Spring naar inhoud

- - - - -

Voedselverrijkingsbord

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2017 - 16:23

Ik ben vandaag even creatief aan de slag gegaan met een funboard voor de katten.
Hij is nog niet helemaal af, moet nog wat dingetjes erbij doen, als iemand nog een leuk idee heeft hoor ik t graag!!

Balou was meteen enthousiast,  of t kwam omdat het andere kattenbrokjes waren haha...Vino keek ernaar en ging toen naar z'n dieetvoerbakje toe om te eten. De latjes zaten niet helemaal goed vast en Balou kon er gewoon tussenuit eten, dus die even wat dichter bij elkaar gezet zodat ze echt met dr pootje het eruit moet halen.!!

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0924.JPG
  • DSC_0920.JPG
  • DSC_0921.JPG

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 januari 2017 - 16:51

Leuk!!!

2 van mijn 3 katten verhongeren liever dan zoiets te gebruiken :louche:
Heb 1 simpele voedertoren maar enkel mijne pers gebruikt hem.

Maar ja, die gebruikt ook zijn poten als de brokjes in een eetbakje liggen :x

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2017 - 17:38

Haha evyke, ik dacht ook dat die van mij liever verhongeren dan t gebruiken, maar zonet heeft Vino hem ook gebruikt, had wel wat 'gezonde' kattensnoepjes erin gedaan. Dat hielp denk ik. Nu heb ik er wat dieetvoer ingedaan gemengd met paar snoepjes... Want het is niet de bedoeling dat ze het alleen gebruiken als er snoepjes inzitten...dan werkt het idee van afvallen ook niet hé haha. En dan krijgen ze ernaast nog wel een klein bakje brokjes die ze normaal kunnen eten, maar als die op is dan dat ding gebruiken..of verhongeren😜
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2017 - 18:01

Haha evyke, ik dacht ook dat die van mij liever verhongeren dan t gebruiken, maar zonet heeft Vino hem ook gebruikt, had wel wat 'gezonde' kattensnoepjes erin gedaan. Dat hielp denk ik. Nu heb ik er wat dieetvoer ingedaan gemengd met paar snoepjes... Want het is niet de bedoeling dat ze het alleen gebruiken als er snoepjes inzitten...dan werkt het idee van afvallen ook niet hé haha. En dan krijgen ze ernaast nog wel een klein bakje brokjes die ze normaal kunnen eten, maar als die op is dan dat ding gebruiken..of verhongeren😜
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 11.848 berichten

#5 Geplaatst 18 januari 2017 - 09:57

Ha ha grappig
Geplaatste afbeelding

#6 Geplaatst 18 januari 2017 - 18:14

Bekijk berichtEvyke81, op 17 januari 2017 - 16:51, zei:

Leuk!!!

2 van mijn 3 katten verhongeren liever dan zoiets te gebruiken :louche:
Heb 1 simpele voedertoren maar enkel mijne pers gebruikt hem.

Maar ja, die gebruikt ook zijn poten als de brokjes in een eetbakje liggen :x

Marlee wil er ook niet aan. Ik heb wel het idee dat hij het gewoon niet snapt/kan.
Dus staan er twee schaaltjes met 1 soort brokken zodat Marlee en Voodoo (die eet ook liever gewoon) kunnen eten en in de puzzels doe ik andere brokken. Annabelle en Luna eten zo toch regelmatig nog uit de puzzels, ik neem aan owv de andere smaak.
En dan heb ik nog puzzels voor snoepjes, die worden door alle katten gebruikt, maar opnieuw niet door Marlee.

Leuk gedaan iig!
Those who don't believe in magic, will never find it

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 januari 2017 - 18:58

Nou hier wordt er dus goed gebruik van gemaakt. Beide gaan eerder naar het bord, dan naar hun voerbakje. Nou zitten tussen de brokjes wel wat snoepjes verstopt, maar toch niet veel...dus verbaasd me dat ze daaruit eten. Vino kiest wel de makkelijkste dingetjes, Balou haalt echt met dr pootje brokjes eruit.

Vd week hem ff verder afmaken als ik nog wat leuke ideeën ervoor heb.
Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2017 - 10:43

zalig!! leuk gedaan!!

een van mijn katten krijgt elke dag zijn eten uit zo'n dingen (heb 3 verschillende modellen). schrokt anders alles in 1x op. had ooit ook eens iets in mekaar gestoken met wc rolletjes. echt super lang aan bezig geweest..
op 10min was het gesloopt :Ooops: vond ik niet zo grappig haha
het is wel zot hoe behendig hij is! flix krijgt zijn eten uit een potje, hij is een trage eter. en miroux is net iets trager klaar met zijn brokken uit zo'n bord te vissen dan flix die het gwn maar moet opeten.
zal mss ook ng es moeten knutselen ;)

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 oktober 2018 - 20:54

Vandaag weer een nieuw bord gemaakt. De andere was af en vies enzo...skye maakt er goed gebruik van. Die snoepjes er tussen zijn toch interessant. Ook Balou gebruikt hem. Vino vind het niet interessant, nou lust die ook geen kattensnoepjes...dus zal hem denk alleen gebruiken als er echt geen andere brokjes zijn.

Bijgevoegde thumbnails

• P_20181007_170004.jpg
  • P_20181007_170749.jpg
  • P_20181007_170818.jpg

Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.200 berichten

#10 Geplaatst 08 oktober 2018 - 11:45

Leuk.  Hoop dat ze er evenveel plezier aan beleven als aan de vorige.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 08 oktober 2018 - 21:38

Bekijk berichtgillian-kat, op 08 oktober 2018 - 11:45, zei:

Leuk.  Hoop dat ze er evenveel plezier aan beleven als aan de vorige.

Pootje
  Gillian

het is vooral voor skye. Die moet toch een beetje op zijn gewicht letten. Ze is nog kitten, maar wel echt een bol buikje, ribben lastig te voelen. Ze is in lengte ook niet zo groot...niet dat ze heel veel eet naar mijn idee, maja toch even beetje in de gaten houden. Nu ook extra spelen met een hengel en dat vind ze helemaal geweldig en Vino doet ook leuk mee..hopelijk kan hij zn energie daar in kwijt en maakt ie dan minder ruzie met de buurtkat.
En morgen ga ik nog zo'n catit voedseltoren halen...dus dan moeten ze gewoon op die manier eten. De andere 2 krijgen bij thuiskomst wel een gewoon bakje, maar eten nooit op dat moment (skye komt wel meteen aan gehobbelt dan haha) maar buiten staat ook in het kattenhuisje een bakje voer...dus daar eten ze ook van denk.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.717 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 oktober 2018 - 22:00

Zet wel iets in de bovenste opening van die catit. Bij het nieuwe model is die al kleiner, maar een kitten raakt er vast nog wel door. Enkele stenen in de onderste rand leggen helpt ook tegen creatievelingen die liever de hele toren omgooien dan brokjes te vissen...  ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 08 oktober 2018 - 22:28

Bekijk berichtMachteld., op 08 oktober 2018 - 22:00, zei:

Zet wel iets in de bovenste opening van die catit. Bij het nieuwe model is die al kleiner, maar een kitten raakt er vast nog wel door. Enkele stenen in de onderste rand leggen helpt ook tegen creatievelingen die liever de hele toren omgooien dan brokjes te vissen...  ;)

ik heb hem eerder gehad, uitgeleent aan mn pa...en die heeft hem weggegooid. Ik kan me herinneren dat ze inderdaad heel makkelijk van bovenaf brokjes konden eten en dat omgooien is ook gebeurd, iets zwaars erop leggen is goede tip.
Ik haal hem 2ehands, dus zal de oude versie nog wel zijn!!
Geplaatste afbeelding