Spring naar inhoud

- - - - -

kat op kot campagne

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 01 februari 2017 - 16:12

Wat zijn voor jullie pro en con voor het houden van een kat op een studentenkot? Dit in het kader van informatiecampagne voor studenten. Ook ervaringen hiermee altijd welkom.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 03 februari 2017 - 20:15

Als de student in kwestie voldoende verantwoordelijkheidsgevoel heeft, waarom niet?
Maar bij een student die zich 3x in de week lam zuipt en kotfeestjes organiseert, ben ik er uiteraard geen voorstander van.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 februari 2017 - 20:25

Goh, als ik naar mn eigen klasgenoten kijk zou ik minstens de helft een kat afraden. Maar als de persoon verantwoordelijk is, dat dier goed verzorgt en de kat ook goed kan leven op een kamer moet dat lukken denk ik. Alleen zijn sommige studentenkamers wel heeeeeel krap om dag in dag uit in te leven.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2017 - 21:24

Bij veel kotbazen mag het waarschijnlijk gewoon niet. Gezien studenten makkelijker op straat staan dan een gewone huurder voor zo'n dingen zou ik er toch mee opletten. En ze (en de ouders) moeten heel goed beseffen dat het schattige kotkitten later de huiskat wordt, je neemt geen kat voor je studententijd.

En andere situatie waar ik zelf ervaring mee heb, zijn "kotkatten" zonder (verantwoordelijke) eigenaar die in de buurt rondhangen en door de studenten binnengelaten en gevoerd worden (dit was in Denemarken). Daar werden ze zelfs gesteriliseerd en jaarlijks meegenomen naar de dierenarts en de kosten gedeeld, dus dat is iets moois.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

thuismama
thuismama
  • 5 berichten

#5 Geplaatst 10 februari 2017 - 13:15

Mijn zoon is op zoek naar twee kittens om volgende september mee te nemen. Hij gaat in het buitenland studeren terwijl zijn vriendin nog een jaar op een ander continent zit en wil graag wat gezelschap. Hij is gewend aan katten, is verantwoordelijk, maar gaat wel op zijn eigen appartementje wonen, dus de huisbaas is geen probleem. Zoals altijd zal dit soort dingen inderdaad hoofdzakelijk afhangen van de would be eigenaar/personeelslid en de beschikbare infrastructuur. Als je plaats genoeg hebt, toelating en de student in kwestie begrijpt de verantwoordelijkheid, lijkt het me geen probleem.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2017 - 18:15

Bekijk berichtthuismama, op 10 februari 2017 - 13:15, zei:

Mijn zoon is op zoek naar twee kittens om volgende september mee te nemen. Hij gaat in het buitenland studeren terwijl zijn vriendin nog een jaar op een ander continent zit en wil graag wat gezelschap. Hij is gewend aan katten, is verantwoordelijk, maar gaat wel op zijn eigen appartementje wonen, dus de huisbaas is geen probleem. Zoals altijd zal dit soort dingen inderdaad hoofdzakelijk afhangen van de would be eigenaar/personeelslid en de beschikbare infrastructuur. Als je plaats genoeg hebt, toelating en de student in kwestie begrijpt de verantwoordelijkheid, lijkt het me geen probleem.
Gaat hij dan na zn studie ook nog voor de katten zorgen, en wat als hij dan terug naar België komt?
Geplaatste afbeelding

thuismama
thuismama
  • 5 berichten

#7 Geplaatst 10 februari 2017 - 18:58

Ja hoor. Hij blijft daar trouwens normaal gezien zes jaar. Zijn vriendin gaat hopelijk over een jaar ook daar wonen. En na 6 jaar of langer... Misschien verhuizen ze dan wel of zo maar dat hebben wij met onze poes ook al gedaan. Niet hun favoriete bezighei maar mits de juiste begeleiding best te doen. Ze beseffen allebei heel goed dat een huisdier niet voor eventjes is, dat hebben ze thuis wel geleerd. Onze poes is net na 20 jaar overleden. Hij heeft al een aantal chinchilla's en fretten zien passeren... Bij hasr thuis sijn ze ook erg huisdier-minded. Achtien-jarigen kunnen ook best verantwoordelijk zijn, hoor.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 februari 2017 - 19:18

Dat is heel goed dan. Ik vraag met maar omdat ik wel al mensen geweten heb die een kat in huis haalden als student. Bij iemand was de studie gedaan en wou haar ma geen kat in huis. Moest ze de kat gaan herplaatsen. Beetje sneu en niet zo doordacht.
Geplaatste afbeelding