Spring naar inhoud

- - - - -

Real Nature

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 februari 2017 - 18:31

Hallo

Ik kwam langs de "Real Nature Wilderness" brokken van de Maxi Zoo en ik twijfel om het eens uit te proberen. Is iemand bekend met dit merk? Wat zijn de ervaringen? Hoe vult het?

Momenteel geef ik RC Indoor aan mijn kat Sienna. Hoe doet deze brok het vergeleken met RC? Wat beter/slechter/hetzelfde?

Het gaat dus om de brokken, niet het natvoer :)

Alvast bedankt.

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Ailure, 01 februari 2017 - 18:33.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.153 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 februari 2017 - 23:06

Ik geef Filou en Pitou  nu al enkele weken Real nature country voor kitten.
ze eten dit graag en hun stoelgang is heel goed.
Het vult ook goed want eerst gaf ik andere brokjes en het leek of ze altijd uitgehongerd waren  .
Ik heb ook applaws geprobeerd maar die lusten ze niet.
De samenstelling ziet er goed uit voor country is het 75 % kip en vis.
Voor 2,5 kg betaal je 26 euro maar ze doen regelmatig aanbiedingen  zoals nu op moment en dan betaal je er 20. €  voor en je krijgt ook een spaarkaart en als de kaart vol is krijg je een zak gratis.

Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 02 februari 2017 - 20:09

Bekijk berichtROSETTA, op 01 februari 2017 - 23:06, zei:

Ik geef Filou en Pitou  nu al enkele weken Real nature country voor kitten.
ze eten dit graag en hun stoelgang is heel goed.
Het vult ook goed want eerst gaf ik andere brokjes en het leek of ze altijd uitgehongerd waren  .
Ik heb ook applaws geprobeerd maar die lusten ze niet.
De samenstelling ziet er goed uit voor country is het 75 % kip en vis.
Voor 2,5 kg betaal je 26 euro maar ze doen regelmatig aanbiedingen  zoals nu op moment en dan betaal je er 20. €  voor en je krijgt ook een spaarkaart en als de kaart vol is krijg je een zak gratis.

Bedankt, ik ga morgen eens langs de Maxi Zoo :)
Verkopen ze die ook in kleinere zakken? Om uit te proberen koop ik liefst niet te grote hoeveelheden aan.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 02 februari 2017 - 20:32

Bekijk berichtAilure, op 02 februari 2017 - 20:09, zei:

Verkopen ze die ook in kleinere zakken? Om uit te proberen koop ik liefst niet te grote hoeveelheden aan.

ik dacht  van wel.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.153 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 februari 2017 - 21:58

Ja ik dacht dat ze ook zakken van 300 gr hebben
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 februari 2017 - 21:20

Bekijk berichtAilure, op 02 februari 2017 - 20:09, zei:

Ja hoor. Toen ik rond kerst in Maxizoo was hadden ze enkel kleine probeerzakjes (omdat het nog nieuw was veronderstel ik).

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 03 februari 2017 - 21:55

Ja, klopt. Ik heb het vandaag aangekocht.
Alleen maak ik me een beetje zorgen eigenlijk. Sinds gisteren eet ze ineens weinig. Ik geef haar 50 gram per dag. Normaal heeft ze daar nog niet echt genoeg mee en zeurt ze nog een beetje om wat extra (soms geef ik dat). Vanochtend had ze nog zeker 25 gram over. De hele dag heeft ze maar een beetje gegeten van die +-25 gram die over was. Maar er zit nu nog in haar bakje :s Echt niet naar haar doen... Maar voor de rest merk ik niks aan haar.

PS: Toen had ik de nieuwe brok nog niet gekocht, dus met de nieuwe brok heeft het niet te maken. Ik heb haar een paar brokjes gegeven om te proberen, die at ze wel op. 10 gram gemengd bij de brokken van gisteren die over bleven. Heeft ze ook even van gegeten. Maar zoals gezegd, uiteindelijk is haar bakje van gisteren nog niet leeg.

Of ze heeft gewoon echt even geen honger, maar het zou de eerste keer zijn dus ik ben die reactie niet gewoon :d

Bewerkt door Ailure, 03 februari 2017 - 22:02.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.153 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2017 - 15:35

Als het naar 1 dag of twee is zou ik me geen zorgen maken  .
Als mijn kat bvb met een haarbal zit eet die ook die dag minder.
Het mag alleen niet zo blijven zeker omdat ze anders wel goed at.

Die van mij lusten geen applaws en die moesten er echt niets van maar je zag dat ze naar hun bak gingen ruiken en dan weer weggingen.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 februari 2017 - 10:43

Ik ben eigenlijk wel héél curieus naar de samenstelling van deze brok.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#10 Geplaatst 06 februari 2017 - 12:16

http://www.voerwijze...ture-wilderness
Denk toch dat het deze is

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 februari 2017 - 21:24

Dat lijkt me over hondenbrok te gaan? niet?

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 februari 2017 - 09:48

Van Fressnapf (de Duitse Maxizoo) zelf:

REAL NATURE WILDERNESS True Country Adult Huhn mit Fisch 300g

Analytische Bestandteile

Protein 39%, Fettgehalt 19%, Rohasche 8%, Rohfaser 2,6%, Calcium 0,9%, Phosphor 0,72%.

Zusammensetzung

Hühnerfleischmehl (23%), frisches Hühnerfleisch (16%), Kartoffelmehl (11%), Kartoffeln (getrocknet, 10%), Lachsmehl (8%), Hühnerfett (7%), frischer Lachs (6%), Hering (getrocknet, 5%), Hühnereiweiß (hydrolysiert, 4%), Lachsöl (3%), frische Hühnerleber (3%), Äpfel (getrocknet, 3%), Spinat (getrocknet, 0,5%), Mannan-Oligosaccharide (0,012%), schwarze Johannisbeeren (getrocknet, 0,01%), Blaubeeren (getrocknet, 0,01%), Fructo-Oligosaccharide (0,008%), Yucca schidigera (getrocknet, 0,00592%), Cranberries (getrocknet, 0,005%), Rosmarin (getrocknet, 0,0034%), Katzenminze (getrocknet, 0,00204%), Petersilie (getrocknet, 0,00136%), Flohsamen (getrocknet, 0,00102%), Brennnessel (getrocknet, 0,00085%), Kamille (getrocknet, 0,00085%), Algen (Ascophyllum nodosum, getrocknet, 0,00051%).

Zusatzstoffe pro kg

Vitamin A 22000 IE, Vitamin D3 3900 IE, DL-Methionin 13mg, L-Lysin 9mg, Taurin 2200mg, Kupfer (Kupferchelat und Aminosäurenchelat n-Hydrate + Kupfer-(II)-sulfat, Pentahydrat) 12mg, Eisen (Eisen-(II)-sulfat, Monohydrat) 48mg, Jod (Kaliumjodid) 3,6mg, Mangan (Mangan-(II)-oxid) 56mg, Selen (organisches Selen, aus Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3060, inaktivierte Selenhefe) 0,24mg, Zink (Zinkchelat und Aminosäurenchelat n-Hydrate) 140mg.

Inverkehrbringer

MultiFit Tiernahrungs GmbH, Westpreußenstr. 32-38, 47809 Krefeld, Deutschland

Hier kan je de andere varianten nakijken: https://www.fressnap...ller:brand:RENA

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP