Spring naar inhoud

- - - - -

Deva UP up

• Log in om te reageren
119 reacties op dit onderwerp
Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 23 september 2009 - 06:08

Oei Ellen, ik hoop dat ze snel weer beter wordt.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 23 september 2009 - 13:15

heb het gevoel dat na 2 dagen panacur het een ietsipitsie beter is weer ....
nu zou ik graag willen horen eens of elke da zegt 5 dagen???
of mag dit langer ?

het is voor Deva de 2e kuur
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 23 september 2009 - 13:26

Ellenita zei:

heb het gevoel dat na 2 dagen panacur het een ietsipitsie beter is weer ....
nu zou ik graag willen horen eens of elke da zegt 5 dagen???
of mag dit langer ?

het is voor Deva de 2e kuur

5 dagen is nogal kort om panacur te geven. Onze Sam had dat eerst ook 5 dagen gekregen van een da die giardia niet serieus nam... Wij wisten toen ook niet beter en dachten dat hij genezen was. Maar later toen Sam weer verzwakt was en de giardia de kans had gekregen om zich te vermenigvuldigen is Sam heel erg ziek geworden. Maanden later zaten we er nog mee. Bij onze huidige dierenarts hielpen ze ons wel goed en het heeft nog 5 maanden geduurd toen voor we negatief testten voor giardia.
Ik weet niet meer hoeveel dagen hij panacur kreeg... minstens 7, dan een dag of 10 niet en dan weer een kuur.
Als panacur niet werkt kan je om flagyl of metrazol vragen, dat werkt tegen andere stammen van giardia. Soms werkt panacur niet.

Ik heb ook in je topic in medisch geantwoord.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 23 september 2009 - 13:28

Ik zoek eens op of ik dat behandelschema van Sam nog heb. Bij Sam was het echt heel ernstig, we hebben een jaar met giardia gezeten. Hij is er doodziek van geweest. O.a. door fouten van een dierenarts die giardia niet serieus genoeg nam. En omdat hij er extra gevoelig voor is.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 23 september 2009 - 13:38

is het dan beter da k nu vraag a mijn achternicht dat ze zondag en maandag ook komt?
of nog langer?

ze hebben me stomergyl aangeraden ook maar dan moet ik eerst naar de Da gaan voor een voorschrift want mijn apo wil het niet zo geven ...
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 23 september 2009 - 13:42

Ellenita zei:

is het dan beter da k nu vraag a mijn achternicht dat ze zondag en maandag ook komt?
of nog langer?

ze hebben me stomergyl aangeraden ook maar dan moet ik eerst naar de Da gaan voor een voorschrift want mijn apo wil het niet zo geven ...

Als je achternicht zondag en maandag komt, heeft ze dan 7 dagen panacur gehad? Dat zou al beter zijn. Lijkt me ook niet altijd gemakkelijk dat iemand met komen helpen met de pillen :hug: .

Ik had gehoopt dat ik het topic van mij toen op KP nog zou vinden, maar dat is er niet meer... dus ik weet niet meer precies of het nu 7 dagen was of 10 dat ik panacur moest geven.
Wij hadden ook een poedertje om de darmpjes te ondersteunen. Bij de da zeiden ze er melkzuurbacterieƫn tegen. Ik kreeg dat in een potje van daar mee dus ik heb geen merk.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 23 september 2009 - 13:53

Ik vraag haar morgen als ze terug komt of ze anders nog tot en met dinsdag komt dan zijn het 3 extra dagen
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 23 september 2009 - 15:40

Goh Ellen wat vervelend dat je kleine meid telkens weer een terugval heeft.
Maar het feit dat ze speels is en er goed uitziet is toch ook al positief.
Volhouden hoor! :hug:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 23 september 2009 - 16:48

:hug: :hug: :hug: . Ik duim er voor dat het na dit kuurtje eindelijk beter zal gaan :duim: :duim: :duim: . En inderdaad eens bekijken met Lies welke bachbloesems kunnen helpen. (Nelleke krijgt ook Crab Apple en dan ook nog tegen de stress). Nog even volhouden he .

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 23 september 2009 - 21:08

ik hoor bijna overal da k de kuur bij iedereen met herhalen....
behalve mijn DA

Wendy(griffel heeft het maar 1 x gedaan toen ze t in huis had

hoe ga ik het klaar spelen om de andere 6 ook terug te doen
ik kan moeilijk vragen om mijn achternicht nog een week langer te laten komen en 6 te doen.....
pfff

Weet het ni meer zene

ik vloek nu heel hard!
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 23 september 2009 - 21:29

Jeetje wat een ellende voor dat arme meisje, ik hoop dat ze snel opknapt, sterkte en beterschap
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 23 september 2009 - 21:47

bestaat er niks dat smaakloos is en ik oa ook onder de korrel kan doen?
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 24 september 2009 - 09:17

ik ga sebiet naar de apotheek en bestel nog een pakje panacur ,
en ik vraag aan Sandra(achternicht) of ze diegene die we kunnen pakken samen , opnieuw doen vanaf vandaag
Dan hoeft ze niet nog eens extra te komen
en als we vandaag beginnen hebben diegene die we kunnen pakken nog zeker 5 dagen kunnen hebben

ik bel sebiet naar de Da of k mag komen voor een voorschrift van Stomorgyl
dan kan ik dit bij Deva meegeven

hopelijk lukt me dit
en ben dan benieuwd welke we kunnen pakken....
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 24 september 2009 - 11:06

ok heb stomorgyl en extra panacur Sandra komt tot en met maandag en diegene die we vandaag nog bij konden doen hebben een extra kuur gekregen

DUIMEN EN POOTJES  omhoog voor Deva want de diarree moet stoppen anders moet er getest worden op fip, leucose, FiV ,... :cry:
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#30 Geplaatst 24 september 2009 - 11:38

:geluk:

Ach zo erg zal het toch wel niet zijn Ellen (en dan doel ik op fip e.d.) als je zegt dat ze er zo goed uitziet, flink eet en speelt... De duimen en de vier pootjes gaan hier zeker omhoog... Je houdt ons maar op de hoogte...