Spring naar inhoud

- - - - -

vernieuwde Voertoren catit

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#1 Geplaatst 22 januari 2017 - 14:41

Geplaatste afbeelding
dit is de vernieuwde voertoren van catit. hij heeft een bredere basis en de opening bovenaan is minder groot. Het oudere model gooide mijn katten omver of aten het voer gewoon langs boven zonder enige moeite. nu denk ik eraan om deze vernieuwde toren aan te schaffen. heeft iemand hier ervaring met dit nieuwe model en klopt het dat hij stabiel is dan het oude model?

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.077 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2017 - 17:09

Zelf geen ervaring mee,
maar op medpets staat er een review bij:

'Dit is de tweede food tree. De eerste staat op een dunne rubberen band, de tweede is veel steviger. Een van mijn katten gooit het eerste exemplaar gewoon om. Dan vliegen de brokjes eruit en eet hij ze daarna op. Maar dat is niet de bedoeling. Bij het tweede exemplaar gaat dat niet. Deze staat veel steviger. Prima product om mijn katten wat te laten doen voor hun brokjes.'

Auryn
Auryn
  • 1.176 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2017 - 17:23

Ik ga hier mee volgen wat de commentaren zijn. Ik heb ook het oude model en dezelfde problemen als al vermeld.

De opening boven heb ik bedenkt met een stuk karton dat langst een kant vastgeplakt is met tape zodat ik het kan "openen" als ik de toren wil bijvullen maar voor het omgooien heb ik al van alles geprobeerd en nog geen goede oplossing gevonden.

Dus andere met commentaren of waar je deze kan vinden, ik hoor het ook graag.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#4 Geplaatst 22 januari 2017 - 18:32

hij is te bestellen bij Medpets (online). gisteren heb ik achter het nieuwe model gevraagd bij zoomart (Melle) maar hij was er niet meer.

lilymaya
lilymaya
  • 6.817 berichten

#5 Geplaatst 22 januari 2017 - 18:42

Maxizoo heeft ze ook dacht ik

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 2.621 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2017 - 19:26

Ik heb die van Zooplus: http://www.zooplus.n.../voerbak/239103
Alleen onze overleden Misty was snugger genoeg om hem omver te trekken. Hij heeft een smalle opening bovenaan. Van alle katten en kittens die hier vorig jaar van gegeten hebben (16 opvangkittens en 3 eigen katten) was er maar eentje (Piper) slim genoeg om boven in het gat te gaan eten.

tijger2 Piper kattentoren.jpg

Alle andere kittens hebben het correct leren gebruiken doordat Lexy het altijd voordeed.

tijger3 Lexy en Polly eettoren Purzy komt erbij.jpg

Ik vind hem heel gemakkelijk, ook om schoon te maken. Ik moet hem maar 1 keer per dag bijvullen en onze katten halen het zelf eruit. :cat

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (witblond) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet en baas van alle katjes. Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.176 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 januari 2017 - 21:16

Bekijk berichtElma, op 22 januari 2017 - 19:26, zei:

Ik heb die van Zooplus: http://www.zooplus.n.../voerbak/239103
Alleen onze overleden Misty was snugger genoeg om hem omver te trekken. Hij heeft een smalle opening bovenaan. Van alle katten en kittens die hier vorig jaar van gegeten hebben (16 opvangkittens en 3 eigen katten) was er maar eentje (Piper) slim genoeg om boven in het gat te gaan eten.

Bijlage tijger2 Piper kattentoren.jpg

Alle andere kittens hebben het correct leren gebruiken doordat Lexy het altijd voordeed.

Bijlage tijger3 Lexy en Polly eettoren Purzy komt erbij.jpg

Ik vind hem heel gemakkelijk, ook om schoon te maken. Ik moet hem maar 1 keer per dag bijvullen en onze katten halen het zelf eruit. :cat

Dat model heb ik ook. Die voet is niet heel stevig en Loki heeft de gewoonte om de siliconen mat omhoog te trekken totdat hij kantelt en de brokjes er opzij uitvallen.
En als ik de mat eraf haal dan kruipt hij erop en springt hij eraf. Door er af te springen, kantelt hij weer met hetzelfde resultaat. Dit laatste lukt hem niet als de siliconen mat eronder hangt.

Het nieuwe model lijkt de siliconen mat te hebben vervangen met een bredere plastieken voet. Hopelijk zou Loki dit niet omhoog kunnen trekken waardoor de toren niet meer kantelt.

Maar voor de rest is het inderdaad een heel handig ding. Ik hoef hem ook maar 1 keer bij te vullen per dag en gemakkelijk schoon te maken. En als Loki zijn trukjes niet gebruikt, dan eet hij ook niet te gulzig. Anders geeft hij zijn eten binnen de 10 minuten terug over.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 3.907 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2017 - 22:37

Niet àlleen de voertoren is nieuw!
Ook het rollercircuit :
IMG_2324.PNG IMG_2323.PNG
En het kattengras :
IMG_2326.JPG
Het massagecenter :
IMG_2330.JPG
Het waterfonteintje :
IMG_2329.JPG
De krabtoren :
IMG_2327.JPG
En nat en droog eetbakje :
IMG_2328.JPG
De voedselverrijking :
IMG_2325.JPG

Zijn vernieuwd, verbeterd!

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 3.907 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2017 - 23:04

https://catit.com/en/gridview/products

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 26 januari 2017 - 01:00

Ik heb de oudere versie. Ondanks een wilde -en met momenten nogal lompe  :louche: - kitten, valt hij niet om. Maar ik heb hem wel in de racebaan staan. Dat staat in  een 8 opgesteld met dat voerlabyrint en het massagecenter er in. Misschien helpt dat qua stevigheid?

Die krabtoren is leuk zeg!  :d

Lilymaya: ze hebben ze inderdaad in MaxiZoo, wel duuuuuur vind ik.

Bewerkt door Audrey57, 26 januari 2017 - 01:01.

Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Auryn
Auryn
  • 1.176 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 13 februari 2017 - 11:13

Ik heb de nieuwe versie nu bijna 2 weken in huis en Loki heeft nog steeds geen trukjes ontdekt om gemakkelijker aan de brokjes te raken.

Toen ik hem net plaatste vond ik die rand toch niet heel stabiel aanvoelen. Het leek me vrij gemakkelijk om er een nagel onder te steken en de toren te doen kantelen (qua gewicht is hij toch vrij licht) maar ofwel lukt het bij Loki niet of heeft hij het nog niet door (ik hoop op het eerste natuurlijk)

Alleen is het bij mij telkens zo'n opkuis. Mijn katjes krijgen enkel eten via de voertoren en ik vul deze maar 1 keer per dag bij, dus ik geef toe dat er op momenten wel vrij veel brokjes inzitten.
Er liggen nadat ze zijn komen eten dan ook altijd een pak kruimeltjes rond de toren. Met het ouder model (en het grijs siliconen matje) vielen die niet zo hard op en lagen ze minder ver omdat ze op het siliconen materiaal een beetje bleven "plakken". Bij de nieuwe toren is dit wit plastiek dat vrij glad is dus de kruimeltjes kunnen gemakkelijk rondschuiven.

Op het regelmatige extra kuiswerk na ben ik er in iedergeval momenteel heel gelukkig mee, Loki een pak minder natuurlijk. Je zou soms denken aan zijn gedrag de laatste 2 weken dat ik dat arme beestje laat uithongeren. Zoals hij tegenwoordig moeite doet om mijn eten te komen stelen. Dat is nochtans nog meer werk dan wat brokjes uit de toren te halen ;)

16487863_10210044843335263_5554730690717996242_o.jpg

16602174_10210137810539385_9125085066039756601_o.jpg

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.367 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 februari 2017 - 13:42

Jij hebt wel vuile etertjes he :mrgreen:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Auryn
Auryn
  • 1.176 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 13 februari 2017 - 14:18

Inderdaad en het ergste is, Chiana vindt geen leuker speelgoed dan af en toe een brokje waar ze heel het appartement mee doorjaagt. :x
Dus is het niet alleen rond die toren dat het vol ligt maar op andere plekken vind ik ook regelmatig brokjes.
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest dat ik vorige jaar een roomba gekocht heb.

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.176 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 februari 2017 - 15:00

Loki heeft ondertussen dus toch al een trukje gevonden om er meer tegelijkertijd uit te krijgen.
Hij geraakt met zijn kop misschien niet meer door de opening bovenaan maar zijn pootje kan er gemakkelijk in en daar kan hij gemakkelijker de brokjes in de gaatjes trekken dan van de zijkanten.

Dit lukt natuurlijk wel het beste als de toren net is bijgevuld.
Ik heb er een filmpje van gemaakt.

https://www.facebook...10166737982553/

Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 februari 2017 - 18:39

Dat doet Lumos ook. :lachen:
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.