Spring naar inhoud

- - - - -

Waterprobleem

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
SaarenFrank
SaarenFrank
  • 12 berichten

#1 Geplaatst 06 januari 2017 - 00:12

Dag beste kattenvrienden. Onze Snowy en Rani doen het goed maar plots heeft Rani een slechte gewoonte ontwikkeld. Ze gooit met haar pootje al het water uit het drinkpotje. Ik heb al een drinkfontein geprobeerd ook. Ook daar doet ze dat dus. Ik ben vooral bang dat ze nu niet genoeg drinken, vooral Snowy dan. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 06 januari 2017 - 09:30

Een drinkfontein kopen waar ze dat niet kunnen doen.
Ik heb er ook eentje lopen die letterlijk zn drinkbak uitschept.
Ik heb sinds enkele maanden deze fontein:
2506822-center-1.jpg

Ze drinken heel vaak en de waterschepper ook. Hij kan niet bij het water en heeft enkel straaltjes. Werkt prima

Geplaatste afbeelding

SaarenFrank
SaarenFrank
  • 12 berichten

#3 Geplaatst 06 januari 2017 - 10:57

Is die zwaar genoeg? Kunnen ze hem omstoten?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 06 januari 2017 - 11:34

Bekijk berichtEibhlin, op 06 januari 2017 - 09:30, zei:

Een drinkfontein kopen waar ze dat niet kunnen doen.
Ik heb er ook eentje lopen die letterlijk zn drinkbak uitschept.
Ik heb sinds enkele maanden deze fontein:
Bijlage 2506822-center-1.jpg

Ze drinken heel vaak en de waterschepper ook. Hij kan niet bij het water en heeft enkel straaltjes. Werkt prima

oh die lijkt leuk zeg.
gebruikt hij zijn pootjes dan niet meer?

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:09

Bekijk berichtSaarenFrank, op 06 januari 2017 - 10:57, zei:

Is die zwaar genoeg? Kunnen ze hem omstoten?
Ik had de vorige versie van deze fontein, de fontein zelf is erg lichte plastiek maar je doet er wel 3 liter water in, dus da's toch al 3 kg. Het enige nadeel vind ik (maar dat kun je met je waterschepper misschien niet oplossen) dat de katten niet aan het water kunnen wanneer de fontein niet werkt. Andere fonteinen hebben vaak een klein bakje waar wat water in blijft staan, ook wanneer de elektriciteit uitvalt als je niet thuis bent.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:44

Loki zit er niet meer met zn pootjes in nee. :) In het begin zat hij nog met die straaltjes te prutsen maar nu drinkt hij normaal.
In nood, mocht de fontein niet werken staat er nog een reserve schaaltje ergens anders in huis met water. Nu moet ik zeggen dat sinds hij de fontein heeft, hij in dat schaaltje ook niet meer zit te scheppen.
En die fontein is zeker groot en zwaar genoeg om niet zomaar om te gooien hoor. :)

Wat ook kan helpen. Mijn kom water die er staat zet ik altijd op een dienblad. Als hij dan het water er uit schept blijft het wel daarin liggen. Zo is je vloer geen zwembad en ligt er wel nog water. :d
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#7 Geplaatst 06 januari 2017 - 12:49

Bekijk berichtEibhlin, op 06 januari 2017 - 12:44, zei:

Loki zit er niet meer met zn pootjes in nee. :) In het begin zat hij nog met die straaltjes te prutsen maar nu drinkt hij normaal.
In nood, mocht de fontein niet werken staat er nog een reserve schaaltje ergens anders in huis met water. Nu moet ik zeggen dat sinds hij de fontein heeft, hij in dat schaaltje ook niet meer zit te scheppen.
En die fontein is zeker groot en zwaar genoeg om niet zomaar om te gooien hoor. :)

Wat ook kan helpen. Mijn kom water die er staat zet ik altijd op een dienblad. Als hij dan het water er uit schept blijft het wel daarin liggen. Zo is je vloer geen zwembad en ligt er wel nog water. :d
hiet staan de kommen ook zoiets.
Of op een droogloopmat :d
heb hier heel'wat kommen staan..

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 januari 2017 - 17:05

Bekijk berichtlilymaya, op 06 januari 2017 - 12:49, zei:

hiet staan de kommen ook zoiets.
Of op een droogloopmat :d
heb hier heel'wat kommen staan..

Hier staat de fontein ook op een droogloopmat. De voederbakjes zet ik op dienbladen, maar mijn fontein is daar te groot voor.

Als ik me niet vergis, kan je via zooplus ook een keramieken fontein terug vinden waar je enkel zo'n waterstraaltje hebt en geen reservoir. Die zal zeker zwaar genoeg zijn, maar die is natuurlijk ook veel duurder naar prijs als ik me het goed herinner.

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 januari 2017 - 22:22

Ik heb het opgegeven en een hele grote bak in in de badkamer gezet.
Was de waterellende zat, haha
Geplaatste afbeelding