Spring naar inhoud

- - - - -

spiraaltje

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Seabert
Seabert
  • 4.653 berichten

#16 Geplaatst 27 januari 2017 - 12:18

Dat meten deden ze bij mij een paar weken ervoor. Dat vond ik zo erg niet, daar heb ik niet veel van gevoeld.

De spiraal steken werd trouwens gepland tijdens mijn menstruatie, omdat dat makkelijker zou zijn, de boel is dan al wat verwijd + gesmeerd :x .
Ik vond dat toch pijnlijker dan dat opmeten, eerst een prik wat verdoving en een hoop gepruts en gepor :s . Heel gezellig, allemaal ;) :d .
Inderdaad een menstruatie-achtige pijn en toch de hele dag een ongemakkelijk gevoel.

Bewerkt door Seabert, 27 januari 2017 - 12:26.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 27 januari 2017 - 14:21

Bekijk berichtSteffie_G, op 27 januari 2017 - 08:45, zei:

Ik neem nu brufen forte 600 4x per dag en dat helpt niet echt. Mag van mn dokter geen dafalgan meer nemen omdat dat te licht is. Maar verder stelde hj helemaal niets voor. Dat zit in de familie, tja ...
Ik neem ook Ibuprofen 600 als ik hoofdpijn heb.
Dat is het enige die bij mij helpt maar....zeker geen 4 per dag.
Dat is wel veel hoor Steffie en niet goed voor de maag

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 27 januari 2017 - 14:40

ik krijg al jaren de prikpil en ook al lang geen maandstonden meer gehad.
ik vind het wel heel handig. Ja het is wel om de 3 maand een prikje maar dat is het dan.
Een alarmpje in mijn gsm laat me telkens weten wanneer ik ze terug moet krijgen, dus dat moet ik ook niet echt bijhouden.

Ik heb die in de tijd voorgeschreven gekregen omdat ik de eerste 3 dagen van mijn maandstonden echt niet wist waar kruipen van de pijn door de krampen. Bij mij hebben ze toen een zwaardere pil geprobeerd en ook medicatie tegen de pijn en krampen maar veel hielp het niet.

Een jaar of 2 geleden stelde mijn huidige dokter voor om nog eens de gewone pil te proberen en deze gewoon constant door te nemen. Maar na 6 weken constant misselijk te zijn ben ik gaan smeken om terug de prikpil te krijgen. Na een paar dagen was het misselijk zijn gedaan.

Bewerkt door Auryn, 27 januari 2017 - 14:45.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

George&Charly
George&Charly
  • 1.240 berichten

#19 Geplaatst 27 januari 2017 - 17:31

Bij mijn laatste periodiek controle onderzoek gaf mijn gynaecoloog aan dat het op bepaalde leeftijd (na 35 - 40 jaar) inderdaad aangeraden is om over te schakelen naar een spiraal.
Voor vrouwen die geen kinderen gehad hebben, bestaat er inderdaad een ander spiraal voor een duur van 3 jaar.
Me kennende gaf gynaecoloog aan dat de plaatsing pijnlijk is en vooraf dus beter pijnstiller wordt ingenomen.
Aangezien ik voorlopig goed ben met de pil, en ik absoluut geen held ben voor dergelijke ingrepen  :help:  blijf ik nog even met de pil doorgaan.
Alhoewel ik al van veel vrouwen gehoord heb dat ze niks anders meer zouden willen, laat ik het idee voor het spiraal dus nog even in de kast liggen tot een volgend doktersbezoek. :twisted:

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#20 Geplaatst 28 januari 2017 - 01:10

Bekijk berichtAuryn, op 27 januari 2017 - 14:40, zei:

ik krijg al jaren de prikpil en ook al lang geen maandstonden meer gehad.
ik vind het wel heel handig. Ja het is wel om de 3 maand een prikje maar dat is het dan.
Een alarmpje in mijn gsm laat me telkens weten wanneer ik ze terug moet krijgen, dus dat moet ik ook niet echt bijhouden.

Ik heb die in de tijd voorgeschreven gekregen omdat ik de eerste 3 dagen van mijn maandstonden echt niet wist waar kruipen van de pijn door de krampen. Bij mij hebben ze toen een zwaardere pil geprobeerd en ook medicatie tegen de pijn en krampen maar veel hielp het niet.

Een jaar of 2 geleden stelde mijn huidige dokter voor om nog eens de gewone pil te proberen en deze gewoon constant door te nemen. Maar na 6 weken constant misselijk te zijn ben ik gaan smeken om terug de prikpil te krijgen. Na een paar dagen was het misselijk zijn gedaan.

amai, ik wist niet dat je zo misselijk kon zijn van de gewone pil.
Nogawel dat er dan zoiets als een prikpil bestaat.

Toen ik vorig jaar in kliniek lag voor mijn oedeem op de nefrologiedienst (nieren) kreeg ik te horen dat ik zou moeten overschakelen op een spiraaltje.
Nee merci, ik blijf wel gewoon mijn pil nemen.
Ik ben ook genen held in zulke ingrepen en ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met mijn pil
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 28 januari 2017 - 14:50

Bekijk berichtlathyrus, op 28 januari 2017 - 01:10, zei:

amai, ik wist niet dat je zo misselijk kon zijn van de gewone pil.
Nogawel dat er dan zoiets als een prikpil bestaat.

Voor de prikpil had ik van dat misselijk zijn nooit last gehad.
Die ik van mijn dokter 2 jaar geleden had voorgeschreven gekregen zal mogelijk iets bevat hebben waar ik niet goed tegen kon.
Een minder zware geven, kon ze niet omdat dit blijkbaar al de lichtste was die je kon krijgen. Voor de krampen zou het geen kwaad hebben gekunt omdat het toch de bedoeling was om die door te nemen en dus geen maandstonden meer te krijgen.

De eerste dagen en weken had ik het laten begaan omdat er op het voorschrift stond dat die misselijkheid wel een paar weken kon duren, zeker omdat ik die bepaal de pil niet gewoon was.
Maar na 6 weken  vond ik het toch genoeg en ben ik terug naar mijn dokter gegaan. Diezelfde avond nog gelijk terug de prikpil gekregen ipv een gewone te nemen en 2 of 3 dagen later was de misselijkheid weg.

Ik moet ook wel zeggen dat het ook iets is waar ik vrij gemakkelijk last van heb dat misselijk zijn. Stress of ongerelateerde ziektes kunnen het bij mij ook veroorzaken en 's morgens heb ik er ook gemakkelijk last van (nee ik ben niet zwanger) maar eens ik dan iets gegeten heb of een tas thee heb gedronken, is het meestal ook snel weg.
Met die pil was het gewoon constant, ik stond ermee op en ik ging ermee slapen.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 28 januari 2017 - 14:53

Het is jammer dat het bij vrouwen zo een grote ingreep is als je zeker wil zijn dat je nooit zwanger wordt. Al die pillen en ringen en spiraaltjes zijn dingen die je echt moet bijhouden enzo.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 28 januari 2017 - 15:01

Kunnen ze tegenwoordig ook niet gewoon je eileider doorbranden?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 28 januari 2017 - 15:19

Bekijk berichtSteffie_G, op 28 januari 2017 - 15:01, zei:

Kunnen ze tegenwoordig ook niet gewoon je eileider doorbranden?
Geen idee. Soms denk ik dat zoiets een betere optie is dan gans je leven anticonceptie. Zeker omdat ik echt 100% zeker nooit kinderen wil. Soms denk ik wel van, als mn doosje pillen nu op is stop ik er mee tot ik misschien terug iemand tegen kom. Maar ik heb schrik om plots last te krijgen van vanalles dat ik nu niet heb. Ik heb ook eigenlijk amper maandstonden sinds mn crohn.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 28 januari 2017 - 15:32

Ja idd. Als je echt zeker bent. Maar bij een vrouw doen ze dat echt niet snel en al helemaal niet op onze leeftijd. Stel dat je spijt krijgt ...
En ik snap die logica ook wel. Maar ik weet van mezelf ook dat ik nooit of te nimmer kinderen wil. Ongeacht of ik heel mn leven met dezelfde partner blijf of niet.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 28 januari 2017 - 18:26

Ja ik ook, ik wist dat al heel vroeg en dat gevoel veranderd niet. Ik ben echt 100% zeker van die keuze. Ergens vind ik dat toch wel een klein beetje irritant dat mensen die keuze toch altijd in vraag stellen.
Geplaatste afbeelding