vinden, toch?
vleesmeel is volgens mij  vermalen bot waar een beetjes vlees aan zit..

Shinigami
Shinigami
  • 32 berichten

#8 Geplaatst 18 december 2016 - 12:34

Ik krijg gewone post ja, en andere bezorgdiensten zoals DPD leveren wél. Het is enkel PostNL die altijd zonder proberen de pakketten terugstuurt. Nu heb ik via DPD de brok van Overijen kunnen bestellen dus heb wel een voorraad nu :p

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 december 2016 - 10:35

ik geef applaws aan mijn katten. maar ik ga eerlijk zijn, als ze naar de kattenbak geweest zijn, het is niet te harden!!!
ik ga op zoek nr iets anders..

Bewerkt door Simsham, 20 december 2016 - 10:35.

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#10 Geplaatst 20 december 2016 - 10:56

Bekijk berichtSimsham, op 20 december 2016 - 10:35, zei:

ik geef applaws aan mijn katten. maar ik ga eerlijk zijn, als ze naar de kattenbak geweest zijn, het is niet te harden!!!

misschien orijen of acana proberen

Bewerkt door lilymaya, 20 december 2016 - 10:57.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 20 december 2016 - 13:08

Bekijk berichtSimsham, op 20 december 2016 - 10:35, zei:

Geef je het al lang? De eerste tijd dat Lumos Applaws kreeg was dat ook. En stinkende scheetjes laten. :lachen:
Maar na een tijd merkten we plots dat het veel minder stonk en hij ook nauwelijks nog scheetjes liet.
Happiness can be found

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 december 2016 - 14:26

Bekijk berichtAudrey57, op 20 december 2016 - 13:08, zei:

Geef je het al lang? De eerste tijd dat Lumos Applaws kreeg was dat ook. En stinkende scheetjes laten. :lachen:
Maar na een tijd merkten we plots dat het veel minder stonk en hij ook nauwelijks nog scheetjes liet.

ik dacht ook het is mss omdat ze ng moeten wennen, dus heb een 2e zak gekocht. maar het betert echt niets. heel ons huis stinkt wnr ze nr de kattenbak gegaan zijn als we niet thuis zijn. het is echt niet te doen.
zeker omdat flix nx begraaft

.

Bewerkt door Simsham, 20 december 2016 - 14:27.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 21 december 2016 - 01:00

Lumos begraaft z'n drolletjes ook niet altijd. Of hij graaft zo enthousiast dat ze terug boven komen liggen, dat kan ook.  :d
Hier duurde het wel 6 à 8 weken trouwens.
Happiness can be found