Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw katertje bij 2 volwassen katten

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#1 Geplaatst 06 januari 2017 - 15:11

Hallo

Ik heb een vraagje. Een paar weken geleden ( een 2 tal weken geleden) had ik een katje bouilli ( zie ook forum afscheid bouilli en fip). Nu komt er binnen 2 weken opnieuw een katertje  ( zorko) bij van 3 maand. Gezond en wel. Toen ik thuis kwam met bouilli (toen 4 maanden) hebben de volwassen katten niks gedaan. Ik heb toen gewoon zijn transportbox open gezet van in het begin en bouilli kwam er direct uit.Ze blaasde wel naar bouilli nooit aangevallen.Na 3 dagen gingen ze bouilli al aflekken. Ik heb toen gewoon zijn transportbox open gezet van in het begin en bouilli kwam er direct uit. Ze blaasde wel naar bouilli nooit aangevallen.
Nu komt er dus binnen 2 weken een nieuw katje ( zorko). Van karakter is zorko  zeer afwachtend  . Als de rest van de nest aan het spelen is, gaat hij in de hoek zitten en kijken. Pas als het veilig is, komt hij meespelen. Is zeker niet dominant. Hij vertrouwt de mensen ook nog geen 100%. Nest van gevonden op een zolder en dus nooit geen mensen gezien tot nu.
Wat zouden jullie? De transportbox gewoon open zetten onder toezicht? S'avonds zou ik het katje meenemen naar mijn kamer waar ik een kattenbak, drinken en eten natuurlijk heb staan.Dan doe ik de deur zodanig dat de 2 volwassen katten hem met rust laten s' avonds. Hij moet de mensen nog leren vertrouwen.

Graag jullie advies.

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 06 januari 2017 - 16:25

Ik zou het inderdaad net zo doen als je al eerder deed, hebben wij ook steeds gedaan en dat ging altijd goed, heel veel plezier met je nieuwe vriendje :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#3 Geplaatst 21 januari 2017 - 14:31

Hey iedereen

Vandaag nieuw kitten verwelkomt.  De 2 grote volwassen katten blazen en grommen wel maar dit is normaal hee. Ziko  ( katertje) is er nog geen dag. D e kattin heft wel interessen. Ze volgt ziko en durft al wel eens met poot te doen. Tijd en geduld. De grote katten hebben boven hun ruimte waar ze kunnen gaan rusten.  Ziko miaauw nog veel maar hij zal zijn broers en zusjes missen.Vanavond gaat ziko mee met mij naar boven en gaat de deur van de slaapkamer dicht zodanig dat hij rustig kan slapen.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 januari 2017 - 00:40

dat zal wel goedkomen.
Als er hier iemand bijkwam dan werd er in t begin ook geblazen en zelfs af en toe gemept.
Maar uiteindelijk hebben ze mekaar aanvaard
Het is een beetje geduld hebben...
Geplaatste afbeelding