Spring naar inhoud

- - - - -

Stoelgang stinkt enorm

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Sarah DK
Sarah DK
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 18 december 2016 - 00:32

Hey,

Onlangs hebben wij een nieuwe kitten bij onze 5 jarige kattin gezet. Alles gaat goed tis echt een schatje maar hare kak stinkt enorm. We zijn bij de dierenarts geweest en hebben haar opnieuw ontwormd zijn veranderd van voeding maar nog geen verandering + ze begraaft het ook niet altijd. Mss interessant om weten tis enkel droogvoer dat we geven en we hebben een kattenbak. Iemand die ons nog raad weet te geven?

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 18 december 2016 - 12:16

Bekijk berichtSarah DK, op 18 december 2016 - 00:32, zei:

Hey,

Onlangs hebben wij een nieuwe kitten bij onze 5 jarige kattin gezet. Alles gaat goed tis echt een schatje maar hare kak stinkt enorm. We zijn bij de dierenarts geweest en hebben haar opnieuw ontwormd zijn veranderd van voeding maar nog geen verandering + ze begraaft het ook niet altijd. Mss interessant om weten tis enkel droogvoer dat we geven en we hebben een kattenbak. Iemand die ons nog raad weet te geven?
welke  voeding krijgt ze?
En ineens  veranderen  van voeding  kan wel wat diarree  veroorzaken  enz..

Sarah DK
Sarah DK
  • 2 berichten

#3 Geplaatst 18 december 2016 - 15:00

We geven haar nu perfect fit ver kittens

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 december 2016 - 15:09

Sommige droogvoer geeft echt veel stoelgang en enorm veel stank.
Hier hebben we dit met ons 2 kittens ook op moment.( brokjes van Lidl)
Ik heb nu betere brokjes besteld(applaws) met meer vleesinhoud en minder rotzooi en dat zal dit probleem zeker verhelpen.
Mijn 2 ragdolls eten KVV  en die hebben heel weinig stoelgang en het stinkt niet.

Als je overgaat van brokjes kan je best in het begin nog best de oude en de nieuwe brokjes mengen en zo stilaan overgaan naar de nieuwe brokjes anders krijgen ze diaree.

Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 december 2016 - 16:28

het is soms lang zoeken naar goeie voeding..
mijn katers zaten vroeger op royal canin ragdoll, maar ik wilde ze iets geven met meer vlees en minder granen. zitten opzoeken en ondertss 2 soorten gegeven en ik moet zeggen, het is niet te harden.
blijven beide stinken. nu staan ze op applaws en echt het is niet normaal.
ik ben aan het overwegen om terug nr rc te gaan. dan stonk het totaal niet...

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 december 2016 - 01:37

als ze uit cattery of asiel komt (het kitten) kan t beestje giardia opgelopen hebben, dat komt op die plaatsen veel voor omdat daar veel katten op een beperkt oppervlak leven
En bij giardia kan de stoelgang ook enorm stinken (wij hebben het hier ook in huis gehad en hadden een kat met symptomen en dan ook kat die echt fantastisch mooie drollen legde die niet stonken en waar ook geen bloed of slijm bij was en t was net laatst vernoemde poezel die het meest aantal kruisjes had op haar giardia test en die dus t ergst giardia had), kan diarree zijn maar hoeft niet noodzakelijk plat te zijn, er kan bloed en slijm bij zijn ook oa maar dat stinken is daar typisch voor
En giardia is dus heel besmettelijk (besmette kat scheidt cystes uit bij het kakkeledoedie doen en die cystes kunnen heel heel lang overleven en zo je andere poezels besmetten, als je met giardia zit stoom je best de hele boel en t geen kan gewassen worden hebben wij met neosabenyl gewassen bovenop dan de behandeling die de poezels krijgen van dierenarts) en eerlijk gezegd ook moeilijk om buiten te krijgen
Dat was bij ons een serieuze strijd om daar vanaf te geraken maar t is ons uiteindelijk gelukt

Bewerkt door lathyrus, 22 december 2016 - 01:39.

Geplaatste afbeelding