Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe thuis gezocht voor 2,5 jarige kattin

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
32 reacties op dit onderwerp
pieterbrabant
pieterbrabant
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 03 januari 2017 - 17:04

Hoi,

Met een baby in huis moeten we helaas vaststellen dat het hier onhoudbaar is geworden om onze kat te houden. Bovendien kan ze hier niet zelf beslissen wanneer ze binnen of buiten gaat, wat helemaal niet handig is.

We kunnen het echter niet over ons hart krijgen om haar naar een asiel te brengen dus zijn we dringend op zoek naar een nieuwe thuis voor deze 2,5 jarige en gesteriliseerde kattin.

Alvast bedankt als je hulp kunt aanbieden!

Groeten,
Pieter

15857636_10154641904246154_688174397_o.png

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2017 - 18:22

Waarom is dat niet houdbaar?
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.206 berichten

#3 Geplaatst 03 januari 2017 - 18:45

Ze kan niet beslissen  wanneer ze binnen of buitengaat? Luikje plaatsen
Onhoudbaar met baby? Snap ik niet goed.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2017 - 19:40

Is het een mop?Hoe kan zoiets?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 03 januari 2017 - 22:54

Bezint eer ge begint. Een dier is weer het slachtoffer van een ondoordachte actie.

Ik kan nog veel meer schrijven, maar daar is het diertje niet mee geholpen. Jammer dat jullie op haar pad kwamen.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 januari 2017 - 23:09

Is de kat gechipt?
Dit is wettelijk verplicht.

Jammer weeral dat de kat plaats moet maken voor een kind.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

mira
mira
  • 307 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 04 januari 2017 - 07:15

Inderdaad zeer jammer dit te moeten lezen, een baby wordt altijd op de eerste plaats gezet bij velen en een combinatie van beiden lijkt dikwijls onmogelijk te zijn of dat is tenminste de visie van velen want de kat gaat bij de baby liggen en gaat ze misschien wel verstikken, enz... Een luik plaatsen zou idd een oplossing zijn. Ik heb hier door de jaren heen ontelbare katten opgevangen of buiten eten gegeven omdat ze het slachtoffer werden van mensen waar ze eerst gewenst waren en nadien om welke reden dan ook aan de deur werden gezet.
Bezin eer ge begint, dat kennen deze mensen blijkbaar niet. Een dier wordt gewoon gezien als iets waar je je kan van ontdoen als het niet meer in je kraam past, totaal verkeerd dus, voor mij is elk dier evenveel waard dan een mens, misschien zullen velen het hier niet akkoord mee zijn die vinden dat er nog een onderscheid gemaakt moet worden, maar tot die vaststelling ben ik gekomen nadat ik de dankbaarheid en liefde mocht ervaren van al die gedumpte poezen die door anderen op straat werden gezet. Het is natuurlijk wel positief dat deze mensen ze nog proberen te herplaatsen want vele duwen ze gewoon in hun auto en gaan ze zoveel km verder dumpen ipv oplossing te zoeken of ze naar een asiel te brengen...Ik hoop dat de poes snel een andere thuis mag vinden.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 januari 2017 - 08:04

Volledig mee akkoord.
Indien hij werkelijk interesse had om de kat te herplaatsen zou hij ondertussen toch eens online gekomen zijn.Dat is dus niet het geval.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

pieterbrabant
pieterbrabant
  • 4 berichten

#9 Geplaatst 04 januari 2017 - 08:59

Mensenlief zeg, wat een reacties... Er zijn hier toch heel wat personen die eens moeten leren begrijpend lezen en vervolgens eens nadenken voor ze iets schrijven.
Wij gaan deze kat NIET weg doen als we er geen goede thuis voor vinden. We hebben dit diertje twee jaar geleden toen het pas geboren was gevonden in een bos en hebben daar haar leven gered. Wat we nu dus NIET willen is haar naar een asiel brengen, laat staan haar opnieuw ergens dumpen!
Wij hebben ons al heel ons leven voldoende ingezet voor het welzijn van dieren maar hebben nu ook voldoende redenen waarom we dit bericht geplaatst hebben. Ik voel echter absoluut niet de noodzaak om hier een uitgebreid epistel te schrijven om ons verder te verantwoorden. Het is duidelijk dat we een goede thuis zoeken voor dit beestje.
En trouwens, Doris, als jij verwacht dat we om de vijf minuten op deze website komen kijken dan zegt dat misschien meer over jouw leven dan over het onze.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 januari 2017 - 09:47

Maar waarom is het dan niet mogelijk om de kat te houden? Ik ben zelf als kind opgegroeid met een kat thuis. Daar is nooit wat met mis gegaan. De kat zal uiteraard een beetje minder aandacht krijgen dan voorheen, maar dat overleefd die ook wel hoor. Als je ooit een 2de kind zou willen heb je ook nog altijd dat ene kind om ook extra voor te zorgen. Dus ik snap het probleem zelf niet echt. Persoonlijk zou ik nooit mn katten weg doen om wat voor reden dan ook. Zij zijn deel van het gezin en dat mogen kinderen ook leren. Later gaat je dochter/zoon zien dat je ooit een kat had en die weg deed toen hij/zij geboren is.
Je denkt dat er hier hard gereageerd wordt maar jouw verhaal is gewoon 1 van de zovelen. Er komen hier nogal heel vaak mensen met de identieke 'unieke' situatie hun kat aanbieden. En allemaal zitten ze er zo hard met in maar toch gaat de baby voor.
Vandaar dus.

Geplaatste afbeelding

pieterbrabant
pieterbrabant
  • 4 berichten

#11 Geplaatst 04 januari 2017 - 10:06

Zoals ik zei Eibhlin, hebben wij voldoende redenen om dit bericht te plaatsen en voelen we ons niet genoodzaakt om hier een heel epistel te schrijven om ons verder te verantwoorden.
Wat wij willen is een goede thuis vinden voor een kat die wij gered hebben in een bos in plaats van eindeloos te discussieren terwijl we alleen maar het beste voor hebben met dit dier en bij uitbreiding met alle dieren, dat zou ondertussen duidelijk moeten zijn.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 januari 2017 - 10:19

Bekijk berichtpieterbrabant, op 04 januari 2017 - 10:06, zei:

Zoals ik zei Eibhlin, hebben wij voldoende redenen om dit bericht te plaatsen en voelen we ons niet genoodzaakt om hier een heel epistel te schrijven om ons verder te verantwoorden.
Wat wij willen is een goede thuis vinden voor een kat die wij gered hebben in een bos in plaats van eindeloos te discussieren terwijl we alleen maar het beste voor hebben met dit dier en bij uitbreiding met alle dieren, dat zou ondertussen duidelijk moeten zijn.

Ik geef je enkel antwoord op waarom er zo gereageerd word. Je hoeft geen 'epistel' te schrijven maar weet dat je gewoon 1 van de zovele bent. Hopelijk vind je kat een thuis waar ze wel de rest van haar dagen mag doorbrengen.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.206 berichten

#13 Geplaatst 04 januari 2017 - 10:24

Ik spreek nu voor mezelf he,  maar als ik een diertje van zó  jong  zou hebben, zou ik daar nooit afstand kunnen van doen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.237 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 04 januari 2017 - 10:27

Bekijk berichtlilymaya, op 04 januari 2017 - 10:24, zei:

Ik spreek nu voor mezelf he,  maar als ik een diertje van zó  jong  zou hebben, zou ik daar nooit afstand kunnen van doen.
Ik ook, mijne Finn en Loki heb ik ook gevonden op hamsterformaatje van 9 dagen oud. Ik zou ze echt noooit kunnen missen. Onlangs zat ik nog naar hun te kijken van pfff, dit jaar worden ze gewoon al 5 jaar. :o Gaat veel te snel :(
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.206 berichten

#15 Geplaatst 04 januari 2017 - 10:50

Bekijk berichtpieterbrabant, op 04 januari 2017 - 08:59, zei:

Mensenlief zeg, wat een reacties...
Doris, als jij verwacht dat we om de vijf minuten op deze website komen kijken dan zegt dat misschien meer over jouw leven dan over het onze.
dat is nu ook niet bepaald een lieve reactie he :)