Spring naar inhoud

- - - - -

Filou en Pitou mogen naar buiten

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 23 januari 2017 - 15:36

Zoals ik reeds al verteld heb zijn Filou en Pitou 2 katjes die ik ben gaan halen in het asiel.
Ze hadden beide de Niesziekte en na weken verzorging medicijnen weerstand versterkers enz....zijn ze beter.
Het zijn 2 lieven knuffelkatten geworden wat ze in het asiel zeker niet verwacht hadden ,
Nu is de tijd aangebroken ze zijn genezen en mogen naar buiten.
Ik heb zo een schrik dat als ik ze buiten laat dat ze dadelijk domme dingen gaan doen of de weg terug naar huis niet vinden enz....
Heeft iemand tips hoe ik dit het best aanpak?
Ik dacht met hen samen naar buiten te gaan en hen ieder dag iets langer buiten te laten maar ja als ze buiten komen en gaan lopen dan heb ik het niet meer in de hand.
Ik voel me juist een moeder die zijn  kinderen niet kan loslaten 😢
Maar ja aan de andere kant zie ik andere katten buiten in de buurt die zich amuseren en dat wil ik ook voor hun.😻

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2017 - 16:38

Zijn die al 6 weken bij jou?
Time flies :)

Normaal komen ze wel terug als je ze bvb leert om terug te komen voor snoepjes.
Willen ze naar buiten?  Want als ze er niet zelf naar vragen, zou ik het nog niet doen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 januari 2017 - 21:05

Als ze er niet om vragen zou ik ze ook binnen laten.Zolang ze niet weten wat het is zien ze er niet van af.
Hope was vroeger buiten en sinds hij bij mij is,heeft hij nog geen enkele poging ondernomen om te ontsnappen.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 januari 2017 - 22:43

Ja de tijd vliegt!
Ze zijn nu al meer dan 8 weken hier.
Ze mochten  normaal dus al buiten maar omdat het weer zo slecht was heb ik dat niet gedaan.
Nu het het weer in t' weekend beter word dacht ik voor hen buiten te laten overdag en s'avonds terug binnen.
In ieder geval kunnen ze overdag altijd binnen en buiten als ze zelf willen
Ze zijn wel al buiten geweest volgens het asiel want het zijn zogezegd zwerfkatjes geweest .

Geplaatste afbeelding

indian
indian
  • 52 berichten

#5 Geplaatst 24 januari 2017 - 15:43

Als ze er niet om vraagt zou ik ze zeker ook niet buiten laten,vooral omdat je je er ook niet echt gerust in voelt
Ik heb  3 jaar geleden ook een buitenpoes in de tuin gekregen.Ze heeft haar 4 kittens in een huisje,dat ik haar had gemaakt,in de tuin gekregen. 7 weken hebben ze met z'n allen nog fulltime buiten geleefd(wel in hoog omheinde tuin,waar enkel mamapoes uitkon,wat ze ook dagelijks deed om haar plasje en kakje te gaan doen in de weide achter me.Mamapoes durfde geen stap binnen te zetten om dat moment.Na 7 weken heb ik haar gepakt,en haar laten stereliseren.Ik heb haar toen 14 dagen in de badkamer gehouden,overdag liep ze eens in huis rond:zonder problemen(ze mocht niet bij haar kittens,omdat ze nog moest herstellen van de operatie en de kittens nog steeds dronken bij haar).In die 2 weken heb ik de 4 kittens ook in huis gehaald:kattenren laten maken zodat ze veilig buiten konden,maar niet weg.Na 2 weken mama weer bij haar kittens,die direct weer gingen drinken bij haar(ze aten ook al vast voedsel sinds hun4 à 5 weken).
Momenteel liggen ze hier alle 5 rond me te ronken.Mamapoes=exzwerfpoes ligt languit in haar mand.Wegens de koude is het al zo'n 1.5 maand dat ze niet meer buiten zijn geweest,en niemand vraagt daar ook achter.
Dus een probleem is het zeker niet om ze binnen te houden,zolang je voldoende afleiding hebt voor de poes en ze ook meubilair en zo van die dingen voor haar alleen heeft.Denk nog altijd beter dat dan dat ze bloot gesteld word aan de gevaren van de buitenwereld.