Spring naar inhoud

- - - - -

Hersenschudding?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 december 2016 - 08:24

Gisterochtend was Shiva zijn actieve, vrolijke zelf (lees: chilipeper in het gatje...). Hij had heel snel door dat ik gisteren thuis was en dan is hij enorm vrolijk.
Manlief gaat naar de kast in de hal om zijn jas te pakken, Shiva huppelt vrolijk mee en probeert de veters van zijn schoenen los te trekken tot opeens 'BONK'. Shiva springt op, net op het moment dat mijn man de deur van de kast opendoet en die deur slaat vrij hard tegen zijn hoofdje.
Shiva sprint meteen weg maar blijft aan de trap een beetje groggy zitten. Manlief tilt hem meteen op en roept mij. Ik spurt naar beneden om Shiva te bekijken.

Shiva reageerde normaal, ik mocht zijn hoofdje goed aanraken maar plots braakte hij 1 x een klein beetje vocht.
Ik heb hem dan nog even bij mij in bed genomen, knus in een dekentje gerold en Shiva heeft nog een goede 2 uur geslapen. Daarna was hij weer perfect normaal: wilde eten en drinken, spelen, kwam zijn knuffels vragen, sprong op zijn krabpaal, spurtte de trap op en af...

Ik denk dat hij toch een lichte hersenschudding gehad heeft. Wat denken jullie? Ik ben niet met hem naar de dierenarts gegaan omdat hij gisteren namiddag en vandaag perfect normaal was.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.488 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 december 2016 - 08:56

Katten hebben gelukkig een dikke schedel. Ze kunnen normaal wel tegen een stootje. Fluffy is ooit eens volle snelheid recht op een spiegel gesprongen als kitten. Ze was er ook effe niet goed van maar heeft er niks aan overgehouden. :)

Bewerkt door Eibhlin, 23 december 2016 - 08:59.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 december 2016 - 10:45

Als hij na dat slapen alweer rond hoost in huis, zal het wel meevallen denk ik :)
Wel schrikken hé zeg!

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 december 2016 - 11:22

Bekijk berichtCarowlina, op 23 december 2016 - 10:45, zei:

Als hij na dat slapen alweer rond hoost in huis, zal het wel meevallen denk ik :)
Wel schrikken hé zeg!

Dat wel. Vooral omdat hij braakte... Maar hij was gelukkig na een flink dutje weer helemaal de oude. :)

Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 23 december 2016 - 11:48

Als hij nu terug de oude is, zou ik mij geen zorgen maken :)
Ze kunnen wel tegen een stootje...

Hier wel een met een hersenschudding na een autoaccident... Zijn ene pupil van zijn ogen was kleiner dan de andere....
Dit was na een dag of twee gelukkig ook beter

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 december 2016 - 12:40

Schrikken! Maar ik denk dat het wel ok zal zjn. Sierra is ookal een paar keer vollesnelheid ergens tegen gelopen ofzo. Dan is ze inderdaad even groggy, maar daarna terug normaal. Ik zou het even aankijken, zien dat er niets anders dan anders is.
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.501 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 december 2016 - 15:56

omg...dat is schrikken.

als hij daarna perfect normaal doet zal het wel oké zijn.

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 december 2016 - 21:40

Als het tandvlees en de ogen er goed uit zien en hij wakker kan blijven, zal het wel ok zijn. Pluis heeft als kitten een zware hersenschudding gehad en zij viel telkens in slaap, net als bij mensen is dat gevaarlijk. Persoonlijk zou ik hem dus niet laten slapen hebben maar zo te horen zit het wel goed  :)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP