Spring naar inhoud

- - - - -

'Autistische' kat + komst pup

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 december 2016 - 19:17

Sinds onze verhuis willen mijn man en ik graag een pup erbij, een Duitse Herder. We kijken enorm uit naar deze dag, we krijgen normaal gezien begin februari onze pup.

Het enige probleem, onze binnenhuis kater van 4 jaar, Louis. We hebben al veel problemen met hem gehad, en de DA zegt dat hij 'autistische' trekken heeft... Hiermee bedoelt hij dat Louis zich sterk op 1 persoon focust (ikzelf), mijn man erbij neemt, maar voor de rest van niemand iets moet hebben. Hij is ook erg moeilijk met verandering en is snel 'jaloers'. Zelfs als ik me met zijn zus, Ella, bezig hou, wordt hij 'kwaad' en zien we hem soms de rest van de avond niet meer.

Met onze kattin Ella zie ik niet echt een probleem, het zal wennen zijn, maar zij trekt zich daar niet veel van aan voor de rest.
De pup zou sowieso beneden blijven, terwijl de katten beide verdiepen voor zich zouden hebben.
Hebben jullie nog tips om de komende maand en een half hen voor te bereiden ? Op zijn nest geur reageren ze niet echt..

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 31 december 2016 - 10:23

Ik heb hieronder ook een topic over het wennen van mijn kat aan de hondjes van mijn vader die bij mij zijn komen wonen. Misschien heb je er iets aan: http://www.kattensit...s-laten-wennen/
Mijn kat heeft ook moeite met grote veranderingen :)

Bewerkt door Syntara, 31 december 2016 - 10:24.