Waterprobleem
#1 Geplaatst 06 januari 2017 - 00:12
#2 Geplaatst 06 januari 2017 - 09:30
Ik heb er ook eentje lopen die letterlijk zn drinkbak uitschept.
Ik heb sinds enkele maanden deze fontein:

Ze drinken heel vaak en de waterschepper ook. Hij kan niet bij het water en heeft enkel straaltjes. Werkt prima

#4 Geplaatst 06 januari 2017 - 11:34
Eibhlin, op 06 januari 2017 - 09:30, zei:
Ik heb er ook eentje lopen die letterlijk zn drinkbak uitschept.
Ik heb sinds enkele maanden deze fontein:

Ze drinken heel vaak en de waterschepper ook. Hij kan niet bij het water en heeft enkel straaltjes. Werkt prima
gebruikt hij zijn pootjes dan niet meer?
#5 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:09
SaarenFrank, op 06 januari 2017 - 10:57, zei:
Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch
Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.
Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.
- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP
#6 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:44

In nood, mocht de fontein niet werken staat er nog een reserve schaaltje ergens anders in huis met water. Nu moet ik zeggen dat sinds hij de fontein heeft, hij in dat schaaltje ook niet meer zit te scheppen.
En die fontein is zeker groot en zwaar genoeg om niet zomaar om te gooien hoor.

Wat ook kan helpen. Mijn kom water die er staat zet ik altijd op een dienblad. Als hij dan het water er uit schept blijft het wel daarin liggen. Zo is je vloer geen zwembad en ligt er wel nog water.

#7 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:49
Eibhlin, op 06 januari 2017 - 12:44, zei:

In nood, mocht de fontein niet werken staat er nog een reserve schaaltje ergens anders in huis met water. Nu moet ik zeggen dat sinds hij de fontein heeft, hij in dat schaaltje ook niet meer zit te scheppen.
En die fontein is zeker groot en zwaar genoeg om niet zomaar om te gooien hoor.

Wat ook kan helpen. Mijn kom water die er staat zet ik altijd op een dienblad. Als hij dan het water er uit schept blijft het wel daarin liggen. Zo is je vloer geen zwembad en ligt er wel nog water.

Of op een droogloopmat

heb hier heel'wat kommen staan..
#8 Geplaatst 06 januari 2017 - 17:05
lilymaya, op 06 januari 2017 - 12:49, zei:
Of op een droogloopmat

heb hier heel'wat kommen staan..
Hier staat de fontein ook op een droogloopmat. De voederbakjes zet ik op dienbladen, maar mijn fontein is daar te groot voor.
Als ik me niet vergis, kan je via zooplus ook een keramieken fontein terug vinden waar je enkel zo'n waterstraaltje hebt en geen reservoir. Die zal zeker zwaar genoeg zijn, maar die is natuurlijk ook veel duurder naar prijs als ik me het goed herinner.
#9 Geplaatst 06 januari 2017 - 22:22
Was de waterellende zat, haha